At få børn til, at sove igennem.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad gjorde I for at få jeres unger afvendt med nattespiseriet??

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

5.443 visninger
27 svar
0 synes godt om
23. januar 2011

Betteisen

Jeg har en dejlig pige på 7 mdr. der er glad for, at spise om natten. Egentlig er hun jo så gammel at det ikke burde være nødvendigt, men at give hende sutten er absolut ikke tilstrækkeligt.

Hun bliver ikke ammet men får MME på flaske.

Hvad ville I gøre for, at få hende ud af vanen??

Hun bliver puttet ved 19-19.30 tiden, vågner igen ved 22 tiden, hvor hun får vælling, vågner igen ved 1-3 tiden hvor hun får MME og igen ved 4-5 tiden hvor hun får MME.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2011

Betteisen

HOV ignorrer venligst afstemningen.... fik den åbenbart ikke slettet

Anmeld

23. januar 2011

SussieThyssen

Betteisen skriver:

Jeg har en dejlig pige på 7 mdr. der er glad for, at spise om natten. Egentlig er hun jo så gammel at det ikke burde være nødvendigt, men at give hende sutten er absolut ikke tilstrækkeligt.

Hun bliver ikke ammet men får MME på flaske.

Hvad ville I gøre for, at få hende ud af vanen??

Hun bliver puttet ved 19-19.30 tiden, vågner igen ved 22 tiden, hvor hun får vælling, vågner igen ved 1-3 tiden hvor hun får MME og igen ved 4-5 tiden hvor hun får MME.

Det var dog helt vildt med det nattespiseri...jeg ville da blive helt slidt op, og jeg kan godt forstå, at du er træt af det.
I den alder sov mine forlængst igennem fra ca kl 19 og til næste morgen ved 6-tiden.
Hmmm...hvis jeg var dig, så ville jeg lave en flaske kamillete og stille i hjørnet af sengen, og så kan trolden babse det.
Hun er jo stor nok til selv at tage flasken, hvis du viser hende et par gange hvor den står.
Lad gå med den flaske kl 22, som ikke skal være vælling, men kun MME, men så heller ikke mere den nat undtagen kamillete.
Prøv dig frem...det kan jo nok tage lidt tid, men jeg tror også at meget af det, er en dårlig vane.

Kærligst
Sussie

Anmeld

23. januar 2011

Betteisen

SussieThyssen skriver:

Det var dog helt vildt med det nattespiseri...jeg ville da blive helt slidt op, og jeg kan godt forstå, at du er træt af det.
I den alder sov mine forlængst igennem fra ca kl 19 og til næste morgen ved 6-tiden.
Hmmm...hvis jeg var dig, så ville jeg lave en flaske kamillete og stille i hjørnet af sengen, og så kan trolden babse det.
Hun er jo stor nok til selv at tage flasken, hvis du viser hende et par gange hvor den står.
Lad gå med den flaske kl 22, som ikke skal være vælling, men kun MME, men så heller ikke mere den nat undtagen kamillete.
Prøv dig frem...det kan jo nok tage lidt tid, men jeg tror også at meget af det, er en dårlig vane.

Kærligst
Sussie

Jeg er lige netop ved at blive idiot af det natteroderi... hehe.

Jeg tror ikke hun kan finde flasken, for oveni hatten er hun så en af de børn som skal svøbes for at falde i søvn.... det har vi også prøvet at vænne hende fra uden held. Hun kan bare ikke falde til ro uden at ligge i den dyne. Har tænkt at tilbyde vand... men skal det mon være i flaske eller på kop om natten???

Min "store" pige på 2 år sov igennem som 4 mdr., så man skal godt nok lige vænne sig til det her

Anmeld

23. januar 2011

SussieThyssen

Betteisen skriver:

Jeg er lige netop ved at blive idiot af det natteroderi... hehe.

Jeg tror ikke hun kan finde flasken, for oveni hatten er hun så en af de børn som skal svøbes for at falde i søvn.... det har vi også prøvet at vænne hende fra uden held. Hun kan bare ikke falde til ro uden at ligge i den dyne. Har tænkt at tilbyde vand... men skal det mon være i flaske eller på kop om natten???

Min "store" pige på 2 år sov igennem som 4 mdr., så man skal godt nok lige vænne sig til det her

Prøv med kop og se om ikke det går, men hvis du giver hende kamille..også af kop, så  virker det tit som en hel lille sovepille, + at det tager lidt af den tomme fornemmelse i maven.

