Vil gerne have besøg af Luksusfælden.... Men....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. januar 2011

Anonym trådstarter

bvk skriver:

Stop stands

Har I prøvet forbrugerstyrelsens gratis gældsrådgivning:

http://www.forbrugerraadet.dk/tema/forbrugeraadets-gaaldraadgivning/

Jeg har selv siddet som frivillig derinde - og der blev vejledt om frivillige aftaler om afvikling af gæld, gældssanering osv. (ligeosm i luksusfælden)

Det er fuldstændig anonymt, og man kan få et rimeligt rådgivningsforløb ved samme rådgivere - og husk det er gratis! (der kan være lidt ventetid, men det kan være det værd)

/Bettina

Åh ja det er vi da glad for at høre. Jeg siger tusind tak for linket. Det er lækkert at folk vil bruge deres tid på at rådgive folk som sidder så dybt i gæld at de ikke kan se den blå himmel.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2011

Anonym trådstarter

tinasmor skriver:

Personligt ville jeg aldrig melde mig til sådan noger reality tv. For det er jo på en måde det der er. Ja i får hjælp, men de klipper sikkert i det som det passer dem. jeg ville kontakte banken og få hjælp og dernæst en gang for alle få gjort noget ved det gældsernæring.

Banken kan desværre ikke hjælpe os. PGA. 1. Vi får ikke så mange penge ind. 2. Min kæreste står i RKI. Det er de ikke så glade for at skulle for vi snakker 400.000 han så skal låne af banken.

Og gældssanerings blanket skal jeg lige hente imorgen samt aftale en tid ved en advokat her i byen som giver gratis retshjælp. Hvis vi er heldige kan vi måske få sat vores gæld lidt ned ved forskellige kreditor mod løftet om at vi kan betale over 3000 hver måned.

Anmeld

19. januar 2011

Frøken J.

Beklager hvis nogle andre har skrevet det her i forvejen, men sådan som jeg ser det, så er luksusfælden mere møntet på dem, der har et mis-forbrug og bruger alle deres penge på shopping og sjov, i stedet for egentlig at administrere pengene korrekt. Sådan overordnet set. Og du siger jo selv, at i ikke går ud og shopper eller går i biffen osv., så jeg er ikke sikker på, at luksusfælden er udvejen. Derimod synes jeg da, at i skal aftale en tid med en god bankrådgiver eller andre steder, hvor man kan rådgives økonomisk

Anmeld

19. januar 2011

Vivian67

Hej. Jeg skal lige starte med at sige at jeg ikke har læst alles indlæg, men har set at nogle råder jer til at finden en økonomisk rådgiver - det syntes jeg også er en rigtig god idé, men lige i går så jeg Kontant hvor de afslørede nogle økonomiske rådgivere som folk betalte en del penge for at hjælpe dem, og så fik de aldrig hjælp og det viste sig at den økonomiske rådgiver til sidst var gået konkurs. Så se jer rigtig godt for inden I vælger en rådgiver. I udsendelsen anbefalede de også nogle gratis økonomiske rådgivere - måske du kan finde mere om dem på Kontants hjemmeside.

Held og lykke med fremtiden, håber I får styr på tingene.

Anmeld

24. februar 2011

Sabsy

Anonym skriver:

Hejsa.

Vi er et ungt par der venter barn.

Økonomien hjemme ved os er ikke til at overskue mere

Jeg er på kontanhjælp og modtager ca 7000-8500 kr udbetalt.

Min kæreste er studerende og får SU på 5.500 om måneden.

Min kæreste har en kæmpe gæld ( 500.000+ ) fra før vi kendte hinanden og jeg har kun boligindskudslån( 10.000) Vi har en lejlighed hvor vi kommer af med 5.500 om måneden.

Og vi har virkelig svært ved at overskue alle betalingerne til kreditor og alt det gæld der hoper sig op fordi vi ikke har råd til at betale dem.

Jeg tager IKKE ud og shopper og vi har IKKE råd til at gå i bio eller på restaurant.

Nogle gange er jeg så træt af denne tilværelse og tænker nogle gange for mig selv, Hvad fanden kan jeg dog gøre for at reducere alt den gæld. Jeg har sagt til min kæreste at jeg gerne vil hjælpe ham med at betale gælden.

Jeg har overvejet at få besøg af Luksusfælden, men jeg er simpelthen så bange for ydmygelsen ved det. Familien og venner kommer til at se at vi ikke kan finde ud af at styre vores egne penge.

Jeg ser ofte luksusfælden og jeg synes de er helt fantastiske til at hjælpe andre mennesker og give dem det skub de har brug for.

Og VI har seriøst brug for det skub, lejligheden står nærmest tom fordi vi ikke har råd til at dekorere vores hjem.

Jeg tvivler at vi overhovedet har råd til at gøre barnets værelse klar.

Jeg føler lidt at min kæreste prøver at komme væk fra sin gæld ved at gemme den, og jeg vil jo virkelig gerne have at vi sætter os ned og gennemgår det hele og evt. ser om vi kan samle gælden i vores bank. Men der sker INGENTING.

Gældsanering har han hentet indtil videre 3 blanketter af, men de får bare lov til at ligge på bordet indtil de til sidst bliver smidt ud.

Åh hvor er det frustrende at indrømme at man er en taber!

