bader ikke baby???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. januar 2011

Clisolka

Oliver&Troia <3 skriver:

jeg tror jeg havde sagt det til hende

Det tror jeg faktisk også at jeg havde gjort hvis det var mig

Normalt er jeg ikke en der siger tingene ligeud, men jeg var nok kommet med en kommentar eller 5

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2011

DLM

Jeg ville nok også lige kaste en hentydning hvis det var mig.

Jeg startede med at etage vaske min søn, da vi kom hjem efter et par dage på patienthotel. han kom først i bad da hans navle var faldet af. og kommer i bad nu 2-3 gange om ugen indtil vidre.

synes da godt nok lige 6 uger er langtid uden at bade baby

Anmeld

30. januar 2011

Fenja09

Linemaria90 skriver:

Ja jeg ved ikke lige hvad jeg vil med det er indlæg, udover at dele mine tanker

sagen er den at min mands far, og hans kæreste har lige fået en lille dreng. han er cirka 6 uger nu.de har i forvejen en datter på ca 16 mdr.

i dag har vi så været på besøg, og jeg hjalp med at pusle drengen, og foreslog at vi gav ham et bad (da jeg husker at Elias elskede det da han var baby)  blev da rimelig chokeret da moderen fortalte at hun ikke har badet drengen endnu. han er 6 uger, og har for første gang i dag været i bad.  jeg stod og ordnede hans ører, bryn og hår for "rester" og arp osv.. må også indrømme at han lugtede lidt meget af "baby" efterhånden... hmm.. jeg tænker bare om det er normalt ? jeg vil ikke sige noget derhenne, det er jo deres børn.. men jeg syntes det er lidt ulækkert.. pigen på 16 mdr har altid fedtet hår og fingrer osv.. jeg vil så gerne sidde med hende, og nusse osv. men jeg bliver sådan helt "gå vææk"

jeg har følt mig rimelig dårlig over det de sidste par gange vi har været der. jeg får lyst til at bade børnene når vi er der..

ved godt der ikke er noget at gøre.. ville bare dele det.. hmmmm...

tak fordi du læste med.

Hilsen Line

Kan sagtens forstå at du har svært ved at fortælle det til dem - tænker at jeg selv nok ville sige noget i stil med " sikke fedtede fingre du /hun har, har i været i gang med bagning" et eller andet som måske kunne få dem til at tænke over det, men uden at du kritisere nogen eller noget. Det samme hvis hun er meget beskidt, så kunne du jo sige - har hun været ude at lege i "jord, sand" noget som hun kunne blive beskidt af.

Eks. er måske ikke helt så gode, men håber du har fanget min pointe

Hvis det ikke virker, så synes jeg bestemt at du skal snakke med din mand om det og så må han altså snakke med sin far. Det er sgu synd at de lugter grimt  

Anmeld

30. januar 2011

N&J

Linemaria90 skriver:

sagen er den at min mands far, og hans kæreste har lige fået en lille dreng. han er cirka 6 uger nu.de har i forvejen en datter på ca 16 mdr.

i dag har vi så været på besøg, og jeg hjalp med at pusle drengen, og foreslog at vi gav ham et bad (da jeg husker at Elias elskede det da han var baby)  blev da rimelig chokeret da moderen fortalte at hun ikke har badet drengen endnu. han er 6 uger, og har for første gang i dag været i bad.  jeg stod og ordnede hans ører, bryn og hår for "rester" og arp osv.. må også indrømme at han lugtede lidt meget af "baby" efterhånden... hmm.. jeg tænker bare om det er normalt ? jeg vil ikke sige noget derhenne, det er jo deres børn.. men jeg syntes det er lidt ulækkert.. pigen på 16 mdr har altid fedtet hår og fingrer osv.. jeg vil så gerne sidde med hende, og nusse osv. men jeg bliver sådan helt "gå vææk"

jeg har følt mig rimelig dårlig over det de sidste par gange vi har været der. jeg får lyst til at bade børnene når vi er der..

tak fordi du læste med.

Hilsen Line

Det kan jo være at hun har etagebadet drengen efter vejledning fra sundhedsplejesken, altså tænker at der jo nok kommer sådan en forbi og hun nok snakker om netop det med badet, min datter kom heller ikke meget i bad, da hun var helt lille, da det simpelthen gjorde for ondt at høre hende skrige (hun hadede det dengang) istedet blev hun vasket daglig, og badet meget hurtigt ind under bruseren en gang om ugen, var der nogen der havde blandet sig, var jeg da blevet tosset. Altså hvis børnene ellers har det godt og de får den omsorg de skal have, så vil jeg altså formode at sp huske at spørge ind til den slags, samtidig så ved du jo reelt ikke om barnet rent faktisk har været i bad, det er blot hvad hun sagde, at han ikke har, men hvad hvis faderen har haft ham i bad, tænker bare at det kan bygge på en misforståelse, så jeg ville nok slå lidt koldt vand i blodet. 

Anmeld

30. januar 2011

Rikke, Liam & Linus

6 uger er måske også liiiiiige længe nok uden et bad.

