når i laver MME???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. januar 2011

NoName

bb78 skriver:

Hvor lang tid skal flasken varmes i mikroen?

Vi laver altid flasken når den skal bruges, men overvejer at prøve den anden metode af

Det kommer meget an på microen... men prøv dig frem, jeg starter med 30 sek og mærker på flasken og gir derefter 10 sek af gangen...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2011

Fru.Mäes <3

Når jeg laver flaker til Felix - hælder jeg kogende vand op til 200 ml. og stiller dem så i køleskabet også er de cirka faldet til 180 ml. når de er blevet kolde.. Jeg har altid 5 flasker til at stå i køleskabet...

Så vandet fordamper hvert fald fra mine flasker...

Krams Rikke

Anmeld

25. januar 2011

oo

altså nu er min mand fysiker og jeg har lige spurgt ham om det med kogende vs koldt vand, for det er ikke noget vi arbejder med herhjemme og han siger altså at forskellen på hvad kogende og hvad koldt vand fylder er EKSTREM lille!

vi laver flasker af 165 ml pt. og det gør vi sådan, at vi renser flaskerne, koger vandet i elkedelen en tre-fire gange så det når den rette temperatur. hælder kogende vand på flaskerne op til 150 ml og sætter dem i køleskabet. når vi så skal bruge en flaske tager vi den ud ( da er de som regel kølet helt ned igen), sætter i varmt vandbad og når det har den rette temperatur blander vi 5 strøgne skeer MME i - det gir så 165 ml færdigblandet MME og så afkøler vi yderligere til det er drikkeklart.

Nu er vi lige begyndt at bruge mikroovn, men her skal man huske at ryste flasken lige når man tager den ud af ovnen, for at fordele varmen i vandet (der kan være en betydelig forskel på varmen hvis du mærker på en microvarmet flasket INDEN den er rystet og efter den er rystet!!) og så blander vi MME i og afkøler igen yderligere til drikketemperatur.

Anmeld

25. januar 2011

Clisolka

noname skriver:

Det kommer meget an på microen... men prøv dig frem, jeg starter med 30 sek og mærker på flasken og gir derefter 10 sek af gangen...

Super - tak

Jeg syntes også jeg havde læst et sted, at det var 20 sekunder, men var ikke helt sikker.

Høhø jeg må rode lidt med mikroen -vi har lige fået ny, da den gamle stod af

Anmeld

26. januar 2011

oo

og vandet ser UD til at være fordampet, men damer, I skal huske at ryste flasken, for det sidder stadig inde i flasken, bare op ad siderne og sutten indvendigt. så hvis I husker at ryste jeres flasker, vil I opdage at der er den samme mængde vand i som oprindeligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.