louise4060 skriver:
Ikke ved førstegangsfødende.. men ved flergangsfødende ja så er det gerne ud efter 4 timer
Ok, der var så meget snak om det jeg troede det var vedtaget (godt det ikke er)
Fød og smut hjem:
Det er ikke længere kun flergangsfødende, der bliver sendt hjem få timer efter fødslen. Nu skal førstegangsfødende også føde ambulant, hvis det står til Region Syddanmark.
Region Syddanmark har som de første i landet planer om at sende førstegangsfødende hjem få timer efter fødslen. Og det bekymrer udviklingssygeplejerske Dorthe Boe Danbjørg fra barselsgangen på Svendborg Sygehus: "Vi er bekymrede for, at vi får en generation af flaskebørn, når kvinderne skal så hurtigt hjem. Vi bruger meget tid på at hjælpe kvinderne med at få amningen i gang".
Nybagte forældre uden hjælp
Hanne Kronborg, der er lektor Afdeling for Sygeplejevidenskab på Institut for Folkesundhed deler bekymringen:
"Problemet er, at samtidig med, at man skærer ned på barselsplejen på hospitalet, bliver der også færre sundhedsplejesketimer per barn. Sundhedsplejeskeordningen i kommunerne har ikke fået tilført flere midler til at besøge familierne tidligere", siger hun.
.................
Jeg fødte (førstegangsfødende) under sygeplejeske strejsken og fik at afvide at jeg skulle være ude efter 4 timer. Jeg troede det var noget nyt. Men det har nok så bare været på grund af personale mangel. Der var dog komplikationer med baby så vi endte alligevel med at være et par dage.
Held og lykke til ts med fødsel
Anmeld