Inspireret af "sprække ved fødslen"-tråd. Sprækkede du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. januar 2011

Anonym trådstarter

Tjuhl skriver:

jeg kan så ikke stemme at ja jeg sprækkede selv men det gjorde jeg. hele vejen rundt. og jeg er mørkhåret

jeg kunne slet ikke mærkede at jeg sprækkede, og der er jo ikke rigtig noget at gøre ved det anyways, så det er ærgeligt at bruge sin energi på at være nervøs over det

til gengæld fødte en af vores venner to uger efter mig og hun brækkede halebenet og det kunne de simpelthen høre  hun kunne ikke sidde ned da de besøgte os en måned efter fødslen og der var jeg helet og havde ingen problemer længere.

Av av av av av, hehe - jeg får helt ondt

Stakkels jer, din veninde og dig altså  Det lyder ikke særlig rart, hvrken for dig der sprækkede sååå meget og din venindes haleben, avs avs!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2011

Mikkel's mor <3

Anonym skriver:

Hold da fast, heldigt var  Det må være dejligt, så hurtigt og ingen sprækkelser

jeps det var bare skønt..
troede det ellers eftersom at det gik så hurtig.
må være lidt smidig dernede

Anmeld

22. januar 2011

CeViss

Anonym skriver:

Pudsigt..  Hehe, kunne da være fint hvis der var lidt statistikker  hehe..

Man siger jo at ens graviditer og fødsler minder om ens mors, gælder det mon også sprækningen?  Ved du det?

Nej det ved jeg faktisk ikke, desværre

Anmeld

22. januar 2011

MamaLook

Hej piger

Jeg kunne godt tænke mig at lave en lille forespørgsel, på hvor mange der i procenter, sprækkede ved fødslen?

Som jeg forstod på den anden tråd, er det ikke kun mig der frygter det grusomme spræk!  Jeg bliver til tider fysisk dårlig ved tanken  Men jeg har heller aldrig været på operationsbordet eller haft stoore sår eller noget.. Det er jo nok derfor jeg frygter det, dét mere

To af mine veninder sprækkede, men min søs og en anden veninde fik kun en rift  Så den står lige i omgangskredsen

Jeg har stemt blank, da heller ingen svarmuligheder passede på mig. Jeg sprak "indeni" - dvs. jeg fik 4 'knuder' (sting) inde i skeden. Ellers kan man sprække opad mod klitoris og nedad mod endetarmen (og rive ringmusklen over), så jeg følte/føler mig heldig.

Som andre også giver udtryk for, er det at sprække den mindste smerte ved at føde... Man mærker det slet ik..

Ej, undskyld  - jeg håber ikke, mit indlæg skaber mere rædsel hos dig, men du ved jo godt, det gør ondt at føde. Men du ved helt sikkert også, at det er DET HELE værd

Held og lykke

Anmeld

22. januar 2011

misslea

Anonym skriver:

Hej piger

Jeg kunne godt tænke mig at lave en lille forespørgsel, på hvor mange der i procenter, sprækkede ved fødslen?

Som jeg forstod på den anden tråd, er det ikke kun mig der frygter det grusomme spræk!  Jeg bliver til tider fysisk dårlig ved tanken  Men jeg har heller aldrig været på operationsbordet eller haft stoore sår eller noget.. Det er jo nok derfor jeg frygter det, dét mere

To af mine veninder sprækkede, men min søs og en anden veninde fik kun en rift  Så den står lige i omgangskredsen

Hejsa...

Der skete ABSOLUT intet dernede på mig - ikke engang en lillle rift!!!

Jeg var, som du også er, lidt nervøs for, hvor "elastisk" jeg var/er dernede, men selvom jeg altså havde noget af en lynfødsel og åbnede mig 10 cm på knap 2 timer, så kom Wilma let og elegant ud uden at ødelægge noget på sin vej

Anmeld

22. januar 2011

Pige2009

Jeg har stemt rift, da jeg fik indvendige rifter af Lauras negle 

Anmeld

22. januar 2011

FrkLarsen

JA, jeg sprækkede, fik 7 sting udenvendigt og 3 indenvendigt  

Har stemt blankt, da der ikke var nogen svarmulighed til os der sprækkede  

Anmeld

22. januar 2011

Lærke90

Jeg sprækkede også meget. Jeg sprækkerede så der kom en lille flig af ende tarmen, men mærkede intet.. Det var kun fordi at de skulle til at sy jeg fant ud af det..

Anmeld

22. januar 2011

bette

jeg stemte blank idet muligheden for at krydse af i jeg sprækkede meget ik var der hehe

jeg fik en 3. grad det var rigtig slemt, og ringmusklen bristede også. kom under fuld narkose i 2 timer bagefter og blev syet sammen igen.. dog skal jeg ind og have gjort noget af det om da de ik gjorde deres job ordentligt..

Anmeld

22. januar 2011

monzemussen

jeg sprækkede en lille smule, fødte meget hurtigt, der gik kun 2 timer, og havde ikke mere end et par presseveer før han var ude. Fik at vide af jordmoderen at jeg har været heldig med ikke at sprække netop fordi det gik så hurtigt.

mærkede det ikke først da de skulle sy mig. men det gjorde tilgengæld også nold, da den lokalbedøvelse ikke virkede for en disse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.