Hvilken slags kød??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. januar 2011

Gittemor09

smillaluna skriver:

Jeg vil osse helst lave det selv, men mangler gode forslag.

Og så vil jeg gerne have børn der ikke er kræsne, og det får man jo kun ved at lade dem smage på tingene.

Mine får bare ofte de der brækreaktioner når de får noget med klumper i munden. Men det er vel meget normalt når det er noget de ikke har prøvet før.

tror det er meget normalt med de brækreaktioner.. dog fik sofie dem heldigvis ikke... hun spiste alt hvad hun fik i munden....

de lærer det stille og rolig hen af vejen.. og hvis de smider noget ud igen og igen og igen... så vent nogle dage, og så tilbyd dem det endnu engang.. og sådan kører du bare gang på gang....

så er jeg sikker på at de ikke bliver kræsne.. det eneste sofie ikke kan lide, som jeg lige kommer i tanke og er stuvet hvidkål.... det kan jeg bare ikke få i hende... men det gør ikke så meget når hun spiser alt andet...!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2011

SHERO

Jeg startede med at give Elias kødboller, når jeg lavede frikadeller tog jeg lidt af farsen fra inden jeg saltede det og kogte en god potion, så eller bare i en pose og i fryseren. Så kunne man altid liige tage en op. Ellers kogt kylling og fisk... Lige et tip, hvis du køre kylling eller fisken igennem en persille hakker kan det blandes i grøden, hvis dit barn ikke helt kan tygge stykkerne endnu... Gjorde jeg ofte med Elias, da han var længe om at synes om mad der sku tygges.. :-)

Anmeld

20. januar 2011

Faith

Tullen85 skriver:

Jeg startede med at give Elias kødboller, når jeg lavede frikadeller tog jeg lidt af farsen fra inden jeg saltede det og kogte en god potion, så eller bare i en pose og i fryseren. Så kunne man altid liige tage en op. Ellers kogt kylling og fisk... Lige et tip, hvis du køre kylling eller fisken igennem en persille hakker kan det blandes i grøden, hvis dit barn ikke helt kan tygge stykkerne endnu... Gjorde jeg ofte med Elias, da han var længe om at synes om mad der sku tygges.. :-)

Tak for tippet!

Det med kødbollerne til fryseren er en rigtig go ide.

Men hvis man blender kødet og fisken i grøden eller mosen, så kan de vel ikke rigtig smage det? Og så vænner man dem jo ikke til smagen af kød og fisk. Eller hvad??

Anmeld

20. januar 2011

linemus

smillaluna skriver:

Tak!

Er der en grund til at du ikke synes de skal have kød? Altså ikke bebrejdende på nogen måde, men vil gerne ha alle de inputs jeg kan få.

Vi spiser ikke kød mere herhjemme. Det har vi ikke gjort et års tid, så jeg har prøvet at stå hvor du står med de tre første børn Jeg syntes virkelig det var svært at finde ud af første gang. Det var meget lettere med de næste

Du kan give det samme som I får bare moset eller blended. Steger du kød på panden kan du tage et stykke af det, skære stegekanterne fra, blende resten og blande det i mosen. De kan godt lære smagen at kende selvom det er blandet i mos.

Anmeld

20. januar 2011

Valle81

smillaluna skriver:

Serverer i for jeres knap 7 måneder gamle babyer?

Et godt tip er at hvis ifx skal have noget kød som drengene vil have svært ved så tag et par skiver hamberryg og blend - så bliver det så fint så fint og så bland det i kartoffelmosen eller sådan:0)

Mums - det smager godt.

Ellers frikadeller, fisk,kylling osv. Anton får det vi spiser - prøver at se om han kan tygge det i bidder:0) Det er slet ikke hver dag han får kød:0)

Men ellers så kog nogle farsboller - enten af okse, kylling eller svinekød. De kan fryses og nemt tages op:0)

Christin

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.