Samvær med far i dag....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. januar 2011

dorthemus

Hvor er det dog en ulykkelig situation at ståi, ikke mindst for din datter. Synes det er forfærdeligt synd, at hun skal bruge så meget tid på at skulle aflæse sin far når hun ikke er ældre

Synes det er helt rigtigt, at du har konsulteret en børnesagkyndig for sådan noget skal du/I ikke gå med alene.

Kan ikke lade være at tænke; hvad laver hans mor ved et overvåget samvær  Hun gør jo intet positivt men bidrager bare til at samværet bliver endnu mere svært.

Jeg mener du skal holde fast i, at du skal med til de møder for din datters skyld ...jeg ville være alt for urolig ved tanken om hvad der kunne foregå uden mit vidende, hvis jeg stod i din situation.

Stort

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2011

twinboys

Åhhh Majbritt jeg føler med dig... Alt den modgang og så en x-svigermoar der skal rende og tro hun ved bedre... for fanden da... ups undskyld mit sprog men hun får mit p.. til at koge...

Har ikke forstand på dette her, men ville bare sende dig et kæmpe knus og du skal vide jeg er her for jer...

Majbritt

Anmeld

29. januar 2011

anna-jonas

Jeg har såååååå stor respekt for dig, du er så sej. Den måde du klarer alt det her, både med jeres brud, flytningerne og din store omsorg for dine børn. Du er et forbillede for alle enlige mødre, for du vil virkelig dine børn det bedste. Det er så synd for din lille Lærke, at hun nu slås med fortidens spøgelser.....................fordi hun har skullet være den ansvarsfulde i forholdet til sin far.

Jeg synes ærlig talt at du skal kræve at din ex-svigermor ikke deltager i overvåget samvær. Hun må sidde i bilen, eller på en cafe, når hun ikke kan opføre sig anstændigt. Jeg tror at du kan tage det ganske roligt, med hans ansøgning.......................for din ex. er jo virkelig ret syg, og det vil fremgå tydeligt, når i skal i statsamtet og tale med en børnesagkyndig.

Sender dig store knus, og et kram til Lærke.

Mette

Anmeld

29. januar 2011

Talbutikken

wamse skriver:

Jeg er simpelthen så frustreret over det her. For første gang skulle hendes far så komme her ned, hvor jeg de andre gange har kørt jeg taget turen op til ham.

Hans forældre er så med igen i dag, hvilket betyder at han endnu ikke har haft alenetid med hende, når de har haft samvær(jeg skal dog være der, for det skal være overvåget) Hans mor og jeg har så i vores fortid haft mange konflikter, og hun er meget dominerende.

Vi skal så mødes i noget legeland, for vi har hemmelig adresse pga ham.

Men de brokker sig konstant i dag over, at det ikke er optimalt at mødes sådan.

Jeg finder så ud af at min eks har været svært depressiv den sidste tid, med mange selvmordstanker. Han er tydelig mærket af det i dag, og vores datter bruger meget tid på at læse ham i dag. Han har flere psykiatriske diagnoser, og er underlagt psykiatrisk behandling de næste 5 år.

Hans mor fylder meget når der er samvær, og hun skælder ham ud foran vores datter, og umyndiggør ham total(inkl. i dag) Han(guidet af hans mor) har valgt at søge samvær fastlagt via statsforvaltningen.

Jeg forklarer dem at jeg har søgt hjølp til at støtte min datter, fordi hun oplever helt klart nogle psykiske vanskeligheder pga hendes oplevelser. Jeg får så skudt i skoene, at grunden til at min datter har svært ved uvante ting og mange mennesker, er fordi jeg ikke har vænnet hende til det Altså jeg har lavet mange ting med hende, som de da ikke ved noget om.

Der bliver koblet en børnekonsulent på hende fra på tirsdag, hvor jeg skal sætte hende ind i, hvad der er sket og kommer til at ske i min datters verden. Jeg siger så til min x-svigermor at jeg lige vil ringe til statsforvaltningen og forhøre om de hat modtaget ansøgningen om samvær, for så kan jeg fortælle det til den konsulent. Men så hidser hans mor sig op, og siger at jeg ikke skal blande mig i deres sager, jeg skal ikke dobbelttjekke dem, og jeg er ikke hans mor mere, nej det har jeg da forhåbentlingt aldrig været Hun har simpelthen en så ydmygende måde at tale ned til en på, og der var ingen der kunne overhøre hende.

Jeg er simpelthen så frustreret over det her, at jeg nu ikke synes at jeg kan være med til samvær, så længe hun er der, og blander sig.

Vores datter får stort set ingen alenetid med handes far på denne her måde, og hans mor blander sig simpelthen i ting hun ikke skal.

What to do girls

Har skrevet til dig privat

Anmeld

29. januar 2011

Oliver,Troia&Wictor

har ingen gode råd, men puha føler med både dig og din datter...håber der kommer styr på ikke mindst bette pigen..

