behandlingstid i statsforvaltningen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. januar 2011

wamse

mortil3trustrup skriver:

Så får du dato med det samme. og indsigelser skal du så komme med den dag inde til mødet.

Ok, jamen så må jeg jo bare vente på det brev om en dato

Tak for svaret

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2011

loppen82

wamse skriver:

Jeg bor i region syddanmark.

Det var godt nok hurtigt du hørte fra dem

Ja og faren sagde han havde sendt det d 10 den dag jeg fik brev fra dem så jeg var tosset... 

At han så ik selv dukkede op er en anden historie... og til min fordel.

Anmeld

28. januar 2011

Sof

wamse skriver:

Men hvor lang tid gik der fra han havde indsendt det, til du hørte fra statsforvaltningen? Min eks har indsendt i starten af januar.

Det ved jeg ikke, et par måneder også tror jeg. Han sagde i Januar han ville tage fat i dem, vi fik brev i april mener jeg og var derinde i slutningen af maj, men ved ikke præcis hvornår han tog fat i dem 

Anmeld

28. januar 2011

mortil3trustrup

wamse skriver:

Ok, jamen så må jeg jo bare vente på det brev om en dato

Tak for svaret

Det var så lidt. Jeg ved at mødre hjælpen er en rigtig god hjælp til disse sager hvis du har brug for det og de kommer gerne med som bisidder og de har styr på loven osv. Brugte dem selv og med stor glæde

Anmeld

28. januar 2011

Aves.

wamse skriver:

Min datters far har valgt at søge statsforvaltningen omkring samvær, da han åbenbart er utilfredsmed med forholdene nu

Men nogen der har erfaring med, hvor lang tid der går til jeg hører fra statsforvaltningen? Jeg ved det nemlig kun fra hendes far, at han har søgt.

Hvad er forløbet så nu?

Håber i har nogle erfaringer her

Det er vidst forskelligt alt efter hvor det er, men ventetiden er lang, men den skulle være på vej ned....her gik der 5½ md og vi har lige været afsted i dag....de er meget søde og lydhøre.

Vil ikke skrive mere her, men vi kan jo lige skrive privat hvis det er.

Anmeld

28. januar 2011

wamse

mortil3trustrup skriver:

Det var så lidt. Jeg ved at mødre hjælpen er en rigtig god hjælp til disse sager hvis du har brug for det og de kommer gerne med som bisidder og de har styr på loven osv. Brugte dem selv og med stor glæde

Jeg ringer til dem i næste uge igen så, brugte dem nemlig, da vi skulle flytte akut fra den by som min eks boede i.

Anmeld

28. januar 2011

mortil3trustrup

wamse skriver:

Jeg ringer til dem i næste uge igen så, brugte dem nemlig, da vi skulle flytte akut fra den by som min eks boede i.

Det er altid rart at have nogen med som har styr på alle lovene og reglerne omkring samvær så man ved man ikke bliver taget ved næsen for desværre kan statsforvaltningen godt finde på at tage parti i forskellige sager det er set så mange gange før. Og når man nu har mulighed for at bruge en så skøn ordning som denne så er det bare at gøre det.

Anmeld

28. januar 2011

LenaJohansen

deres egne regler siger at der max må gå 5 uger fra den da de modtager ansøgningen

Anmeld

28. januar 2011

Talbutikken

wamse skriver:

Min datters far har valgt at søge statsforvaltningen omkring samvær, da han åbenbart er utilfredsmed med forholdene nu

Men nogen der har erfaring med, hvor lang tid der går til jeg hører fra statsforvaltningen? Jeg ved det nemlig kun fra hendes far, at han har søgt.

Hvad er forløbet så nu?

Håber i har nogle erfaringer her

Det er meget forskelligt for region til region... Men de kan også vælge helt at afvise den, hvis i har en samværs resultion i forvejen og der ikke kan påvises væsenlig ændringer i forholdene. Da der er forskel på om det er bopæls eller samværs forældren der indgiver en sag.

Anmeld

28. januar 2011

wamse

Talbutikken skriver:

Det er meget forskelligt for region til region... Men de kan også vælge helt at afvise den, hvis i har en samværs resultion i forvejen og der ikke kan påvises væsenlig ændringer i forholdene. Da der er forskel på om det er bopæls eller samværs forældren der indgiver en sag.

Jeg har fået af vide at jeg ikke ville kunne bede dem om at starte en sag omkring samvær, da jeg har den fulde forældremyndighed.

Der ligger ikke en afgørelse i forvejen, kun 2 samtaler ved en børnesagkyndig rådgiver, senest i november måned 2010

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.