Vores situationer kan måske ikke sammenlignes fordi min søn blev ammet, men måske du kan bruge mine tanker alligevel...
Falder din datter i søvn med flasken om aftenen? Hvis hun gør, kan det muligvis hjælpe hvis I "lærer" hende at falde i søvn uden. Vi skifter alle mellem dyb og overfladisk søvn i løbet af natten. I sidstnævnte er vi nærmest vågne, og (nogen) børn kan have utroligt svært ved at falde til ro igen, hvis de er blevet afhængige af en eller anden ting for at falde i søvn, og denne "pludselig" er væk.
Det er her jeg tænker at din datter måske i højere grad vil have flaske fordi hun bruger den til at falde i søvn igen, end fordi hun er egentlig sulten. Og så er det jo en dum spiral, for så spiser hun om natten, og vender sig til at det er her hun skal spise, og er derfor sulten om natten.
Hvis du kan få brudt denne rytme, betyder det ikke nødvendigvis at du ikke længere skal give mad i løbet af natten, men nok at hyppigheden vil blive sat ned. Vores sundhedsplejerske fortalte os at det først er omkring 9 mdr'er at man kan begynde at forvente at alle børn kan klare en nat uden mad.
Edit: Hov, har lige set at tråden er gammel... Du har forhåbentlig fået din datter til at sove igennem uden mad nu 
Anmeld