nu svarer jeg lige til "alle"..
nu ville jeg ikke sidde i går og hænge dem for meget ud, eller hvad man skal sige.. det er jo en offentlig hjemmeside. heh..
ang. det med at han lugtede for meget af baby, så mente jeg at han self lugter af baby, men samtidig var meget fedtet, og gylp diverse steder +knuder i håret (som jeg klippede af, da de ikke kunne redes ud, fordi han ikke har fået redt hår endnu)... osv..
moderen er fra thailand, og ja det kan godt være der er forskellig kultur, men hun går da selv bad, så hvorfor skulle hun ikke bade sine børn.
hun går hjemme med børnene, og pigen har aldrig været blandt andre børn. jeg kan ikke lige huske hvor gammel hun er, men ca halvandet år nu.. tror desværre 16 mdr er lavt sat..
problemet ligger heller ikke kun i at de ikke er rene. pigen er meget bagud. de stimulerer hende ikke, leger ikke med hende osv. de behandler hende som en baby.. hun kan ikke sige noget, ikke kravle ordentlig eller gå.. hun er dog begyndt at rejse sig op nu. Når min mand og jeg er der leger vi med hende, og øver i at gå osv. vi føler det er vores ansvar når vi er der. hun griner først efter noget tid, og sidder altid i sin højstol når vi kommer. vi ved at de ikke leger med hende, og jeg syntes det er så synd.. hun sover ikke middagslur heller, da hun ikke får brugt noget energi i løbet af dagen.. 
nå men i hvert fald tager min mand, jeg og elias, hende med ned og synge børnesange i dag, og når vi kommer hjem kommer hun i BAD, og så går vi en tur med hende i vores klapvogn og ser om hun trænger til en lur.. og så skal vi lege.. 
men ja, det er en underligt situation når man er i familie
jeg vil ikke melde nogen, men jeg mener bestemt det er en slags omsorgssvigt.. jeg ville bare ikke lige fortælle alt i går, men kan godt se i manglede sammenhængen.. der er også en del mere, og flere detaljer, men håber i får indtryk af hvad jeg mener..