Inge Nielsen skriver:
Ja, det kan man vist godt kalde for psykisk vold, for det har påvirket dig lige siden, selvom det ikke blev rigtig fysisk. Godt at hans lillebror hjalp dig, puha!
Alle kriterierne for psykisk vold var til stede: 1) Intimidering, 2) chikane, og 3) trusler.
Oplevelsen har været så voldsom, at den har påvirket dig lige siden. Vigtigt at du får bearbejdet oplevelsen, hvilket du f. eks. gør ved at skrive dette indlæg 
Hej Inge.
Tak for din besked.
Det er heldigvis mange år siden nu. Og ærligt talt, hvis jeg så manden idag ville han ikke skræmme mig det mindste.
Han kan skamme sig kan han, eller noget 
I hvert fald, min måde at bearbejde det på, har været at gøre lidt lommepsykologi på det, for mig selv, om ham...
Altså, jeg har ligesom analyseret situationen, og hvor han ligesom kom fra, hvad han havde af sociale færdigheder og alt det der.
Og er kommet frem til at manden jo er dum, og især rent socialt, i hvert fald den gang, manglede stort set alle sociale færdigheder.....
At sige at det trøster mig er et helt forkert ord at bruge, men i mangel af bedre, ik' 
Altså, det betyder i hvert fald at han ikke kan komme til ats tyre mig, fordi jeg ved at jeg rent tankemæssigt, og socialt er bedre rustet end ham.
I øvrigt bor jeg jo slet ikke der hvor det skete mere, og jeg ved heller ikke om han gør. Under alle omstændigheder så sker det i hvert fald ikke igen....