Hvor jeg føler med dig... :(
Jeg har selv haft store problemer med min mor, dog af en anden karakter end dine, og gennem bl.a. terapi er jeg kommet frem til, at jeg desværre nogle gange bliver nødt til at se passivt til, for ikke at ødelægge mig selv + min mand og min søn. Det siger jeg naturligvis ikke for at det bare skal være løsningen generelt, men der er kun ét menneske du er herre over, og det er dig selv. Forstået på den måde, at hvis din mor virkelig har sat sin dagsorden, bliver den måske svær at ændre.
Mit forslag vil være, at du skriver et brev til hende. fortæl hende lige fra hjertet, hvordan du har det. Pas på det ikke bliver anklagende ("du er også..." og i den dur), men at det kun indeholder dine følelser omkring situationen, for hun kan aldrig anklage dig for dine følelser, hvor imod hun kan anklage dig for anklager mod hende. Du kan også ligge op til i brevet, at I får sat jer ned, I to, og får snakket tingene igennem
Du kan evt. afslutte med at skrive, at du venter på hendes respons på brevet og du ligger op til, at hun kontakter dig (evt. inden en bestemt dato, så du også har en deadline for det og dermed ikke skal gå og tænke over, hvornår hun mon kontakter dig).
Håber I finder en løsning. Det er så opslidende at være i sådan en situation.
Knus
Rikke
...kom lige til at tænke på: Hvad med din SP? det er jo også en del af hendes job, at komme med gode råd i sådan en situation - som hun jo nok har oplevet mange af.
Anmeld