At få børn til, at sove igennem.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. maj 2011

Isabella_mor

vi gjorde ikke noget.. det kom af sig selv...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2011

Ciss

Lillebror ville også gerne spise flere gange om natten. Vi trappede det ned stille og roligt. Først fandt vi ud af, at den første gang han vågnede, var han næppe rigtig sulten endnu, så da gik vi over til at give ham en flaske vand i stedet. Det accepterede han - men jeg synes det lyder som en fin ide med camillete. Havde jeg hørt om det da, tror jeg , jeg ville have brugt det i stedet. Næste gang - ca 02.30 - fik han mælk, og sidste gang ca kl 05.00 fik han så vand igen. Det fungerede ok, selvom han da stadig vågnede..... Samtidig trappede vi måltiderne op om dagen. Han fortsatte alligevel at vågne, men han accepterede i det mindste vandet og at det kun var en flaske mælk om natten. Derefter begyndte vi gradvis at tynde mælkeflasken ud med vand, så han ikke længere skulle være vandt til at spise om natten. Det gik også ok. Han sov næsten igennem da han var 12 mndr. Men så begyndte han at vågne oftere igen og være rigtig utilfreds. Tilsidst var vi bare nødt til at fjerne flasken totalt døgnet rundt. Vand i almindelig kop ved sengetid og evn hvis han vågner om natten - og der gik nøjagtig et døgn, så sov fyren igennem. Den første nat var ikke morsom for han ledte og ledte og ledte og fandt jo ikke sin flaske og var ganske ulykkelig og træt osv, men efter det har det været rigtig fint. Dvs - sove igennem....vel, han tror jo altså at dagen starter ca kl 05.30, menmen...

Anmeld

23. maj 2011

LBK

Betteisen skriver:

Jeg har en dejlig pige på 7 mdr. der er glad for, at spise om natten. Egentlig er hun jo så gammel at det ikke burde være nødvendigt, men at give hende sutten er absolut ikke tilstrækkeligt.

Hun bliver ikke ammet men får MME på flaske.

Hvad ville I gøre for, at få hende ud af vanen??

Hun bliver puttet ved 19-19.30 tiden, vågner igen ved 22 tiden, hvor hun får vælling, vågner igen ved 1-3 tiden hvor hun får MME og igen ved 4-5 tiden hvor hun får MME.

jeg giver min datter sutten når hun vågner om natten...

Men det skal jo også hænge sammen med at de rent faktisk ikke ER sultne... Min datter begyndte selv at sove igennem da hun begyndte at få kartofler. Nu ved jeg ikke hvad din datter spiser. 

Og de få gange hvor hun så nogle gange vågner, så får hun bare sutten...

Anmeld

23. maj 2011

Pikku Myy

Vores situationer kan måske ikke sammenlignes fordi min søn blev ammet, men måske du kan bruge mine tanker alligevel...

Falder din datter i søvn med flasken om aftenen? Hvis hun gør, kan det muligvis hjælpe hvis I "lærer" hende at falde i søvn uden. Vi skifter alle mellem dyb og overfladisk søvn i løbet af natten. I sidstnævnte er vi nærmest vågne, og (nogen) børn kan have utroligt svært ved at falde til ro igen, hvis de er blevet afhængige af en eller anden ting for at falde i søvn, og denne "pludselig" er væk.

Det er her jeg tænker at din datter måske i højere grad vil have flaske fordi hun bruger den til at falde i søvn igen, end fordi hun er egentlig sulten. Og så er det jo en dum spiral, for så spiser hun om natten, og vender sig til at det er her hun skal spise, og er derfor sulten om natten.

Hvis du kan få brudt denne rytme, betyder det ikke nødvendigvis at du ikke længere skal give mad i løbet af natten, men nok at hyppigheden vil blive sat ned. Vores sundhedsplejerske fortalte os at det først er omkring 9 mdr'er at man kan begynde at forvente at alle børn kan klare en nat uden mad.

Edit: Hov, har lige set at tråden er gammel... Du har forhåbentlig fået din datter til at sove igennem uden mad nu

Anmeld

23. maj 2011

SussieThyssen

LilyMarleen skriver:

Min søn er straks 10 måneder og hans rytme er lige som hende der skriver her.

Vi har prøvet med vand, og jeg er ret sikker på at det har samme effekt med kamillete. Han skriger og skriger og skriger og skriger.. Skal vi bare trøste. Og blive ved og ved nat efter nat ??

Knus

Hvad får han til aftensmad?

Anmeld

23. maj 2011

musse1

Betteisen skriver:

Jeg har en dejlig pige på 7 mdr. der er glad for, at spise om natten. Egentlig er hun jo så gammel at det ikke burde være nødvendigt, men at give hende sutten er absolut ikke tilstrækkeligt.

Hun bliver puttet ved 19-19.30 tiden, vågner igen ved 22 tiden, hvor hun får vælling, vågner igen ved 1-3 tiden hvor hun får MME og igen ved 4-5 tiden hvor hun får MME.

ja de siger jo i hvert fald det ik er nødvendigt med mad om natten i den aldre..

tænker på, har du prøvet at give hende grød om aften, det mætter noget mere?

ja her er vores søn 9 mdr. han for nu stadigvæk en flaske kl 3 om natten med mme. han for grød morgen, middag, eftermiddag og aften. for evt. så en kop med alm mælk, for en flaske i løbet af dagen, eller sent om aften, hvis vi kan mærke han har behovet.

men vi har altid ladet dem, ind til de selv er stoppet med flasken faktisk, så ja de har været lidt over 1 år. så ik nogle gode råd her

Anmeld

23. maj 2011

Lisbeth85

Betteisen skriver:

Her spiste min også en flaske om natten, men han spiser nu MEGET aftensmad, og får næsten ikke spist sin flaske inden sengetid.. og han vågner først mellem 5-6 hver morgen.

Så måske I skal skrue op for aftensmåltidet, så hun kan bliver godt mæt af 'rigtig' mad?

Anmeld

23. maj 2011

Maise

jeg synes jeg prøvede alt. Jeg ammede godt nok stadig da hun var 7 mdr. der fik hun 3 grød og mos måltider om dagen også. dog ammede jeg også sidst på aftenen, midt på natten og om morgenen. Lidt a la som du gør med flasken. jo mere mad om dagen hun fik med tiden, kunne jeg skære et måltid væk. men nat flasken var først helt væk da hun var 12 mdr. og flasken til natten da hun var 14 mdr, pga af meget sygdom i vinter. Nu er hun 17 mdr. og får kun vand om natten hvis hun vågner. sover igennem et par gange om ugen. og et par gange om ugen må jeg op 1-2 gange  og give vand. Tænderne driller og så har de jo snot dage også indimellem, så tror det er derfor hun ikke altid sover helt igennem.

Anmeld

23. maj 2011

Maise

haha gammel tråd, sover hun igennem nu ??

Anmeld

23. maj 2011

LilyMarleen

SussieThyssen skriver:

Hvad får han til aftensmad?

Vi sætter maden på bordet kl.17.- Spiser mellen 17. til 17.30.

Bagefter kommer han i bad. Så er kl.18. Også sover han omkring 18.30.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.