Anmeld

23. januar 2011

JustAnotherName

Min den ældste var også flaskebarn. Hende gav jeg "drømme-måltid" lige inden jeg selv gik i seng. Hvis ikke jeg forstyrrede hende, så ville hun blot vække mig 1 time eller 2 efter jeg havde lagt mig. Og hun vågnede ikke helt. Hun registrerede bare lige at flasken var der, og drak den så nærmest i søvne.....og så sov hun videre natten igennem.

Jeg syntes ikke nødvendigtvis, at Jeres datter skal undvære den HELT endnu. Men at du måske kunne lære hende, at der altså ikke er 2-3 måltider, når først man er puttet. Evt. prøve om det samme "trick" med at give drømme-måltid også kunne fungere hos Jer. Så kommer du egentlig bare hende i forkøbet. Og så kan du gå i seng, mens hun sover videre.....
Så skal hun bare lige lære, at sove resten af natten igennem uden flere måltider. Og det burde hun også kunne .....Hun skal bare lige opdage, at det altså er sådan tingene er fra nu af! Og det finder hun kun ud af ved, at hun ikke får mere tilbudt! Altså at du med god samvittighed kan sige, at det sidste måltid er det sene, lige inden du går i seng. For så VED DU at hun kan klare sig!! Og så er det helt sikker ikke SULT, men mere tryghed og vanen, der får hende til at vågne og bede om mad. Og dér må sutten eller dét at blive vugget lidt i mors arme så dække ind, indtil hun lige har lært og forstået, at der altså ikke kommer flere flasker før næste dag.

Man kan evt. erstatte med lidt væske/vand til en start. Men ikke nødvendigt!

Det er faktisk bare et spørgsmål om, at Du/I træffer en beslutning om, at I ikke servicere mere om natten efter det sidste måltid, inden I går i seng. Så TROR JEG på, at hun efter en tid vil forstå budskabet, og lære at sove videre natten igennem.

Anmeld

23. januar 2011

perlestump

hej

jeg tro mine piger var samme aldre som din + - en mdr eller 2 kan ikke helt huske det, men jeg begyndt at give mælk om natten  isteden for for at se om det var hygge eller sult mine piger havde om natten. fra 1 år kom de på en drikkedrunk med vand til hvis de var tøstig i steden for sutteflaske

og de fik kun 100 ml og tit er det hygge eller tøst og de sov vider

derefterr fik de vand i flasken

maria sov igemmem fra 2 år 

abby sover nogle gange igemmem men skal tit ned for at give sut eller vand fra en drikkedunk

mine piger har haft meget brug for trykhed så det har jeg givet dem og det tager tid men om jeg skal tage dem med op i sengen om natten for at få søvn er det det der skal til

det skal nok komme

knus

Anmeld

23. januar 2011

tinasmor

Her troede jeg det ville blive et kæmpe problem. Men det var det egentlig ikke. Men hun plejede at få bryst kl 05 og da vi stoppede med det, så ville hun ikke sove mere. Så stod vi op. Jeg troede det kun ville vare i kort tid. Desværre blev det en vane og det næste år var vi så alle oppe kl 05, totalt træls. Men nu er hun 3 år og er begyndt at sove længer (til kl 08) totalt luksus. Nu er mor her oppe før hun er. Helt den omvendte verden

Anmeld

23. maj 2011

LilyMarleen

SussieThyssen skriver:

Kærligst
Sussie

Min søn er straks 10 måneder og hans rytme er lige som hende der skriver her.

Vi har prøvet med vand, og jeg er ret sikker på at det har samme effekt med kamillete. Han skriger og skriger og skriger og skriger.. Skal vi bare trøste. Og blive ved og ved nat efter nat ??

Knus

Anmeld

23. maj 2011

jlp90

Jeg tror desværre ikke at hun er klar til at undvære maden endnu, når hun spiser så meget. Min datter er først lige begyndt at sove hele natten og hun er 11 måneder. Hun ville også have mad som du beskriver men først var det maden kl 2 hun kunne sove uden. Dernæst kl 22 også kl 5. Det kommer men jeg har også være frustreret over hun ikke sov, men det hjælper ikke derfor bliver man nok nødt til at ændrer holdning således at man bare acceptere at det er sådan det er.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.