Hvis han smutter - hva så?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.260 visninger
28 svar
0 synes godt om
29. januar 2011

Anonym trådstarter

Ja som overskriften siger, hva gør jeg hvis han smutter?

Jeg er på KH og har den dejligste datter på knap 4 mdr. Jeg vil utrolig gerne starte som sosu hjælper til august, men ved ikke om kommunen evt vil hjælpe mig for hvis han smutter så er jeg da rimelig lost, både følelsesmæssigt men også pengemæssigt

Men hvis han nu smutter, hvornår kan jeg så søge de forskellige ting og hvor hurtigt får man dem?! Og hvor man kvm må jeg ha, hvis der kun er min datter og jeg for at ku få max boligstøtte???

Åh er så tabt, havde aldrig håbet jeg skulle ende sådan her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2011

miniuldahl

Anonym skriver:

Jeg er på KH og har den dejligste datter på knap 4 mdr. Jeg vil utrolig gerne starte som sosu hjælper til august, men ved ikke om kommunen evt vil hjælpe mig for hvis han smutter så er jeg da rimelig lost, både følelsesmæssigt men også pengemæssigt

Men hvis han nu smutter, hvornår kan jeg så søge de forskellige ting og hvor hurtigt får man dem?! Og hvor man kvm må jeg ha, hvis der kun er min datter og jeg for at ku få max boligstøtte???

hej du kan søge det fra den dag han ikke har din adresse der mere. der er jo mange ting du kan søge som enlig mor under udannelse. mener os du næsten får friplads til den lille 

Anmeld

29. januar 2011

christinak

Under hjælper uddannelsen kan du søge voksenelevløn hvis du er 25 og det er ca 17000 kr før skat, boligsikring og andet kan du jo søge fra den dato han har skiftet adresse.

Anmeld

29. januar 2011

Alberts/

altså jeg er alene og har altid været det,

du får jo noget mere i børnepenge, tror det er 2000 mere er ikk sikker for ved ikk hvad den normale er, jeg får vist 6500 eller der omkring

jeg får ca 1395 før skat i kontanthjælp,

jeg bor i en 2 værsels på 80 kvm og får ca 1700 i boligstøtte,

jeg regner med at starte på uddannelse til august, og jeg kan sagtens få det til at kører rundt

Anmeld

29. januar 2011

Mor010711

Nu kender jeg selvfølgelig ikke hele historien bag, men det undrer mig meget at du er i et forhold hvor du føler dig så usikker. 

Uanset om du er alene eller ej, så skal du nok klare dig. Tænker bare om dit forhold et det enorme psykiske pres værd? Hvis han ikke ved hvad han vil, så synes bare ikke du skal sidde og afvente. 

Du skal ikke svare på mit indlæg hvis det er for personligt, eller du synes det er en dum drejning. Synes bare mange piger/kvinder fortjener bedre end det de har. 

Men uanset hvad der sker, så skal du nok klare dig, det er jeg sikker på 

Anmeld

29. januar 2011

Vingummien

Anonym skriver:

De ekstra børnepenge man kan få hver 3 mdr, skal søges inden den første i den måned man skal have dem den første gang, ellers går der 3 mdr.

Dem fra faren (hvis det er faren) dem kan du få fra faren fra dag et af, alt efter hvad i aftaler. Kan i ikke blive enige om dem, ja så skal du søge ved amtet, og så kan der gå lidt, men du får med tilbage virkendekraft.

Jeg bor i en 116kwm med min dreng og jeg får lidt over 2000 i boligsikring.

Vuggestue.dagpleje, det er fra den måned du vil gå ind i efter du kan få friplads til.

Anmeld

29. januar 2011

Anonym trådstarter

Mor010711 skriver:

Nu kender jeg selvfølgelig ikke hele historien bag, men det undrer mig meget at du er i et forhold hvor du føler dig så usikker. 

Uanset om du er alene eller ej, så skal du nok klare dig. Tænker bare om dit forhold et det enorme psykiske pres værd? Hvis han ikke ved hvad han vil, så synes bare ikke du skal sidde og afvente. 

Du skal ikke svare på mit indlæg hvis det er for personligt, eller du synes det er en dum drejning. Synes bare mange piger/kvinder fortjener bedre end det de har. 

Men uanset hvad der sker, så skal du nok klare dig, det er jeg sikker på 

Det har bare kørt meget op og ned siden vores lille bisse kom til verden, men jeg er bare nået til et punkt nu hvor jeg heller ikke orker at skændes mere... Orker ikke at tage hensyn til hans vilde temperament mere og så alligvel skal stå med det hele selv.... Men ja jeg er jo bare stadig rigtig glad for ham, men vil ikke ha vores barn skal vokse op i det som det er nu

Anmeld

29. januar 2011

Anonym trådstarter

Tulipan skriver:

De ekstra børnepenge man kan få hver 3 mdr, skal søges inden den første i den måned man skal have dem den første gang, ellers går der 3 mdr.

Dem fra faren (hvis det er faren) dem kan du få fra faren fra dag et af, alt efter hvad i aftaler. Kan i ikke blive enige om dem, ja så skal du søge ved amtet, og så kan der gå lidt, men du får med tilbage virkendekraft.

Vuggestue.dagpleje, det er fra den måned du vil gå ind i efter du kan få friplads til.

Tusind tak for svar, det gav mig et lille indblik i det... Men tager på kommunen og snakker med dem, vil ha helt styr på tingene hvis han nu pludselig smutter eller jeg får mig taget sammen og sagt stop

Anmeld

29. januar 2011

frk Jensen

Tulipan skriver:

Sødeste du er på su og burde kunne få omkring de 3000 i boligsikring..

Anmeld

30. januar 2011

Vingummien

frk Jensen skriver:

Sødeste du er på su og burde kunne få omkring de 3000 i boligsikring..

Nej spurgte jo kommunen dengang vi snakkede om det sidst, og de siger nej

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.