Hvor meget spiser jeres baby??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.610 visninger
26 svar
0 synes godt om
29. januar 2011

mullesmith2

Jeg har fået afvide af sundhedsplejersken sidst hun var her d. 10 januar at vi ikke måtte øge deres mængde i flasken før næste gang hun kom her d.17 februar. Mine drenge er 10 uger og de spiser 180ml næsten hvert måltid undtagen om natten tager de kun lige 130ml. Nogen gange kan de godt spise mere end de 180ml syntes jeg det mærker til på dem efter de har tømt flasken. De spiser 6 måltider i døgnet og nogen gange kun 5 hvis de sover 6 timer i træk om natten indimellem. Er det ikke normalt som de spiser eller er det for meget?

Kan man få noget modermælkserstatning der mætter mere end NAN1? De får også syrnet Alomin hvis de har hård mave nogen gange.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2011

B&J

mullesmith2 skriver:

Jeg har fået afvide af sundhedsplejersken sidst hun var her d. 10 januar at vi ikke måtte øge deres mængde i flasken før næste gang hun kom her d.17 februar. Mine drenge er 10 uger og de spiser 180ml næsten hvert måltid undtagen om natten tager de kun lige 130ml. Nogen gange kan de godt spise mere end de 180ml syntes jeg det mærker til på dem efter de har tømt flasken. De spiser 6 måltider i døgnet og nogen gange kun 5 hvis de sover 6 timer i træk om natten indimellem. Er det ikke normalt som de spiser eller er det for meget?

Kan man få noget modermælkserstatning der mætter mere end NAN1? De får også syrnet Alomin hvis de har hård mave nogen gange.

i mine øre lyder det helt alm. gid det var daniel da han var så lille tror du skal være super glad for de spiser som de gør

Anmeld

29. januar 2011

Hvem?

mullesmith2 skriver:

Lyder lidt underligt du ikke må øge, når de nu kun spiser 6 gange i døgnet,

min dreng på 4 uger spiser hver 3 1/2 time, ca. en flaske med 135ml, nogle gange mere og andre mindre, her får han lov at spise det han kan, sommetider går der også kun 2 timer, så han sulten igen.

Anmeld

29. januar 2011

henh01

Min lille Noam på 11 uger spiser 135 ml 7 nogle gange 8 gange i døgnet (945-1080 ml i døgnet) og han skal nu ned på en dosis der max hedder 810 ml hvilket svarer til "kun" 6 måltider af 135 ml. -Men han vejer også 8,2 kg og er 65 cm lang, så SP mener han bør slankes lidt. hmm

Anmeld

29. januar 2011

Valle81

mullesmith2 skriver:

Wauw, sikke nogle portioner de tager sig - jeg synes også det lyder af meget - Anton har aldrig spist så meget mme på en gang i hele hans 10 mdr gamle liv:0)

Men så længe de ikke har ondt i maven osv,så ser jeg ingen problemer og så synes jeg din SP skal lukke munden:0)

Og du spiser jo når der er mad - lyder det til - og ikke alt muligt sjat spiseri.

Nu ved jeg ikke hvad de vejer men man siger jo som tommelfinger regel at spædbørn skal spise ca 1/6 del af deres vægt.

6*150ml (gennemsnit ca) er 900 ml i døgnet og gange med 6 så giver det en vægt på onkring 5,5 kilo:0) Så det er vel ikke helt galt????

Anmeld

29. januar 2011

henh01

SanneBoe skriver:

Lyder lidt underligt du ikke må øge, når de nu kun spiser 6 gange i døgnet,

min dreng på 4 uger spiser hver 3 1/2 time, ca. en flaske med 135ml, nogle gange mere og andre mindre, her får han lov at spise det han kan, sommetider går der også kun 2 timer, så han sulten igen.

Det er sikkert fordi de nu er oppe og få omkring 1100 ml og man må max give dem omkring 1200 ml i døgnet.

Anmeld

29. januar 2011

Valle81

henh01 skriver:

Det er sikkert fordi de nu er oppe og få omkring 1100 ml og man må max give dem omkring 1200 ml i døgnet.

Hvordan kan der være maks på det - det forstår jeg ikke - hvis det kom ud af brysterne var der vel ikke maks:0)

Anmeld

29. januar 2011

henh01

Valle81 skriver:

Hvordan kan der være maks på det - det forstår jeg ikke - hvis det kom ud af brysterne var der vel ikke maks:0)

Jeg ved ikke helt hvorfor, men MM er jo også meget sundere end MME. Når man ammer er der er en del der kun er væske - altså uden så meget nærring. Det er der ikke på samme måde når man giver flaske. Samtidig går det så størkt at de små ikke når at finde ud af at de er mætte og dermed overspiser. 

Når man giver MME så er det en rigtig god ide at spæde til med kogt vand da det kan være fordi de "bare" er tørstige

Anmeld

29. januar 2011

jakobsen196

Det lyder underligt...Vil synes det er lang til at gå 3 uger uden at øge mælkemængden, hvis det virker som om de godt kunne sluge 20 ml mere...

Tror jeg ville lave lidt ekstra, så hellere at de levner lidt, men så er man da helt sikker på at de har fået det de kunne ha... :-)

Anmeld

29. januar 2011

Valle81

henh01 skriver:

Jeg ved ikke helt hvorfor, men MM er jo også meget sundere end MME. Når man ammer er der er en del der kun er væske - altså uden så meget nærring. Det er der ikke på samme måde når man giver flaske. Samtidig går det så størkt at de små ikke når at finde ud af at de er mætte og dermed overspiser. 

Når man giver MME så er det en rigtig god ide at spæde til med kogt vand da det kan være fordi de "bare" er tørstige

Undrede mig bare - begge mine unger er flaskebørn - men ingen af dem har været oppe i disse mænger - men undrede mig bare:0)

Men ja - her er de også dagligt blevet tilbudt kogt vand eller kamillete for at stille tørsten:0)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.