Hvis han smutter - hva så?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. februar 2011

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Du burde sagtens kunne få det hele til at hænge sammen og herunder, kan du se, hvad du kan søge, hvis han går:

Børnebidrag fra faderen som er ca. 1200 kr pr mdr

* Børnefamilieydelse som er ca. 4500 hvert kvatral

* Ordinært og ekstraordinært børnetilskud ca. 2300 hvert kvartal

* Friplads i institution

* Ekstra boligsikring

Tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2011

MinNoah

frk Jensen skriver:

Undskyld mig...

Jeg er bare pisse træt af at høre om at enlige får i hoved og røv...

HELT ÆRLIGT!!!!

Vi er én til at betale ALLE udgiter...!

Hvis jeg boede sammen med en var vi fælles om udgifterne, og jeg ville få knap så meget i su... Fair nok!

Hvorfor skal mit barn undvære ferier, fornøjelser, sports aktiviteter osv bare fordi jeg er enlig? Nej det skal han ikke....
Så kom IKKE og sig at vi får i hoved og røv!!

En enlig mor på su mangler ikke noget - jeg har engang regnet ud at hvis jeg blev enlig OG Uddannet sygeplejerske, så ville det ikk ku betale sig! Beløbet vi være det samme... for i og med jeg blev uddannet ryger en del boligstøtte osv.

Jeg er bare træt af at høre enlige mødre klage sig over de ingen penge har - hvad med at være taknemmelig for ALT det staten betaler til jer.... (til os)

Anmeld

2. februar 2011

wamse

MinNoah skriver:

En enlig mor på su mangler ikke noget - jeg har engang regnet ud at hvis jeg blev enlig OG Uddannet sygeplejerske, så ville det ikk ku betale sig! Beløbet vi være det samme... for i og med jeg blev uddannet ryger en del boligstøtte osv.

Jeg er bare træt af at høre enlige mødre klage sig over de ingen penge har - hvad med at være taknemmelig for ALT det staten betaler til jer.... (til os)

Nu er det vel ikke alle enlige mødre du har hørt klage sig?? Jeg er da dybt taknemmelig over den hjælp jeg får, men det er ikke ensbetydende med at jeg får i hoved og r**. Jeg kan lige præcis få det til at hænge sammen, og det er okay, men gider så absolut heller ikke klandres for, at jeg som enlig får sååååå meget.

Da jeg var på su, havde jeg væsentligt mere at leve for, men det var også med mit su-lån. Nu får jeg så revalidering af kommunen, som jeg altså er taknemlig over, men får det så heller ikke på baggrund af at jeg er enlig.

Anmeld

2. februar 2011

frk Jensen

MinNoah skriver:

Men hvorfor skal min søn mangle noget bare fordi hans mor er enlig?

Skal jeg så sige at jer der bor sammen med en skal prise jer lykkelige for at i har to indtægter?

Jeg klager ikke...

Anmeld

3. februar 2011

Pige2009

Anonym skriver:

Tak

Velbekomme. Håber I finder ud af det sammen

Anmeld

3. februar 2011

MinNoah

frk Jensen skriver:

Men hvorfor skal min søn mangle noget bare fordi hans mor er enlig?

Skal jeg så sige at jer der bor sammen med en skal prise jer lykkelige for at i har to indtægter?

Jeg klager ikke...

Han skal bestemt heller ikke mangle noget.... Men ofte har enlige mødre råd til at bo i dyrere lejligheder end to der bor sammen. Hvertfald hvis man som jeg er på SU og min kæreste på elevløn....

Og nu der skal spares så meget syns jeg man kan spare på alle de penge enlige mødre får - i stedet for efterlønnen fx.

Anmeld

3. februar 2011

frk Jensen

MinNoah skriver:

Han skal bestemt heller ikke mangle noget.... Men ofte har enlige mødre råd til at bo i dyrere lejligheder end to der bor sammen. Hvertfald hvis man som jeg er på SU og min kæreste på elevløn....

Og nu der skal spares så meget syns jeg man kan spare på alle de penge enlige mødre får - i stedet for efterlønnen fx.

I er to om at betale til husleje.. Jeg er én...

I er to om at betale alle jeres udgifter... Jeg er én..

hvis de skal skære i su, skal det være alle der er på su og ikke kun de enlige.

Hvad er en dyr husleje???? Så vil jeg da gerne vide om jeg er en af de enlige mødre der får i hoved og røv....

Anmeld

3. februar 2011

MinNoah

frk Jensen skriver:

I er to om at betale til husleje.. Jeg er én...

I er to om at betale alle jeres udgifter... Jeg er én..

hvis de skal skære i su, skal det være alle der er på su og ikke kun de enlige.

Hvad er en dyr husleje???? Så vil jeg da gerne vide om jeg er en af de enlige mødre der får i hoved og røv....

Alle enlige mødre får i hoved og røv ;-) Incl mig selv hvis jeg var enlig!

det ER et område der KAN spares på.,.. Uden tvivl..

Ja vi er to om huslejen, men får tilgengæld ikke friplads. Ja vi er to om udgifter til maden, el osv men vi er også en mere der bruger af det...

Syns ikk SUen skal nedskæres, synes fx ekstra og ordinært børnetilskud helt kan fjernes...

Dyr husleje er vel 5000 og derover.

Anmeld

3. februar 2011

frk Jensen

MinNoah skriver:

Alle enlige mødre får i hoved og røv ;-) Incl mig selv hvis jeg var enlig!

det ER et område der KAN spares på.,.. Uden tvivl..

Ja vi er to om huslejen, men får tilgengæld ikke friplads. Ja vi er to om udgifter til maden, el osv men vi er også en mere der bruger af det...

Syns ikk SUen skal nedskæres, synes fx ekstra og ordinært børnetilskud helt kan fjernes...

Dyr husleje er vel 5000 og derover.

Hvis min su skaæ skæres på, skal ALLES su... Sådan er det bare..

Godt, så har jeg en dyr husleje... Men var vi to om det, så er det altså kun sølle 2500 om måneden... det er det samme som jeg gav for min 1 lejlighed da jeg ikke havde barn.. Det er da ikke dyrt...

At i ikke får tilskud til friplads er jo fordi i har en indtægt der gør at i tjener for meget tilsammen... Jeg har altså kun min EGEN indtægt hver måned til at betale ALT!!

Ordinært og ekstra ordinært tilskud kan ALLE med en lav indtægt søge...!

Hvad i har til jer selv om måneden, kommer vel også an på hvad udgifter osv i har til evt bil/forbrugs lån... Det er man jo selv herre over om man vil have..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.