Anonym skriver:
Hejsa.
Vi er et ungt par der venter barn.
Økonomien hjemme ved os er ikke til at overskue mere 
Jeg er på kontanhjælp og modtager ca 7000-8500 kr udbetalt.
Min kæreste er studerende og får SU på 5.500 om måneden.
Min kæreste har en kæmpe gæld ( 500.000+ ) fra før vi kendte hinanden og jeg har kun boligindskudslån( 10.000) Vi har en lejlighed hvor vi kommer af med 5.500 om måneden.
Og vi har virkelig svært ved at overskue alle betalingerne til kreditor og alt det gæld der hoper sig op fordi vi ikke har råd til at betale dem.
Jeg tager IKKE ud og shopper og vi har IKKE råd til at gå i bio eller på restaurant.
Nogle gange er jeg så træt af denne tilværelse og tænker nogle gange for mig selv, Hvad fanden kan jeg dog gøre for at reducere alt den gæld. Jeg har sagt til min kæreste at jeg gerne vil hjælpe ham med at betale gælden.
Jeg har overvejet at få besøg af Luksusfælden, men jeg er simpelthen så bange for ydmygelsen ved det. Familien og venner kommer til at se at vi ikke kan finde ud af at styre vores egne penge.
Jeg ser ofte luksusfælden og jeg synes de er helt fantastiske til at hjælpe andre mennesker og give dem det skub de har brug for.
Og VI har seriøst brug for det skub, lejligheden står nærmest tom fordi vi ikke har råd til at dekorere vores hjem.
Jeg tvivler at vi overhovedet har råd til at gøre barnets værelse klar.
Jeg føler lidt at min kæreste prøver at komme væk fra sin gæld ved at gemme den, og jeg vil jo virkelig gerne have at vi sætter os ned og gennemgår det hele og evt. ser om vi kan samle gælden i vores bank. Men der sker INGENTING.
Gældsanering har han hentet indtil videre 3 blanketter af, men de får bare lov til at ligge på bordet indtil de til sidst bliver smidt ud.
Åh hvor er det frustrende at indrømme at man er en taber!
Jeg ved ikke om jeg stiller et bestemt spørgsmål til jer. Jeg ville bare ud med det.
Jeg vil ikke anbefale Luksusfælden! Jeg har været med i det, og de viser kun dårlige sider.. De er slet ikke det, de fremstår som! Men skriv gerne privatbesked så kan jeg fortælle gode og dårlige sider.. Og bare rolig, jeg dømmer dig ikke - har selv stået i den situation