Jeg ved ikke om jeg stiller et bestemt spørgsmål til jer. Jeg ville bare ud med det.

Jeg vil ikke anbefale Luksusfælden! Jeg har været med i det, og de viser kun dårlige sider.. De er slet ikke det, de fremstår som! Men skriv gerne privatbesked så kan jeg fortælle gode og dårlige sider.. Og bare rolig, jeg dømmer dig ikke - har selv stået i den situation

Anmeld

24. februar 2011

Fabienne

Gældssanering er rigtig svær at få. Forbrugsgæld saneres ikke, og man skal virkelig vise at man gerne vil betale af på gælden og gerne have gjort det en vis årrække, og RKI fremmer heller ikke en evt sanering.

Jeg bed mærke i at han har 5500,- udbetalt i su, og jeg er bare nysgerrig: får han også SU lån?

Nu er det godtnok en del år siden jeg sidst fik su, men man betaler jo skat af den og selvom han må have et højt fradrag, så lyder det bare af (for) meget udbetalt?

3500 er godtnok heller ikke meget at betale af på en så stor gæld, jeg synes det er synd at du sådan skal gå og bekymre dig når det ellers skulle være en dejlig ventetid og en endnu bedre tid når baby kommer.

Anmeld

24. februar 2011

Anonym trådstarter

Fabienne skriver:

Gældssanering er rigtig svær at få. Forbrugsgæld saneres ikke, og man skal virkelig vise at man gerne vil betale af på gælden og gerne have gjort det en vis årrække, og RKI fremmer heller ikke en evt sanering.

Jeg bed mærke i at han har 5500,- udbetalt i su, og jeg er bare nysgerrig: får han også SU lån?

Nu er det godtnok en del år siden jeg sidst fik su, men man betaler jo skat af den og selvom han må have et højt fradrag, så lyder det bare af (for) meget udbetalt?

3500 er godtnok heller ikke meget at betale af på en så stor gæld, jeg synes det er synd at du sådan skal gå og bekymre dig når det ellers skulle være en dejlig ventetid og en endnu bedre tid når baby kommer.

Nej han har ikke SU lån. Det får han udbetalt pga. han har stort fradrag.

Anmeld

24. februar 2011

Giraffen

Anonym skriver:

Hejsa.

Vi er et ungt par der venter barn.

Økonomien hjemme ved os er ikke til at overskue mere

Jeg er på kontanhjælp og modtager ca 7000-8500 kr udbetalt.

Min kæreste er studerende og får SU på 5.500 om måneden.

Min kæreste har en kæmpe gæld ( 500.000+ ) fra før vi kendte hinanden og jeg har kun boligindskudslån( 10.000) Vi har en lejlighed hvor vi kommer af med 5.500 om måneden.

Og vi har virkelig svært ved at overskue alle betalingerne til kreditor og alt det gæld der hoper sig op fordi vi ikke har råd til at betale dem.

Jeg tager IKKE ud og shopper og vi har IKKE råd til at gå i bio eller på restaurant.

Nogle gange er jeg så træt af denne tilværelse og tænker nogle gange for mig selv, Hvad fanden kan jeg dog gøre for at reducere alt den gæld. Jeg har sagt til min kæreste at jeg gerne vil hjælpe ham med at betale gælden.

Jeg har overvejet at få besøg af Luksusfælden, men jeg er simpelthen så bange for ydmygelsen ved det. Familien og venner kommer til at se at vi ikke kan finde ud af at styre vores egne penge.

Jeg ser ofte luksusfælden og jeg synes de er helt fantastiske til at hjælpe andre mennesker og give dem det skub de har brug for.

Og VI har seriøst brug for det skub, lejligheden står nærmest tom fordi vi ikke har råd til at dekorere vores hjem.

Jeg tvivler at vi overhovedet har råd til at gøre barnets værelse klar.

Jeg føler lidt at min kæreste prøver at komme væk fra sin gæld ved at gemme den, og jeg vil jo virkelig gerne have at vi sætter os ned og gennemgår det hele og evt. ser om vi kan samle gælden i vores bank. Men der sker INGENTING.

Gældsanering har han hentet indtil videre 3 blanketter af, men de får bare lov til at ligge på bordet indtil de til sidst bliver smidt ud.

Åh hvor er det frustrende at indrømme at man er en taber!

Jeg ved ikke om jeg stiller et bestemt spørgsmål til jer. Jeg ville bare ud med det.

Du kan også henvende dig i banken og se om I kan finde en løsning sammen - så I kan få betalt af på gælden og samtidig få et rådighedsbeløb

Og så kan det være at din kæreste skal droppe studiet (som de også siger i programmet er studie noget der skal være råd til) og få et fuldtidsjob

Nu har jeg ikke læst så mange af de andre indlæg så ved ikke om du har beskrevet hvorfor du er på KH men hvis det udelukkende er pga mislykkede jobsamtaler kan det være en idé at nedsætte kravene omkring job - dette skal på ingen måde forstås som en nedsættelse omkring kh, hvis der er andre årsager til kontanthjælpen så beklager jeg på forhånd

Jeg kan sagtens forstå I gerne vil have hjælp - men hvis ikke du ønsker at det skal ge gennem tv, så vil jeg klart anbefale banken først og så få fat i en rigtig sød og forstående bankrådgiver

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.