Min den ældste var også flaskebarn. Hende gav jeg "drømme-måltid" lige inden jeg selv gik i seng. Hvis ikke jeg forstyrrede hende, så ville hun blot vække mig 1 time eller 2 efter jeg havde lagt mig. Og hun vågnede ikke helt. Hun registrerede bare lige at flasken var der, og drak den så nærmest i søvne.....og så sov hun videre natten igennem.
Jeg syntes ikke nødvendigtvis, at Jeres datter skal undvære den HELT endnu. Men at du måske kunne lære hende, at der altså ikke er 2-3 måltider, når først man er puttet. Evt. prøve om det samme "trick" med at give drømme-måltid også kunne fungere hos Jer. Så kommer du egentlig bare hende i forkøbet. Og så kan du gå i seng, mens hun sover videre.....
Så skal hun bare lige lære, at sove resten af natten igennem uden flere måltider. Og det burde hun også kunne .....Hun skal bare lige opdage, at det altså er sådan tingene er fra nu af! Og det finder hun kun ud af ved, at hun ikke får mere tilbudt! Altså at du med god samvittighed kan sige, at det sidste måltid er det sene, lige inden du går i seng. For så VED DU at hun kan klare sig!! Og så er det helt sikker ikke SULT, men mere tryghed og vanen, der får hende til at vågne og bede om mad. Og dér må sutten eller dét at blive vugget lidt i mors arme så dække ind, indtil hun lige har lært og forstået, at der altså ikke kommer flere flasker før næste dag.
Man kan evt. erstatte med lidt væske/vand til en start. Men ikke nødvendigt!
Det er faktisk bare et spørgsmål om, at Du/I træffer en beslutning om, at I ikke servicere mere om natten efter det sidste måltid, inden I går i seng. Så TROR JEG på, at hun efter en tid vil forstå budskabet, og lære at sove videre natten igennem.
Anmeld