Til DIG hvis barn er røget ned af puslepladsen - HJÆLP!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.644 visninger
25 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. januar 2011

Anonym trådstarter

Denne tråd er ikke oprettet for at stemple nogen overhoved, jeg har bare brug for nogen svar og råd!

Sagen er den at jeg har på fornemmelsen at min lille baby på nu 1 år, er røget ned af puslepladsen mens han er blevet passet ude - men at der intet om det er blevet sagt til os som forældre!

Han har altid elsket at blive puslet, han har leget og snakket med de dyr og uroer der har været ved vores pusleplads. Der har aldrig været nogen problemer.

Men lige pludselig er det ændret han har virket urolig ved at blive sat på puslepladsen, men det vilde sker fra når jeg lægger ham ned, han skriger i vilden sky, og drejer og vrider sig så det simpelthen er umuligt at skifte ham, eller give ham tøj på. Mange gange har vi måttet være to om det. Det er som om han er en helt anden dreng.

Og det er så nu jeg har brug for råd fra andre der har børn som er røget af puslepladsen, Hvordan har jeres børn reageret efterfølgende? Og hvor lang tid gik der før de opførte sig "normalt" igen??

Jeg har virkelig brug for ro i sindet til at vide at det går over igen, for jeg føler sgu at jeg mishandler mit barn og er verdens dårligste mor når jeg lægger ham på puslepladsen!!

DET ER MULIGT AT SVARE ANONYMT!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2011

Caroline86

Jeg har ikke prøvet det, men har da altid ladet mig fortælle at det er HELT normalt de får nogle perioder hvor de bare slet ikke gider det med at blive skiftet og derfor ter sig så man tror det er løgn.

Har du forsøgt at skifte ham et andet sted? på gulvet, på sengen/sofaen eller lign og set om det er situationen ved skiftning eller situationen ved puslepladsen han er utryg ved?

Jeg håber hurtigt han kommer sig, uanset hvad problemet er!

Knus

Anmeld

25. januar 2011

Stumpen

Det behøver ikke være fordi han er faldet ned.. Det kan være fordi han har haft en dårlig oplevelse på pladen f.eks. en der har taget hårdt fat i hans ben... (Det var der en medhjælper der gjorde i min nieces vuggestue og selvom hun var forholdsvis stor da det skete, så var det slut med at blive puslet på puslebord, men på gulv eller madras var det ok) Det kan også være fordi han evt. har haft rød numse i en periode, så han er bange for at det gør ondt...

Men tror bestemt ikke han er røget ned nogen steder...

Anmeld

25. januar 2011

Anonym

Anonym skriver:

Denne tråd er ikke oprettet for at stemple nogen overhoved, jeg har bare brug for nogen svar og råd!

Sagen er den at jeg har på fornemmelsen at min lille baby på nu 1 år, er røget ned af puslepladsen mens han er blevet passet ude - men at der intet om det er blevet sagt til os som forældre!

Han har altid elsket at blive puslet, han har leget og snakket med de dyr og uroer der har været ved vores pusleplads. Der har aldrig været nogen problemer.

Men lige pludselig er det ændret han har virket urolig ved at blive sat på puslepladsen, men det vilde sker fra når jeg lægger ham ned, han skriger i vilden sky, og drejer og vrider sig så det simpelthen er umuligt at skifte ham, eller give ham tøj på. Mange gange har vi måttet være to om det. Det er som om han er en helt anden dreng.

Og det er så nu jeg har brug for råd fra andre der har børn som er røget af puslepladsen, Hvordan har jeres børn reageret efterfølgende? Og hvor lang tid gik der før de opførte sig "normalt" igen??

Jeg har virkelig brug for ro i sindet til at vide at det går over igen, for jeg føler sgu at jeg mishandler mit barn og er verdens dårligste mor når jeg lægger ham på puslepladsen!!

DET ER MULIGT AT SVARE ANONYMT!

Min søn blev fra den ene dag til den anden også rigtig ulykkelig når jeg lagde ham på pudslebordet, og der var ikke sket nogen ulykker... Har puslet ham på gulvet siden, kunne det ikke være en mulighed?

