Ideer til aftensmad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. januar 2011

spj

Mette. skriver:

Det kan du tro.. Selve pandekagen dejen laver jeg af følgende:

2 æg

5 dl mælk

200 hvedemel

200 gram grahamsmel (forholdet mellem grahamsmel og almindelig kan du selv justere alt efter hvor grove du vil have dem. )

1 tsk. salt

2 spsk. olie.

Du pisker bare det hele så det er blandet godt også steges de på panden som normale pandekager..

Til fyld bruger vi 500 gram magert hakket oksekød, når det er stegt i lidt olie på panden hælder vi et brev Santa MAria Taco krydderi mix over og lader det stege yderligere et par minutter. Det er super lækkert og giver lidt mere smag.

Til det laver vi også en grøn salat, med agurk, peber, majs, gulerødder, tomat, ærter, hvad man nu lige har og kan lide i en salat. Det hele kommes i en pandekage. MUMS, det er så godt. Min kæreste putter også en almindelig creme fraiche dressing i, men det hopper jeg af.

Det lyder godt nok lækkert. Det skal vi helt klart have i weekende. Tak.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2011

Zafir

Vi skal have stegt flæsk med persille sovs...  - Det er dog ikke helt 9 mrd gammelt venligt, men måske kartofler og sovs er fint? Og måske en frikadelle fra fryseren til lillen?

Anmeld

25. januar 2011

nahoje

Vi skal have medisterpølse i dag. Men jeg ved godt nok ikke hvad de kan spise når de er 9 måneder.

Måske frikadeller, pangasius filet (en lys fisk, der er lækker uden for meget smag, og ingen ben) eller spagethi med kødsovs

Anmeld

25. januar 2011

sarahb

Chatarina skriver:

HE HE sad også lige og læste dit indlæg vi skulle faktisk have haft det igår men havde glemt farsen

Igår fik vi din kyllingeret med pasta og kylling og cremefraiche

hihi, hvor sjovt....

det er også bare vildt lækkert...

Anmeld

25. januar 2011

henh01

Vi skal have porertærte med gulerødder og ost på toppen. Mums Da min datter var 9 mdr spiste hun det samme som os, dog undgik jeg at lave mex mad til hende da det var for stærkt.

Anmeld

25. januar 2011

Ni-ko-li-ne

sarahb skriver:

Vi skal have:

Farsbrød med porre peberfrugt i og vilde ris til
Grovpandekager med gullerødder hvidkål og fennikel med kyllinge dunser
kylling og kartofler i fad med tandori masala krydderi
kebab med ris og tzaziki
kylling i karry

hvordan smagte de der okra?

Anmeld

25. januar 2011

spj

Rikke&Liam skriver:

Shepherd's pie. Det smager skønt og er nemt at lave...og tygge

Der er en nem opskrift her:

http://simplyrecipes.com/recipes/easy_shepherds_pie/

Det ser lækkert ud. Du har den ikke på dansk vel? er ikke særlig god til engelsk.

Anmeld

25. januar 2011

spj

Zafir skriver:

Vi skal have stegt flæsk med persille sovs...  - Det er dog ikke helt 9 mrd gammelt venligt, men måske kartofler og sovs er fint? Og måske en frikadelle fra fryseren til lillen?

Det smager også fantastisk. Det fik vi også for noget tid siden hvor hun så bare fik sovs og kartofler. Jeg skal nok bare til at lade hende smage noget mere på alt også finde ud af på den måde hvad hun kan tygge. Selvfølgelig skal hun ikke lige have flæsk.

Anmeld

25. januar 2011

Valle81

spj skriver:

Hej piger. Jeg er fuldstændig ideforladt hvad angår aftensmad. Er der nogen af der har en ide til noget aftensmad som er nemt og hurtigt at lave og som en på 9 måneder også kan spise?
Håber på lidt hjælp så vi også kan få mad i morgen

Køb kylling og skær ud i små tærn og krydder med salt og peber ( 450 gram for 25 kroner i Rema 1000) svits på panden.

Tilsæt en vokblaning ( 500 gram for 9 kr i Rema 1000) og svist.

Tilsæt Uncle Bens sur sød sovs ( 10 kroner for et glas i Rema 1000)

Kog ris til og der er serveret:0)

Tager ikke længere tid end det tager ta koge risene - der er umiddelbart nok til to dage.

Billigt, nemtog hurtigt, sundt og jeres barn kan spise det.

Anton er 10 mdr og han åd det - tog og skargrøntsager og kød ud i små stykker og blandede så op med risenetil sidst:0)

Christina

Anmeld

25. januar 2011

spj

Valle81 skriver:

Køb kylling og skær ud i små tærn og krydder med salt og peber ( 450 gram for 25 kroner i Rema 1000) svits på panden.

Tilsæt en vokblaning ( 500 gram for 9 kr i Rema 1000) og svist.

Tilsæt Uncle Bens sur sød sovs ( 10 kroner for et glas i Rema 1000)

Kog ris til og der er serveret:0)

Tager ikke længere tid end det tager ta koge risene - der er umiddelbart nok til to dage.

Billigt, nemtog hurtigt, sundt og jeres barn kan spise det.

Anton er 10 mdr og han åd det - tog og skargrøntsager og kød ud i små stykker og blandede så op med risenetil sidst:0)

Christina

Det var faktisk en god ide. Det har vi tit fået før i tiden. Havde egentligt lidt glemt det. Det må lige på madplanen igen. Det er så dejligt at få en masse inspiration fra jer alle.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.