Anbefal mig en bære-dims

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.032 visninger
49 svar
0 synes godt om
30. januar 2011

AnneBJ

Ved godt der er mange lignende tråde, men behovene er jo ikke helt de samme for alle, så jeg laver lige min egen

Krav til bære-dimsen:

- jeg gider ikke binde/justere noget HVER gang jeg skal bruge den. Det er okay den skal justeres hvis far skal bære istedet for mig, eller i takt med barnet vokser.

- den skal sørge for jeg har hænderne fri

- jeg forventer ikke at skulle bære barn på ryggen, men kun foran

- det skal mest være som hjælp ned af trapper, så jeg ikke skal gå 2-3 gange, for at få baby, tasker, barnevognskasse mv. med ned, men kan have tingene i hænderne og baby på maven.

- jo mindre den fylder når den ikke er i brug, jo bedre

- den skal kunne bruges fra fødsel! Hvor længe er ikke så afgørende, gerne det første års tid, men længere er ikke nødvendigt

Hvad tænker I ville være den optimale løsning? Jeg er 1,68 høj og manden ca. 15 cm højere. Som nævnt skal vi begge kunne bruge den, men det vil primært blive mig der skal bruge den.

På forhånd tak for inputs!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2011

Mumto3

Jeg vil helt klart anbefale en skråslynge (ringeslynge).

Den fylder ikke ret meget, den er super hurtig at tage på (noget man har brug for når man skal bruge den fra barnevogen op af trapperne og ind i lejligheden)

Hvis du skal bruge den i timevis, vil jeg anbefale at du strammer den til (tager 2sec, hiv i halen og den er justeret) men for korte turer behøver den ikke at blive justereret.

Hvis halen er lang nok, kan den både bruges til dig og din mand!

Den er super god at bruge fra fødslen af, da barnet ligger i fosterstilling i den.

Anmeld

30. januar 2011

Karina84

Følger lige med her, for det er akurat samme krav vi har og overvejer om vi skal ha fat i en, så  for dit indlæg

Anmeld

30. januar 2011

esrt

jeg anbefaler denne..

har den selv, og er bestemt meget tilfreds!

http://butik.shopforkids.dk/product.asp?product=5009

Anmeld

30. januar 2011

AnneBJ

esrt skriver:

jeg anbefaler denne..

har den selv, og er bestemt meget tilfreds!

http://butik.shopforkids.dk/product.asp?product=5009

Tak for dit forslag!

Hvordan er den ergonomisk for barnet? Jeg tænker særligt på støtten ved benene, er den ok? Den "gamle" babybjørn sele bliver jo kritiseret temmelig meget?

Anmeld

30. januar 2011

AnneBJ

Mumto3 skriver:

Jeg vil helt klart anbefale en skråslynge (ringeslynge).

Den fylder ikke ret meget, den er super hurtig at tage på (noget man har brug for når man skal bruge den fra barnevogen op af trapperne og ind i lejligheden)

Hvis du skal bruge den i timevis, vil jeg anbefale at du strammer den til (tager 2sec, hiv i halen og den er justeret) men for korte turer behøver den ikke at blive justereret.

Hvis halen er lang nok, kan den både bruges til dig og din mand!

Den er super god at bruge fra fødslen af, da barnet ligger i fosterstilling i den.

Tak for dit forslag!

Hvor længe kan de så være i sådan en? Og hænger den lige på mig? Foran altså... For jeg skal have en barnevognsoverdel med ned af trappen, og det vil måske blive svært i "bredden" hvis baby hænger ude på siden af mig..

Anmeld

30. januar 2011

esrt

AnneBJ skriver:

Tak for dit forslag!

Hvordan er den ergonomisk for barnet? Jeg tænker særligt på støtten ved benene, er den ok? Den "gamle" babybjørn sele bliver jo kritiseret temmelig meget?

Jeg har ingen problemer haft. Lårbasserne er fri, og min Oskar spræller utrolig meget i hans. Den justeres nede ved benene, så det passer med barnets lår, så benene ikke vil blive klemt

Anmeld

30. januar 2011

AnneBJ

esrt skriver:

Jeg har ingen problemer haft. Lårbasserne er fri, og min Oskar spræller utrolig meget i hans. Den justeres nede ved benene, så det passer med barnets lår, så benene ikke vil blive klemt

Men det er jo bedst hvis der er noget der "støtter" benet hvis jeg har forstået det rigtigt... For ellers bliver de nærmest kun båret i skridtet, og det skulle være hårdt for ryggen?

Anmeld

30. januar 2011

esrt

AnneBJ skriver:

Men det er jo bedst hvis der er noget der "støtter" benet hvis jeg har forstået det rigtigt... For ellers bliver de nærmest kun båret i skridtet, og det skulle være hårdt for ryggen?

det ved jeg faktiskikke noget om. altså hvad der er bedst, men den har ikke ekstra nede ved benene.

Anmeld

30. januar 2011

Thereseh

Ved godt der er mange lignende tråde, men behovene er jo ikke helt de samme for alle, så jeg laver lige min egen

Krav til bære-dimsen:

- jeg gider ikke binde/justere noget HVER gang jeg skal bruge den. Det er okay den skal justeres hvis far skal bære istedet for mig, eller i takt med barnet vokser.

- den skal sørge for jeg har hænderne fri

- jeg forventer ikke at skulle bære barn på ryggen, men kun foran

- det skal mest være som hjælp ned af trapper, så jeg ikke skal gå 2-3 gange, for at få baby, tasker, barnevognskasse mv. med ned, men kan have tingene i hænderne og baby på maven.

- jo mindre den fylder når den ikke er i brug, jo bedre

- den skal kunne bruges fra fødsel! Hvor længe er ikke så afgørende, gerne det første års tid, men længere er ikke nødvendigt

Hvad tænker I ville være den optimale løsning? Jeg er 1,68 høj og manden ca. 15 cm højere. Som nævnt skal vi begge kunne bruge den, men det vil primært blive mig der skal bruge den.

På forhånd tak for inputs!

Jeg overvejer at købe denne fra Ergo-Baby, med et "Infant Insert" til:

Ergo baby sele

Infant Insert 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.