Hvad kostede jers bryllup?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.937 visninger
31 svar
0 synes godt om
29. januar 2011

Hvem?

Vi har længe gået og snakket om endelig at skulle blive gift, men da vi egentligt er lidt nogle nærigrøve ville jeg lige hører hvordan jeres store dag gik, hvor mange i var og hvad det løb op i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2011

lauras*mor*

Vi brugte ca 25000.. Det var inkl alt.. Vi lejede alt service, gulv, borde, stole, duge, servietter osv osv selv.. Bestilte maden fra jysk diner, holdte det i vores store festtelt i kolonihaven, og havde masser af drikkelse, faktisk har vi stadig en del øl tilbage, en dunk rødvin, en flaske asti og 2 fasker dessertvin... Vi havde også sodavand i rigtig lang tid efter.. vores tøj købte vi fra nyt, dog på tilbud..   vi er nemlig også nogle nærrigrøve.. Det er sådan man bliver rig jo..

Hed og lykke med planerne..

Anmeld

29. januar 2011

SpunkenJo

Er selv meget nysgerrig, og specielt efter at vide hvor meget man har brugt/beregnet pr. couvert

Anmeld

29. januar 2011

Hvem?

lauras*mor* skriver:

Vi brugte ca 25000.. Det var inkl alt.. Vi lejede alt service, gulv, borde, stole, duge, servietter osv osv selv.. Bestilte maden fra jysk diner, holdte det i vores store festtelt i kolonihaven, og havde masser af drikkelse, faktisk har vi stadig en del øl tilbage, en dunk rødvin, en flaske asti og 2 fasker dessertvin... Vi havde også sodavand i rigtig lang tid efter.. vores tøj købte vi fra nyt, dog på tilbud..   vi er nemlig også nogle nærrigrøve.. Det er sådan man bliver rig jo..

Hed og lykke med planerne..

Det var godt nok billigt, vores bliver ikke det vilde og luksus, men vi bliver bare SÅ mange mennesker, tøjet har vi også udset os og jeg har forelsket mig i en brudekjole til 1700,- kr. ved Lily, så det var jo da til at overkomme

Anmeld

29. januar 2011

Valle81

SanneBoe skriver:

Vi har længe gået og snakket om endelig at skulle blive gift, men da vi egentligt er lidt nogle nærigrøve ville jeg lige hører hvordan jeres store dag gik, hvor mange i var og hvad det løb op i?

Nu er vi ikke blevet gift, men skulle have holdt kirkebryllup her til maj, men nu kommer der baby istedet, så her er det udsat.

Men vi undersøgte maaaaaaaaaaaaaaaange forskellige muligheder inden for de billge rækker og alle regnestykker endte faktisk op med at hvis du tager antal gæster og ganger hver gæst med 1000 kr så har du ca beløb for brylluppet:0)

Og det dækker alt, altså tøj, mad, osv osv osv.

Vores bud endte med forsamlingshus, jukeboks, helstegt pattegris, softicebar osv. og vi ville blive omkring 40 gæster og med alt ville prisen blive omkring 35.000-40.000 kroner:0)

Anmeld

29. januar 2011

Seker

Jeg skal giftes her til sommer, og vi har sat 40.000 af til det hele.. Men ved ikke om den holder... Skal holde det hos min far, med en ven som kok.. og vi bliver 50, hvis alle altså kommer:-)

Anmeld

29. januar 2011

ønskebørn74

SanneBoe skriver:

Vi brugte 15.000 og det var den smukkeste og bedste dag i mit liv...

Anmeld

29. januar 2011

Hvem?

ønskebarn74 skriver:

Vi brugte 15.000 og det var den smukkeste og bedste dag i mit liv...

Guuuud, hvor billigt!

Men her blir vi nok nærmere de 100 gæster, da vi (især min mand) har en meget stor omgangskreds, selvom vi har skåret mange fra, men vi vil gerne holde det i det lokale forsamlinghus, med en musiker, go mad (måske noget gris) også selvfølgelig drikkevare, det skal ikke være det vilde og voldsomme, da vi i bund og grund er mere til en røvfuld øl istedet for dyre vine....

Anmeld

29. januar 2011

ønskebørn74

SanneBoe skriver:

Guuuud, hvor billigt!

Men her blir vi nok nærmere de 100 gæster, da vi (især min mand) har en meget stor omgangskreds, selvom vi har skåret mange fra, men vi vil gerne holde det i det lokale forsamlinghus, med en musiker, go mad (måske noget gris) også selvfølgelig drikkevare, det skal ikke være det vilde og voldsomme, da vi i bund og grund er mere til en røvfuld øl istedet for dyre vine....

Vi holdte det hjemme, har en meget stor stue og overdækket terasse... Vi var 17 og fik god mad, der var masser af blomster og flot dækket bord... Opsat hår og hvid kjole og min mand i jakkesæt... Brudebuket til mig og knaphulsbuket til manden... På det smukkeste rådhus og han soldater kammerater lavede sabelbue til os ved udgangen til rådhuset...

Anmeld

29. januar 2011

SussieThyssen

SanneBoe skriver:

Mit første bryllup for henved 100 år siden (1978) har jeg ingen anelse om hvad kostede, da det var mine forældre der betalte.
Men vi blev gift på mine forældres sølvbryllupsdag, så formiddagen var deres, eftermiddagen vores og aftenen med stor fest for henved 100 mennesker var fælles.
Og det var med langt slør, brudekjole og karret, så helt billigt har det jo nok ikke været 

Nr 2 bryllup kostede 5000 kr.
Det var i 1989, og blev holdt på Malerklemmen i Borup imellem Ringsted og køge.
Vi holdt det som bondebryllup, jeg syede al tøjet selv, skånske folkedragter til min mand, mig selv, min datter og vores 3 plejebørn, og så var der inviteret 50 til æbleskiver og te, som er stedets specialitet. Vi havde naturligvis folkemusik til begivenheden, som venner leverede, da jeg var aktiv i musikerkredse dangang.
Derefter tog min daværende mand og jeg på weekendophold på Mogenstrup kro og den pris kom naturligvis oven i.

Nr 3 var meget stille og roligt.
Vi holdt det hjemme hos os selv og have lige de nærmeste familie og venner med, så vi var 17. Jeg lavede buffét og havde det hele ordnet på forhånd og så fik vi en pige i køkkenet til at klare alt det praktiske.
Naturligvis var vi ude og få noget nyt tøj og det ene med det andet, så stod dagen os i max 5000 kr.

Hver for sig var det dejlige bryllupper, og præcis som jeg havde drømt om ud fra de muligheder jeg/vi havde, og så kan man vel ikke ønske sig mere.
Så et bryllup behøver ikke at være dyrt, for at være dejligt.
Med årene er jeg blevet mere hjemmemenneske og bryder mig mindre og mindre om store fester og undgår dem, og det ved min familie og omgangskreds, jeg vil hellere have en hyggelig komsammen for få.

Nu her til sommer skal vi holde min søns 14 årsfest, og også han foretrækker blot de nærmeste herhjemme til en hyggelig komsammen med buffét i stedet for en stor fest, som hans søstre fik.
Så det ønske bliver naturligvis opfyldt.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.