AnneBJ skriver:
Tak for dit forslag!
Hvor længe kan de så være i sådan en? Og hænger den lige på mig? Foran altså... For jeg skal have en barnevognsoverdel med ned af trappen, og det vil måske blive svært i "bredden" hvis baby hænger ude på siden af mig..
Min datter på 2½ år, kommer stadig op og sidde i den. istedet for at gå og blive skæv i ryggen af lige at sætte et barn på hoften, så er det bare meget bedre lige at hælde barnet ned i slyngen.
Ergoen er også rigtig god (som du er blevet forslået) du skal bare være obs på at det er ikke alle nyfødte der bryder sig om at sidde i den. Den sider meget oprest (=hovedes vægt trykker ned på rygsøjlen) og de skal have deres ben spredt temmelig meget når de er små. Men den er 10.000 gange bedre end en babybjørn!!! fordi benene ikke hænger og dingler! Det må benene nemlig bare ikke gøre! (det giver et træk i rygsøjlen, belaste hofteledet helt vildt og er ikke godt for specielt drengebørn at have hele deres kropsvægt på de ædlere dele).
I forhold til at du skal have HELE barnevognsoverdelen med op og ned af trapperne...hmm... altså nu skriver du godt nok at du ikke vil bære på ryggen, men det tænker jeg at du bliver nød til. Du kan ikke både have en baby på maven i en slynge og en barnevognsoverdel og pusletaske/indkøbsvare. Hvis du bære baby på ryggen (og det kan du både i skråslyngen og i Ergoen) så er du helt fri til at slæbe alt med op.
Anmeld