Hvad er lykke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. september 2008

bette

[citat][f][småt]birgittemarie skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]bette skriver:[/småt][/f] jeg har været ganske grusomme ting igennem i mit liv.. har oplevet ting som jeg ik engang ønsker for min værste fjende.. !! men alligevel har jeg aldrig taget stoffer, røget en smøg eller stjålet eller lign.. jeg har måtte finde tryghed og rammer i andre ting.. jeg har aldrig før troet på lykken... regnede helt seriøst med at det var noget folk opfandt for at spille hellige.. har altid været ked af det hele tiden.. og været ked af mig selv.. haft spiseforstyrrelser.. skået i mig selv, mistet min mor mv.. men alligevel er jeg her hvor jeg er idag.. uden at have fucket min familie eller hele mit liv op.. jeg tror det handler om støtte fra ens omgangskreds.. da jeg mødte steffen var jeg klar til at gøre en ende på det hele.. men han viste mig at livet ikke altid behøver at se så sort ud.. at man skal finde lykken i de ting man gør.. i det liv man lever... man skal være positiv.. da min mor døde (kort tid før jeg mødte steffen) hadede jeg sygehuset.. jeg hadede hende for at dø og lade mig i stikken.. jeg hadede min familie.. jeg hadede alt.. og ja jeg hadede mig selv.. men han vendte mine tanker til noget positivt.. fortalte mig at der fandes noget godt i det at min mor døde.. først synes jeg han bare virkede dum.. og at han slet ik havde ret i det han sagde.. men så fik ham mig til at læse en bog.. som hedder det er tanken der tæller... det vendte op og ned på mit liv.. idag ser jeg ik min mors død som noget negativt.. men som noget fredfuldt.. hun havde længe ønsket at forlade jorden.. men da jeg reddede hende fra at dø som blåt 3 årig.. ja så ændrede hendes liv sig... det gik op or hende at hun var nødtil at være der for hendes børn.. og da jeg som var rosinen i pølseenden.. fyldte de 18 år. gav hun stille og roligt op.. hun havde ført os videre i livet.. og var sikker på vi nok skulle klare den.. så kunne hun godt give slip på livet.. og det beundre jeg hende for.. og jeg under hende den fred hun langt om længe fik.. efter alle de år hun kæmpede så bravt.. så ja tøser selvom hele ens barndom har været forfærdeligt.. behøver man ikke selv vælge den sti.. man kan sagtens ændre det mynster som egentlig var lagt!!! jeg gik med oprejst pande og valgte en anden sti.. jeg finder lykke i de tanker.. at jeg har et bedre liv.. at jeg har min mand og min søn.. jeg har mine søskende.. jeg ændrede mit liv og det er jeg stolt af.! puha sikke et langt besvarelse.. men tja.. det var bare lige tankerne der fes ud.. :$ [/citat] Jeg anede ikke, du havde mistet din mor, Bette :'( Hvor er det stærkt og flot, at du er i stand til at tænke sådan om hendes død. Og en anden gang skrev du også noget om, at din far forsøgte at kidnappe dig, så ham kan jeg regne ud, du heller ikke har? Vi har vist et par opvækste, der minder en del om hinandens, vi to og hvor er det altid dejligt at møde en anden, som ikke har ladet sig kanøfle af dårlige odds. Så op i røveren med den sociale arvs forbandelse, når man har sin frie vilje og er i stand til at tage ved lære af sine forældre som eksempler på, hvad man ikke skal gøre i stedet for at følge dem. Knus fra Birgitte [/citat] kunne ik have sagt det bedre selv.. man må ikke lade ens dårlige opvækst komme i vejen for hvordan man ønsker sit liv skal være.. jeg har kæmpet for at være lige så stærk som min mor var... hun var et utroligt menneske.. og det siger jeg ik bare fordi hun er min mor.. men fordi hun også er min helt og det træ jeg kunne læne mig op ad... nej har ingen far.. ham har jeg ik set siden jeg var 3 år.. og savner ham bestemt heller ik.. jeg får ofte spørgsmålet fra folk om jeg ik har lyst til at se ham igen.. hvortil jeg svare.. JO da... hvis jeg må plante en økse mellem hans øjne.. så det er nok bedst at lade være med at se ham;) dejligt man har en at dele sine tanker med.. livet er ikke altid en dans på roser.. men livet er hvad man gør det til..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.