AnneBJ skriver:
Tak for dit hurtige svar
Fantastisk med sådan en personlig vejledning her, på et kæmpe forum!
Det gør det da lidt nemmere at finde rundt i junglen af slynger!
Nu skriver du en almindelig vikle - hvad er så det, i forhold til koalaviklen?
Og den Manduca som nogle foreslår, hvad er det i forhold til vikler?
En alm. vikle er fast i stoffet, eller for at være helt korrekt, så er den vævet efter en special teknik som gør at den kan give sig på skrå (men det er meget meget lidt!) en koalavikle kan give sig i stort set alle retninger. Det er det der gør den nem at binde, men også det der gør at den ikke kan bruges til store børn. En vikle skal nemmelig sidde stramt, meget stramt, og det siger sig selv at et tungtbarn i stof der kan give sig, ikke kommer til at sidde stramt.
koalaviklen er en skøn slynge, som mange elsker, men alt efter hvor store børn man får, så er det begrænset hvor meget de kan bruges efter babyen er rundet de 6 mdr.
Manducanen er også en skøn slynge, som egentlig er mere en bæresele. Den er ikke super god til de små, men kan dog bruges. Der er forskel på børn og hvor fleksible de er i hofteleddet og der er nogle børn som slet ikke kan sidde i den når de er helt små. Normalt anbefaler jeg først manducanen efter baby er mindst 6mdr, selvom der bestemt er nogen der godt kan bruge den før. tilgengæld er den super godt til børn der er lidt større. Jeg bruger stadig min manduca til min datter der snart bliver 3 år.
Anmeld