Hvor meget spiser jeres baby??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. januar 2011

henh01

Valle81 skriver:

Undrede mig bare - begge mine unger er flaskebørn - men ingen af dem har været oppe i disse mænger - men undrede mig bare:0)

Men ja - her er de også dagligt blevet tilbudt kogt vand eller kamillete for at stille tørsten:0)

Ja kamille te må man heller ikke give dem længere fordi der findes et middel der ligeså er i panodil.. Men der er jo så meget man ikke må

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2011

henh01

jakobsen196 skriver:

Det lyder underligt...Vil synes det er lang til at gå 3 uger uden at øge mælkemængden, hvis det virker som om de godt kunne sluge 20 ml mere...

Tror jeg ville lave lidt ekstra, så hellere at de levner lidt, men så er man da helt sikker på at de har fået det de kunne ha... :-)

Man ska også passe på, vi blev indlagt pga overmæthed og forstoppelse fordi SP havde sagt at vi skulle give ham 1/6 del af hans vægt hvilket svarede til 6 skefulde (mener det er 170 ml) 8 gange i døgnet, men hans alder i betragning måtte han ikke få mere end 880 ml i døgnet.

Hvormeget vejer de små?

Anmeld

29. januar 2011

Ni-ko-li-ne

Valle81 skriver:

Undrede mig bare - begge mine unger er flaskebørn - men ingen af dem har været oppe i disse mænger - men undrede mig bare:0)

Men ja - her er de også dagligt blevet tilbudt kogt vand eller kamillete for at stille tørsten:0)

det har noget at gøre med hvor meget deres lever og nyre kan klare pr. døgn

Anmeld

29. januar 2011

mullesmith2

Valle81 skriver:

Wauw, sikke nogle portioner de tager sig - jeg synes også det lyder af meget - Anton har aldrig spist så meget mme på en gang i hele hans 10 mdr gamle liv:0)

Men så længe de ikke har ondt i maven osv,så ser jeg ingen problemer og så synes jeg din SP skal lukke munden:0)

Og du spiser jo når der er mad - lyder det til - og ikke alt muligt sjat spiseri.

Nu ved jeg ikke hvad de vejer men man siger jo som tommelfinger regel at spædbørn skal spise ca 1/6 del af deres vægt.

6*150ml (gennemsnit ca) er 900 ml i døgnet og gange med 6 så giver det en vægt på onkring 5,5 kilo:0) Så det er vel ikke helt galt????

De vejede 5,5kg sidst hun var her altså d.10 januar. Så hvad de vejer nu det er jeg ik helt sikker på men ihvertfald 6kg vil jeg skyde på

Anmeld

29. januar 2011

LinLin

Adam spiser 5 el. 6 gange i døgnet. Den første (om morgenen) og den sidste (inden sengetid) er på 200 ml, de andre er på 165 ml. Og han spiser som regel ikke op 2 af gangene... (forskelligt hvilke )

Han er 4½ md, vejer ca 8 kg

Anmeld

29. januar 2011

morethanperfect

Mærkeligt .. Oscar spiser 260 ml pr. gang 5 gange i døgnet , og han er 12 mdr.. Lyder underligt du ik må gi dem mere ?? 

Anmeld

30. januar 2011

mullesmith2

Valle81 skriver:

Wauw, sikke nogle portioner de tager sig - jeg synes også det lyder af meget - Anton har aldrig spist så meget mme på en gang i hele hans 10 mdr gamle liv:0)

Men så længe de ikke har ondt i maven osv,så ser jeg ingen problemer og så synes jeg din SP skal lukke munden:0)

Og du spiser jo når der er mad - lyder det til - og ikke alt muligt sjat spiseri.

Nu ved jeg ikke hvad de vejer men man siger jo som tommelfinger regel at spædbørn skal spise ca 1/6 del af deres vægt.

6*150ml (gennemsnit ca) er 900 ml i døgnet og gange med 6 så giver det en vægt på onkring 5,5 kilo:0) Så det er vel ikke helt galt????

Ja altså de vejede 5,5kg d.10januar da sundhedsplejersken var her sidst så ved ikke om de er sneget sig på på 6kg nu  så det er vel 1 liter i døgnet. Det passer vel også meget godt så når de spiser 180 5-6 gange i døgnet, og det er så ikke altid de spiser hele flasken op, nogen gange er det lige 10-20ml tilbage.  De ser nu også helt normale ud drengene de ser ikke for tykke ud eller for tynde ud.

Anmeld

30. januar 2011

mullesmith2

morethanperfect skriver:

Mærkeligt .. Oscar spiser 260 ml pr. gang 5 gange i døgnet , og han er 12 mdr.. Lyder underligt du ik må gi dem mere ?? 

Får han ikke også grød og sådan?

Anmeld

30. januar 2011

mullesmith2

henh01 skriver:

Man ska også passe på, vi blev indlagt pga overmæthed og forstoppelse fordi SP havde sagt at vi skulle give ham 1/6 del af hans vægt hvilket svarede til 6 skefulde (mener det er 170 ml) 8 gange i døgnet, men hans alder i betragning måtte han ikke få mere end 880 ml i døgnet.

Hvormeget vejer de små?

Det var da ubehageligt  Jamen de vejer nok lige omkring 6kg. De vejede 5,5kg d.10 januar da hun var her sidst.

Anmeld

30. januar 2011

mullesmith2

henh01 skriver:

Ja kamille te må man heller ikke give dem længere fordi der findes et middel der ligeså er i panodil.. Men der er jo så meget man ikke må

Jeg har givet drengene camillethe en gang fordi sundhedsplejersken sagde det kunne vi prøve om aftenen fordi de har haft lidt svært ved at falde til ro.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.