Håber ikke der er sket ham noget, men tænker at man burde da kunne se en bule eller et blåt mærke eller lign. hvis det var sket...

Anmeld

25. januar 2011

Mussen2

Min datter er ikke faldet ned af puslebordet, men jeg tror ikke nødvendigvis din søns opførsel skyldes dette.

Kan det ikke blot være et oprør/gider ikke/vil bestemme selv- han er vel ved at komme i den selvstændige fase. Min datter begyndte i hvert fald på et tidspunkt (husker ikke præcis hvornår) at gøre opgør mod at blive puslet - det gør hun i øvrig stadig ind i mellem... og hun er halvandet.

Så hvis det kan trøste dig lidt, så tror jeg ikke nødvendigvis det er derfor.

Har du prøvet at give ham noget rigtig spændende, når han skal pusles, eller at gøre det et andet sted?

Anmeld

25. januar 2011

Anonym trådstarter

Caroline86 skriver:

Jeg har ikke prøvet det, men har da altid ladet mig fortælle at det er HELT normalt de får nogle perioder hvor de bare slet ikke gider det med at blive skiftet og derfor ter sig så man tror det er løgn.

Har du forsøgt at skifte ham et andet sted? på gulvet, på sengen/sofaen eller lign og set om det er situationen ved skiftning eller situationen ved puslepladsen han er utryg ved?

Jeg håber hurtigt han kommer sig, uanset hvad problemet er!

Knus

Ja jeg har prøvet og skifte puslestedet, og det er kun på puslepladser hvor han ligger højt oppe han går amok...

Anmeld

25. januar 2011

KajaHH

Min søn, har lige haft en perioden, hvor han hylede og skreg, som var der en efter ham, hver gang han kom på puslebordet, og han er ikke faldet nogen steder, for han var indtil da kun blevet passet herhjemme.

Begge mine piger har haft samme tur, så jeg tror det er meget normalt, det er en af de perioder man skal igennem, uden at gi efter, selvom det er hårdt, når ens lille pus  sådan græder, jeg har også selv været ved at gi op og skifte på et håndklæde på gulvet istedet, men jeg vidste bare med mig selv, at så ville han blive ved,fordi han vidste han skulle græde og så ville jeg gi mig, så nej han blev på puslebordet,og nu har han intet problem med det.

Anmeld

25. januar 2011

bullerbassen

Her har vi også en dreng som bestemt ikke altid vil skiftes. Nogle gange går det ganske fint men andre gange foregår det i skrig og skrål..

Han er aldrig faldet ned fra puslebordel eller andet der skulle have skræmt ham. Har læst som en anden skriver det er en periode de fleste børn kommer igennem.

Så dit barn behøver nødvedigtvis ikke være faldet ned

Anmeld

25. januar 2011

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Min søn blev fra den ene dag til den anden også rigtig ulykkelig når jeg lagde ham på pudslebordet, og der var ikke sket nogen ulykker... Har puslet ham på gulvet siden, kunne det ikke være en mulighed?

Håber ikke der er sket ham noget, men tænker at man burde da kunne se en bule eller et blåt mærke eller lign. hvis det var sket...

Altså han har fået rigtig mange buler og blå mærker efter han begyndte i dagpleje, mest i panden eller ved øjnene, har bare fået at vide han har knaldet hovedet ind i skabslågerne i køkkenet (han åbner og lukker alle låger han kan komme til ) Men er bare begyndt at tvivle lidt..

Anmeld

25. januar 2011

Caroline86

Anonym skriver:

Ja jeg har prøvet og skifte puslestedet, og det er kun på puslepladser hvor han ligger højt oppe han går amok...

hmm... øv!

Jamen jeg har som sagt ikke så meget klogt at sige da jeg ikke har prøvet det

Er der en eller anden snack han er helt tosset med? Så kunne du prøve at give ham den mens du pusler ham?

bum bum bum... du kan godt høre jeg griber efter halmstrå, men i bund og grund drejer det sig jo om at vænne ham til at det er det bedste i verden at blive puslet (igen)...

Jeg håber virkelig det hele løser sig for Jer!

I hvert fald skal du have et stort kram

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.