Til DIG hvis barn er røget ned af puslepladsen - HJÆLP!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. januar 2011

Mi

Sådan reagere min datter også ind i mellem, det kommer helt uden varsel og det er ganske enkelt umuligt at pusle hende. Tror ikke nødvendigvis det er fordi han er faldet ned fra puslebordet.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2011

Anonym

Anonym skriver:

Denne tråd er ikke oprettet for at stemple nogen overhoved, jeg har bare brug for nogen svar og råd!

Sagen er den at jeg har på fornemmelsen at min lille baby på nu 1 år, er røget ned af puslepladsen mens han er blevet passet ude - men at der intet om det er blevet sagt til os som forældre!

Han har altid elsket at blive puslet, han har leget og snakket med de dyr og uroer der har været ved vores pusleplads. Der har aldrig været nogen problemer.

Men lige pludselig er det ændret han har virket urolig ved at blive sat på puslepladsen, men det vilde sker fra når jeg lægger ham ned, han skriger i vilden sky, og drejer og vrider sig så det simpelthen er umuligt at skifte ham, eller give ham tøj på. Mange gange har vi måttet være to om det. Det er som om han er en helt anden dreng.

Og det er så nu jeg har brug for råd fra andre der har børn som er røget af puslepladsen, Hvordan har jeres børn reageret efterfølgende? Og hvor lang tid gik der før de opførte sig "normalt" igen??

Jeg har virkelig brug for ro i sindet til at vide at det går over igen, for jeg føler sgu at jeg mishandler mit barn og er verdens dårligste mor når jeg lægger ham på puslepladsen!!

DET ER MULIGT AT SVARE ANONYMT!

Jeg er røget ned at puslepladsen, da jeg var barn, og har ikke taget skade, og der var ingen problemer efterfølgende når jeg skulle pusles

Anmeld

25. januar 2011

Rikke, Liam & Linus

Det lyder helt normalt Han er nok bare begyndt at blive mere selvstændig. Tror ikke du skal være bekymret for at han er faldet ned af pulsepladesen.

Anmeld

25. januar 2011

Anonym trådstarter

Nu er i en del der skriver at det bare er en periode han skal igennem, det håber jeg så at det bare er, og at det snart går over!

Mange tak for alle jeres svar!!

Anmeld

25. januar 2011

slettet_7530

Jeg synes ikke det lyder til at du er tryg ved jeres dp, kunne skift til vuggestue være en mulighed?

Anmeld

25. januar 2011

Anonym trådstarter

Caroline86 skriver:

hmm... øv!

Jamen jeg har som sagt ikke så meget klogt at sige da jeg ikke har prøvet det

Er der en eller anden snack han er helt tosset med? Så kunne du prøve at give ham den mens du pusler ham?

bum bum bum... du kan godt høre jeg griber efter halmstrå, men i bund og grund drejer det sig jo om at vænne ham til at det er det bedste i verden at blive puslet (igen)...

Jeg håber virkelig det hele løser sig for Jer!

I hvert fald skal du have et stort kram

Hehe, jah det kan jeg godt høre.. Armen han er glad for alt mad, men jeg giver ham hans rasmus klump, og det hjælper nogen gange, men ikke altid.. jeg håber det snart går over

Anmeld

25. januar 2011

BellaT

Undskyld at jeg svarer på trods af at jeg ikke er en af dem, du henvender dig til.

Men, har du tænkt på at det ikke behøver at skyldes noget så voldsomt som at ryge ned af puslebordet? Måske passeren, meget upædagogisk, har rynket på næsen og sagt "puuuhhaa, hvor har du lavet ulækker bæ" eller lignende. Måske passeren har vasket for hårdt..

Jeg ville spørge passeren, om der er noget ved puslesituationen, som kan forklare hans pludselige modvilje mod at blive skiftet.

Men nogle gange får børn også bare et flip mod skiftningen i en periode uden nogen grund. Andet end at de da ikke gider ligge der, når de kan lave andre spændende ting. Men kan godt se, at det du beskriver virker ret voldsomt..

Jeg håber virkelig ikke han er faldet ned af puslebordet.

Anmeld

25. januar 2011

Anonym trådstarter

Albertesmor skriver:

Jeg synes ikke det lyder til at du er tryg ved jeres dp, kunne skift til vuggestue være en mulighed?

Det er gjort, vi er kommet i gæstedp indtil han starter i vuggestue tirsdag!

Anmeld

25. januar 2011

slettet_7530

Anonym skriver:

Det er gjort, vi er kommet i gæstedp indtil han starter i vuggestue tirsdag!

men jeg håber du har fortalt kommunen hvorfor i har valgt at flytte ham

Anmeld

25. januar 2011

Anonym trådstarter

BellaT skriver:

Undskyld at jeg svarer på trods af at jeg ikke er en af dem, du henvender dig til.

Men, har du tænkt på at det ikke behøver at skyldes noget så voldsomt som at ryge ned af puslebordet? Måske passeren, meget upædagogisk, har rynket på næsen og sagt "puuuhhaa, hvor har du lavet ulækker bæ" eller lignende. Måske passeren har vasket for hårdt..

Jeg ville spørge passeren, om der er noget ved puslesituationen, som kan forklare hans pludselige modvilje mod at blive skiftet.

Men nogle gange får børn også bare et flip mod skiftningen i en periode uden nogen grund. Andet end at de da ikke gider ligge der, når de kan lave andre spændende ting. Men kan godt se, at det du beskriver virker ret voldsomt..

Jeg håber virkelig ikke han er faldet ned af puslebordet.

Jo det kan godt være det passer det du siger, men når vi har spurgt ind til om han også er sådan ved hende får vi bare et "nej slet ikke" - Nu når du siger det, så har jeg 1 gang set hende give ham flyverdragt på hvor jeg tænkte "hold da op, det går lige lidt for hurtigt og for voldsomt til mig" Men jeg sagde intet til hende. Jeg kan udenmærket godt forstå at hun har travlt med 5 børn der skal skiftes og klædes på samtidig, men hun skal da ikke være voldsom, hurtig og uden hygge (bare min mening)..

Men jeg tror du har fat i noget af det rigtige - tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.