Bil, hus friværdi - kontanthjælp..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.854 visninger
23 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
31. januar 2011

Anonym trådstarter

Hej alle

Vil gerne have jeres svar.. dog kun hvis i kender til reglerne og ikke bare noget i tror.. da jeg bliver vildt nervøs så..

Jeg er på barsel på kontanthjælp.. Vi har 130.000 kr. i friværdi i vores hus og har aftalt med banken at vores forbrugslån på 140.000 kr kommer over i boliglånet.. så vi spare i renter, da boligkånet har 4 % mindre i renter.. Fordi vi ellers ikke har råd til institutions plads når den lille skal det til marts.. Så derfor spare vi ca 2000 kr hvilket gir plads til udgiften til institutions pladsen.. Er så blevet i tvivl om det er ok?

Vi har et billån på 100.000 kr.. Bilen er kun ca. 80.000 kr værd.. det er min kæreste som ejer bilen på papiret (registreringsattesten) da han er elite belist og forsikring derfor er mindre.. Men lånet til bilen er i begge vores navne.. Kan de forlange vi sælger bilen? Den står jo med min kæreste som ejer..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2011

H+S Skjolgborg.

Anonym skriver:

Hej alle

Vil gerne have jeres svar.. dog kun hvis i kender til reglerne og ikke bare noget i tror.. da jeg bliver vildt nervøs så..

Jeg er på barsel på kontanthjælp.. Vi har 130.000 kr. i friværdi i vores hus og har aftalt med banken at vores forbrugslån på 140.000 kr kommer over i boliglånet.. så vi spare i renter, da boligkånet har 4 % mindre i renter.. Fordi vi ellers ikke har råd til institutions plads når den lille skal det til marts.. Så derfor spare vi ca 2000 kr hvilket gir plads til udgiften til institutions pladsen.. Er så blevet i tvivl om det er ok?

Vi har et billån på 100.000 kr.. Bilen er kun ca. 80.000 kr værd.. det er min kæreste som ejer bilen på papiret (registreringsattesten) da han er elite belist og forsikring derfor er mindre.. Men lånet til bilen er i begge vores navne.. Kan de forlange vi sælger bilen? Den står jo med min kæreste som ejer..

Ja det kan de godt..

Se af få lave det om så kun han ejer den hvis i kan..

her har vi bil men jeg stå slet ikke på den..

har heller ikke kørekort..

Henriette

Anmeld

8. februar 2011

Troldmanden

Så længe i ikke kan indhente en gevinst ved at sælge bilen og i har brug for den til at komme til og fra arbejde vil kommunen ikke gøre noget ved dette.

Iøvrigt kigger kommunen kun CRM igennem og ikke tinglyste lån m.v. så de kan derfor ikke se dit medansvar for lånet.

Bare fordi du er medgarant for lånet betyder dette jo nødvendigvis ikke at du ejer bilen - hvilket du jo ikke gør da du ikke står som ejer på reg.attesten.

Så.. hvis i ikke er gift - har du intet at frygte.

Anmeld

9. februar 2011

Anonym trådstarter

Troldmanden skriver:

Så længe i ikke kan indhente en gevinst ved at sælge bilen og i har brug for den til at komme til og fra arbejde vil kommunen ikke gøre noget ved dette.

Iøvrigt kigger kommunen kun CRM igennem og ikke tinglyste lån m.v. så de kan derfor ikke se dit medansvar for lånet.

Bare fordi du er medgarant for lånet betyder dette jo nødvendigvis ikke at du ejer bilen - hvilket du jo ikke gør da du ikke står som ejer på reg.attesten.

Så.. hvis i ikke er gift - har du intet at frygte.

Ok tusind tak!! Hvad er CRM??

Anmeld

9. februar 2011

Aves.

Nej, de kan ikke gøre noget ved det når det er hans bil..jeg har modtaget kh i mange år og til sidst boede vi i et hus med friværdi på en mill. Jeg stoppede på kh et halvt år før vi solgte. Så jeg blev aldrig ramt.

Anmeld

9. februar 2011

Troldmanden

Anonym skriver:

Ok tusind tak!! Hvad er CRM??

CRM = Central Registeret for Motorkøretøjer.

Anmeld

9. februar 2011

MetteDN

Hvis du står som medejer af bilen, så kan de godt.. Men hvis du bare står på lånet, kan de ikke..

Anmeld

9. februar 2011

Anonym trådstarter

Eva. skriver:

Nej, de kan ikke gøre noget ved det når det er hans bil..jeg har modtaget kh i mange år og til sidst boede vi i et hus med friværdi på en mill. Jeg stoppede på kh et halvt år før vi solgte. Så jeg blev aldrig ramt.

Men hvad så hvis i omlagde lån, pga friværdien, ville de så kunne finde ud af det?

Anmeld

9. februar 2011

Anonym trådstarter

Troldmanden skriver:

CRM = Central Registeret for Motorkøretøjer.

Ok tak!!

Anmeld

9. februar 2011

Troldmanden

Anonym skriver:

Men hvad så hvis i omlagde lån, pga friværdien, ville de så kunne finde ud af det?

Det er ofte  et spørgsmål om man er solvens eller insolvens. Mange husejere er her i krisetiden teknisk insolvens - dvs. de skylder mere end de ejer aktiver (har værdier) for.

Hvis et hus kan sælges med betydelig overskud kan kommunen finde på at nægte KH - men dette vil kræve en mere dybdegående indsigt i ansøgers situation.

/Per

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.