Hvilken slags kød??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. januar 2011

linemus

Du kan koge kødboller bare af hakket kød. Det er en lidt blidere start. De har ikke så godt af stegekanten. Eller giv lidt fisk fx fiskefilet (uden panering) - det skal have ganske kort tid i mikroovnen i ganske lidt vand. Du kan blande kødet/fisken i kartoffel/grøntsagsmosen.

Prøv desuden at kigge i denne bog om mad til småbørn: http://www.sst.dk/publ/Publ2010/CFF/Boern/MadSpaed boernSmaaboern2010.pdf

Personligt synes jeg slet ikke du skal give kød

- Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2011

Faith

Maja88 skriver:

ja men kan de ikke også spise hvidt brød-- altså det inderste???

de har stærkere gummer end vi lige regner med. og når det er fars eller andet er det jo ikke svært for dem at mase.

Det har vi slet ikke prøvet endnu. Vi er kun kommet til grød med moset frugt, grøntsagsmos, havregrød og øllebrød. Er rigtig dåelig til at hoppe ud i noget nyt.

Anmeld

20. januar 2011

Gittemor09

smillaluna skriver:

Ej det var da en go ide.... jeg er simpelthen så uopfindsom når det kommer til sådan noget. Og så er jegbange for at gi dem noget de ikke må få. Synes ikke jeg har fået ret meget info af SP.

jeg tænkte bare at de var hammer bløde, og derfor nemme at mose ned i kartofflerne hun fik så også rigtig mange grønsager hver dag, og gør det stadig...

engang imellem kørte jeg også hos fiskehandler og købte et stykke torsk, som jeg så kogte og findelte... noget af det fryste jeg i små portioner (fryseposer), og tog så op så hun fik det et par gange om ugen..!!

Anmeld

20. januar 2011

Faith

linemus skriver:

Du kan koge kødboller bare af hakket kød. Det er en lidt blidere start. De har ikke så godt af stegekanten. Eller giv lidt fisk fx fiskefilet (uden panering) - det skal have ganske kort tid i mikroovnen i ganske lidt vand. Du kan blande kødet/fisken i kartoffel/grøntsagsmosen.

Prøv desuden at kigge i denne bog om mad til småbørn: http://www.sst.dk/publ/Publ2010/CFF/Boern/MadSpaed boernSmaaboern2010.pdf

Personligt synes jeg slet ikke du skal give kød

- Line

Tak!

Er der en grund til at du ikke synes de skal have kød? Altså ikke bebrejdende på nogen måde, men vil gerne ha alle de inputs jeg kan få.

Anmeld

20. januar 2011

Maja88

smillaluna skriver:

Det har vi slet ikke prøvet endnu. Vi er kun kommet til grød med moset frugt, grøntsagsmos, havregrød og øllebrød. Er rigtig dåelig til at hoppe ud i noget nyt.

hehe Mia altså--- ej jeg kan jo sagtens.. jeg har jo ingen børn..

men prøv at grave indmaden ud af en bolle eller franskbrød og lav små kugler til dem... det kan de sagtens spise... og du styrer jo hvor meget de får ind ad gangen.. da det jo ikke skal være store kugler.. men sådan en ærts størrelse.

Anmeld

20. januar 2011

Faith

Gittemor09 skriver:

jeg tænkte bare at de var hammer bløde, og derfor nemme at mose ned i kartofflerne hun fik så også rigtig mange grønsager hver dag, og gør det stadig...

engang imellem kørte jeg også hos fiskehandler og købte et stykke torsk, som jeg så kogte og findelte... noget af det fryste jeg i små portioner (fryseposer), og tog så op så hun fik det et par gange om ugen..!!

Jamen det vælter jo ind med gode forslag!

Det er vidst bare at hoppe ud i det

Mange tak fordi du gad svare.

Anmeld

20. januar 2011

Gittemor09

smillaluna skriver:

Jamen det vælter jo ind med gode forslag!

Det er vidst bare at hoppe ud i det

Mange tak fordi du gad svare.

hehe bare spørg løs...

for jeg valgte at lave alt hendes mad selv frem for købepakker det var friskere og hun elskede det...

der er snart ikke det mad hun ikke har smagt...

Anmeld

20. januar 2011

Faith

Maja88 skriver:

hehe Mia altså--- ej jeg kan jo sagtens.. jeg har jo ingen børn..

men prøv at grave indmaden ud af en bolle eller franskbrød og lav små kugler til dem... det kan de sagtens spise... og du styrer jo hvor meget de får ind ad gangen.. da det jo ikke skal være store kugler.. men sådan en ærts størrelse.

Ja jeg ved det godt. Det er ikke den nemmeste opgave at blive sat på, det der med at være nogens mor.

Anmeld

20. januar 2011

Maja88

smillaluna skriver:

Ja jeg ved det godt. Det er ikke den nemmeste opgave at blive sat på, det der med at være nogens mor.

nej det er det bestemt ikke...men igang med brødet... er jeg sikker på de godt kan lide..måske med lidt smøreost på eller bare smør-

Anmeld

20. januar 2011

Faith

Gittemor09 skriver:

hehe bare spørg løs...

for jeg valgte at lave alt hendes mad selv frem for købepakker det var friskere og hun elskede det...

der er snart ikke det mad hun ikke har smagt...

Jeg vil osse helst lave det selv, men mangler gode forslag.

Og så vil jeg gerne have børn der ikke er kræsne, og det får man jo kun ved at lade dem smage på tingene.

Mine får bare ofte de der brækreaktioner når de får noget med klumper i munden. Men det er vel meget normalt når det er noget de ikke har prøvet før.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.