Hvis han smutter - hva så?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. januar 2011

frk Jensen

Tulipan skriver:

Nej spurgte jo kommunen dengang vi snakkede om det sidst, og de siger nej

Underligt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2011

MinNoah

Grunden til hun ikke kan få max boligstøtte er højst sandsynligt pga hun har for mange kvadratmeter... De giver vidst kun op til 85-90 kvm.

men generelt, enlige forsørgere får i hoved og r..... (ingen kritik af nogen -sådan er dte bare) og her kunne der virkelig spares!

Du kan NEMT få det til at løbe rundt som enlig forsøger under uddannelse.!

Anmeld

30. januar 2011

N&J

Grunden til hun ikke kan få max boligstøtte er højst sandsynligt pga hun har for mange kvadratmeter... De giver vidst kun op til 85-90 kvm.

men generelt, enlige forsørgere får i hoved og r..... (ingen kritik af nogen -sådan er dte bare) og her kunne der virkelig spares!

Du kan NEMT få det til at løbe rundt som enlig forsøger under uddannelse.!

Det eneste ekstra enlige får er de ekstra bidrag fra kommunen, altså ca. 2000 ekstra hvert kvartal, hvordan er det i hoved og røv!!! alt andet er afhængig af hustandens indkomst (ikke om man er enlig eller ej)

Men det er korrekt at man kan få omkring 3000 ekstra udbetalt i su, men det er også muligt at få ekstra su hvis man begge er studerende og igen ikke tjener over en vis indkomst ved siden af., så så meget forskel er der heller ikke.. 

Anmeld

31. januar 2011

Pige2009

Anonym skriver:

Ja som overskriften siger, hva gør jeg hvis han smutter?

Jeg er på KH og har den dejligste datter på knap 4 mdr. Jeg vil utrolig gerne starte som sosu hjælper til august, men ved ikke om kommunen evt vil hjælpe mig for hvis han smutter så er jeg da rimelig lost, både følelsesmæssigt men også pengemæssigt

Men hvis han nu smutter, hvornår kan jeg så søge de forskellige ting og hvor hurtigt får man dem?! Og hvor man kvm må jeg ha, hvis der kun er min datter og jeg for at ku få max boligstøtte???

Åh er så tabt, havde aldrig håbet jeg skulle ende sådan her

HVIS han smutter, så tager du den derfra. Eller også konfronterer du ham med din usikkerhed eller går selv, så du er forberedt

Anmeld

31. januar 2011

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

HVIS han smutter, så tager du den derfra. Eller også konfronterer du ham med din usikkerhed eller går selv, så du er forberedt

Jeg har jo ikke lyst til at miste ham, men ved med mig selv at hvis jeg mister ham, så har jeg brug for at jeg ved hvad jeg skal og hvordan jeg skal gøre det istedet for jeg først skal til at finde ud af det når jeg står i det....

Anmeld

31. januar 2011

Rikke, Liam & Linus

Anonym skriver:

Jeg er på KH og har den dejligste datter på knap 4 mdr. Jeg vil utrolig gerne starte som sosu hjælper til august, men ved ikke om kommunen evt vil hjælpe mig for hvis han smutter så er jeg da rimelig lost, både følelsesmæssigt men også pengemæssigt

Men hvis han nu smutter, hvornår kan jeg så søge de forskellige ting og hvor hurtigt får man dem?! Og hvor man kvm må jeg ha, hvis der kun er min datter og jeg for at ku få max boligstøtte???

Bare tag det roligt. Som studerende enlig mor får du (undskyld sproget) i hoved og røv. Det skal nok kunne lade sig gøre.

Anmeld

31. januar 2011

mortil3trustrup

Anonym skriver:

Du kan inde på din kommunes hjemmeside lave beregning med hensyn til boligsikring og der står også de gældende regler.

Der kan du også samtidig søge friplads og der står også hvor meget man må tjene for at få friplads eller delvis friplads.

Samtidig skal du søge om ekstra børne bidrag samt ekstra ordinært bidrag.

udover det kan du alt afhæning af hvor meget faderen tjener søge ham om forhøjet børnebidrag.

foruden det kan du hvis du skal på su vist nok få nogen dobbelt ydelser fordi du er alene. Men det meste af det kan du finde inde under din hjem kommunes hjemmeside.

Til sidst lige en kæmpe til dig det skal nok gå alt sammen. Blot et lille bump på vejen og husk det gør dig kun stærkere selvom det er svært i starten så få det bedste ud af det.

Anmeld

31. januar 2011

Anonym trådstarter

mortil3trustrup skriver:

Du kan inde på din kommunes hjemmeside lave beregning med hensyn til boligsikring og der står også de gældende regler.

Der kan du også samtidig søge friplads og der står også hvor meget man må tjene for at få friplads eller delvis friplads.

Samtidig skal du søge om ekstra børne bidrag samt ekstra ordinært bidrag.

udover det kan du alt afhæning af hvor meget faderen tjener søge ham om forhøjet børnebidrag.

foruden det kan du hvis du skal på su vist nok få nogen dobbelt ydelser fordi du er alene. Men det meste af det kan du finde inde under din hjem kommunes hjemmeside.

Til sidst lige en kæmpe til dig det skal nok gå alt sammen. Blot et lille bump på vejen og husk det gør dig kun stærkere selvom det er svært i starten så få det bedste ud af det.

Tusind tak

Anmeld

1. februar 2011

Pige2009

Anonym skriver:

Jeg har jo ikke lyst til at miste ham, men ved med mig selv at hvis jeg mister ham, så har jeg brug for at jeg ved hvad jeg skal og hvordan jeg skal gøre det istedet for jeg først skal til at finde ud af det når jeg står i det....

Du burde sagtens kunne få det hele til at hænge sammen og herunder, kan du se, hvad du kan søge, hvis han går:

Børnebidrag fra faderen som er ca. 1200 kr pr mdr

* Børnefamilieydelse som er ca. 4500 hvert kvatral

* Ordinært og ekstraordinært børnetilskud ca. 2300 hvert kvartal

* Friplads i institution

* Ekstra boligsikring

Anmeld

1. februar 2011

frk Jensen

Undskyld mig...

Jeg er bare pisse træt af at høre om at enlige får i hoved og røv...

HELT ÆRLIGT!!!!

Vi er én til at betale ALLE udgiter...!

Hvis jeg boede sammen med en var vi fælles om udgifterne, og jeg ville få knap så meget i su... Fair nok!

Hvorfor skal mit barn undvære ferier, fornøjelser, sports aktiviteter osv bare fordi jeg er enlig? Nej det skal han ikke....
Så kom IKKE og sig at vi får i hoved og røv!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.