Nyfødte har ikke behov for at komme i bad så tit, og deres sarte hud har vist heller ikke så godt af det. Men mindst en gang om ugen er da ikke for meget. Da Liam var lille kom han i bad ca. 2 gange om ugen og det var  rigeligt, medmindre han selvfølgelig havde overgylpet sig selv eller lign.

Men hvis du siger storesøsteren og sjældent kommer i bad, synes jeg du bør sige noget. Hun er jo noget større, spiser fast føde(nok også noget i håret og lign.). Så jeg ville sige noget til dem, selvom det er lidt svært

Anmeld

30. januar 2011

Mumto3

Selvfølgelig skal en pige på over et år vaskes (men behøver atlså ikke at komme i bad! Faktsik bliver man MERE ren af at blive vasket med en vaskeklud i etagevask, end blot at sidde i et badekar med vand i, hvis man ikke der bliver vasket med vaskeklud!)

Men at en lille baby på 1½ måned ikke har været i bad, det kan jeg overhovedet ikke se problemet i . Så længe de blvier vasket i numsen når de har skidt og i ansigtet når de gylper, så synes jeg det er fint.

Min søn er 6 år og har STADIG arp i hovedbunden. Det har intet med bad eller ikke bad at gøre. At deres lille baby på 1½ mdr har arp, kunne han sagtens have selvom han kom i bad hver eneste dag!!! Den eneste måde man kan fjerne arp på er ved at kradse det af, gerne opløst i olie først.

-og så forstår jeg ikke din kommenstar om at babyen lugter for meget af baby. Jeg synes det er så synd (og mærkeligt) når man skal holde sådan en lille baby og den så bare lugter af sæbe og skyllemiddel. Babyer bør da lugte af baby (efter min mening)

Anmeld

30. januar 2011

Rikke, Liam & Linus

Honnie's Wife:) skriver:

Ved godt at det er din mand's far, meeen...

Jeg syns at du skal konfrontere din svigerfar, og hvis der så ikke sker noget, så burde du indberette kommunen Børnene er jo så små at de ikke selv har noget at skulle have sagt

Eller tilbyd dem at passe deres børn, og så skrub dem godt (Bare en lille sans for humor)

At indberette kommunen synes jeg måske er lige voldsomt.

Hvis børnene ellers har det godt og trives er der ingen grund til at gribe så voldsomt ind. Vi kan vel alle have punkter hvor vi ikke "følger reglerne" og nogle gange skal man bare have et skub i den rigtige retning.

Anmeld

30. januar 2011

BinaMor

Mumto3 skriver:

Selvfølgelig skal en pige på over et år vaskes (men behøver atlså ikke at komme i bad! Faktsik bliver man MERE ren af at blive vasket med en vaskeklud i etagevask, end blot at sidde i et badekar med vand i, hvis man ikke der bliver vasket med vaskeklud!)

Men at en lille baby på 1½ måned ikke har været i bad, det kan jeg overhovedet ikke se problemet i . Så længe de blvier vasket i numsen når de har skidt og i ansigtet når de gylper, så synes jeg det er fint.

Min søn er 6 år og har STADIG arp i hovedbunden. Det har intet med bad eller ikke bad at gøre. At deres lille baby på 1½ mdr har arp, kunne han sagtens have selvom han kom i bad hver eneste dag!!! Den eneste måde man kan fjerne arp på er ved at kradse det af, gerne opløst i olie først.

-og så forstår jeg ikke din kommenstar om at babyen lugter for meget af baby. Jeg synes det er så synd (og mærkeligt) når man skal holde sådan en lille baby og den så bare lugter af sæbe og skyllemiddel. Babyer bør da lugte af baby (efter min mening)

100 enig.

og så sys jeg ikke man bør kontakte en kommune pga manlende bad hvis baby ellers trives ser jeg intet problem. måske er det kun sundt for baby selv at skabe sig din naturlige rengøring af kroppen. og forældrer tager forskellige valg som vi ikke altid er enige i. og som vi bør blande os uden om så længe baby er glad.

Anmeld

30. januar 2011

Nalle

Jeg tænker lidt at SP vel siger noget, hvis hun mener børnene kommer for lidt i bad, eller ikke får den pleje de skal have?

Anmeld

30. januar 2011

Kildebakken

Linemaria90 skriver:

tak fordi du læste med.

Hilsen Line

Jeg vil sige at ligegyldig om det er sundt eller ikke sundt det de har gang i hos svigerfar, så føler du at børnene har noget frastødende over sig og så er du nok ikke den eneste. 

Jeg ville bare sige det åbent og ærligt til kvinden i huset under fire øjne, men med undertonen af at du holder af hende og vil hende det bedste. Måske vil det skabe lidt kold luft et stykke tid, men det er slet ikke sikkert. Hun har med mindre det hele bare er i opløsning stensikkert en grund til sine handlinger. Det kunne være en fiks idé, som det ville være sundt hun lige fik vendt med andre, før de andre børn i vuggestuen ikke vil holde pigen i hånden mere!

KH

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.