når i laver MME???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. januar 2011

Mette.

Mathilde & Frederikkesmor skriver:

Min datter døjer ikke med maven overhovedet... Men hvordan kan koldt vand være hårdere for maven, det forstår jeg ikke?! Det bliver jo lunet...

Altså, jeg ved det altså ikke 100 %, men det er jo fordi når du koger vand forsvinder der noget i vandet, som der ikke gør når du bruger vand direkte fra hanen.. Så det har ikke noget at gøre med spisetemparaturen, men simpelthen at vandet er blevet "mildere" efter det er kogt..

Men, som sagt ved jeg bare nogle børn kan få ondt i mavsen af det direkte fra hanen, derfor anbefaler de mange steder man koger til børnene er 1 år. Men det er da super din datter sagtens kan klare det. Det letter da arbejdet en del.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2011

LISBETH:-)

Jeg koger en masse af gangen og sætter det til afkølning i en kande i køleskabet. Når det er helt koldt så hælder jeg det på flasker.

Varmer flaskerne i micro og først når det har den rette temperatur så tilsætter jeg pulveret. Den ene flaske hun får om natten den laver jeg helt færdig og stiller den i køleskabet og varmer den så i micro - er alt for træt om natten til at stå og bikse med pulver

Anmeld

24. januar 2011

NoName

....Men for lige at svare på dit spørgsmål, så hælder jeg ikke "ekstra" vand i inden jeg varmer

Det har jeg heller ikke gjort, men kom til at tænke på om man måske skal det...

Anmeld

24. januar 2011

Mathilde & Frederikkesmor

Mette. skriver:

Altså, jeg ved det altså ikke 100 %, men det er jo fordi når du koger vand forsvinder der noget i vandet, som der ikke gør når du bruger vand direkte fra hanen.. Så det har ikke noget at gøre med spisetemparaturen, men simpelthen at vandet er blevet "mildere" efter det er kogt..

Men, som sagt ved jeg bare nogle børn kan få ondt i mavsen af det direkte fra hanen, derfor anbefaler de mange steder man koger til børnene er 1 år. Men det er da super din datter sagtens kan klare det. Det letter da arbejdet en del.

Ok, det har jeg ikke hørt om før, men det lyder da ik helt tosset. Dog kommer vi ikke udenom at det andet er 10 gange lettere, også når de nu gerne må få koldt vand fra hanen

Anmeld

24. januar 2011

Nalle

Du må aldrig putte pulvet i noget du lige har kogt, det slår alt næring ihjeld.

Anmeld

24. januar 2011

Mathilde & Frederikkesmor

Nalle skriver:

Øhhhh - Det skriver hun da heller ingen steder at hun er i tvivl om..???

Anmeld

24. januar 2011

NoName

lisbeth2910 skriver:

Jeg koger en masse af gangen og sætter det til afkølning i en kande i køleskabet. Når det er helt koldt så hælder jeg det på flasker.

Varmer flaskerne i micro og først når det har den rette temperatur så tilsætter jeg pulveret. Den ene flaske hun får om natten den laver jeg helt færdig og stiller den i køleskabet og varmer den så i micro - er alt for træt om natten til at stå og bikse med pulver

Ja, jeg skal heller ikke stå og bikse med pulver kl bæ om natten, det skal gå skærkt så vi alle mand kan sove igen...

Anmeld

24. januar 2011

NoName

Nalle skriver:

gør jeg heller ikke, det køler ned til under 60 grader som der står på pakken har jeg også skrevet

Anmeld

24. januar 2011

Nalle

noname skriver:

gør jeg heller ikke, det køler ned til under 60 grader som der står på pakken har jeg også skrevet

Så forstår jeg ikke hvordan mængden bliver mindre i køleskabet

Anmeld

24. januar 2011

Nalle

Øhhhh - Det skriver hun da heller ingen steder at hun er i tvivl om..???

Øh nej, men vand fordamper sjovt nok kun når det er næsten kogende

Og det var hende jeg skrev det til, da det er den eneste årsag til vand fordamper.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.