Anmeld

29. januar 2011

wamse

Brugte 1 time på at få min datter til at falde til ro til aften, hvilket hun absolut ikke plejer.

Min hjerte bløder for hende, og de skræmmer hun har nu allerede.

De tegn hun nu viser som både børnehave og jeg reagerer på er: hun har ingen tillid til andre voksne end mig, hvilket gør hun aldrig, søger trøst/hjæp ved pædagogerne. Hun har intet filter, og lader andre overskride hendes grænser meget, for hun har ingen redskaber til at sige fra. Ved nye ting eller krav, bliver hun meget usikker, og trækker sig ved at sige at hun har ondt, eller er træt. Hun er meget usikker og bange når der er flere og nye mennesker, og hun skal bruge noget tid på at føle sig sikker. Hun sover ved mig om natten, fordi hun er direkte angst for at være alene.

Børnehaven har efterlyst redskaber/metoder til at hjælpe hende bedst muligt nu, hvilket kommunen har lovet mig, de vil sørge for.

Alle hendes sympyomer er nrudt ud igen, efter samvær er startet op igen

Jeg ville ønske jeg kunne fjerne de her bekymringer for hende

Anmeld

30. januar 2011

Pige2009

Puslingen skriver:

Jeg syntes du skal kontakte statsforvaltningen og fortælle hvordan du oplever din x-svigermors indblandning i fars samvær med din datter og fortæller at du føler det påvirker din datter på en meget negativ måde.

Ja, det synes jeg også.

Du kan desværre ikke gøre så meget andet end at være der for din datter, som du har gjort hidtil. Det er utrolig hårdt at se ens barn blive såret på den måde og det bedste vi kan gøre er at støtte dem på bedste beskub.

Jeg ved hvor meget du har kæmpet og det skal du fortsætte med. Ønsker dig held og lykke med det hele og håber I snart får lidt medvind på den front

Anmeld

30. januar 2011

wamse

Baagøe skriver:

Ja, det synes jeg også.

Du kan desværre ikke gøre så meget andet end at være der for din datter, som du har gjort hidtil. Det er utrolig hårdt at se ens barn blive såret på den måde og det bedste vi kan gøre er at støtte dem på bedste beskub.

Jeg ved hvor meget du har kæmpet og det skal du fortsætte med. Ønsker dig held og lykke med det hele og håber I snart får lidt medvind på den front

Jeg kontakter statsforvaltningen i morgen, og snakker med dem om alt det her. Så har jeg efter en lang søvnløs nat, besluttet mig for at fortælle min eks, at der intet samvær bliver mere, hvis hans mor skal være der. Det er helt okay at hun er uenig med mine måde at handle på, men jeg spurgte ikke efter hendes mening, og jeg sidder jo heller ikke på samme måde overfor hende

Men jeg ved at hans mor også vil søge at få fastlagt noget samvær ved statsforvaltningen, fordi hun ikke mener at hun får lov at se hende. Hende og hendes mand har faktisk fået budet om at må besøge Lærke alt det de vil her hos os, men vil ikke når Lærke´s far ikke må komme med. Det er altså deres eget valg

Anmeld

30. januar 2011

Talbutikken

wamse skriver:

Jeg kontakter statsforvaltningen i morgen, og snakker med dem om alt det her. Så har jeg efter en lang søvnløs nat, besluttet mig for at fortælle min eks, at der intet samvær bliver mere, hvis hans mor skal være der. Det er helt okay at hun er uenig med mine måde at handle på, men jeg spurgte ikke efter hendes mening, og jeg sidder jo heller ikke på samme måde overfor hende

Men jeg ved at hans mor også vil søge at få fastlagt noget samvær ved statsforvaltningen, fordi hun ikke mener at hun får lov at se hende. Hende og hendes mand har faktisk fået budet om at må besøge Lærke alt det de vil her hos os, men vil ikke når Lærke´s far ikke må komme med. Det er altså deres eget valg

Så længe der er samvær med far, kan farmor godt glemme alt om at få fastsat samvær, da det kun er noget man gå ind og gør i tilfælde af at der ingen samvær er med far. Så her kan du tage det ganske roligt

Anmeld

30. januar 2011

MariaJ

Nej, hvor lyder det som en svær situation. Jeg har ikke rigtig nogen gode råd, men det lyder som om beslutningen om samvær bare gør det hele vanskeligere for din datter. jeg ved slet ikke nok om, hvordan den slags beslutninger bliver truffet og hvad der kan ændres til at råde dig, men ville bare lige give dig et skulderklap for at håndtere det hele så godt. Du lyder altid som om du har et utroligt overblik over situationen på trods af de mange vanskeligheder. Du lyder som sådan en god mor for dine børn.

Maria

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.