Vil gerne have besøg af Luksusfælden.... Men....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. januar 2011

Cris

Anonym skriver:

Hejsa.

Vi er et ungt par der venter barn.

Økonomien hjemme ved os er ikke til at overskue mere

Jeg er på kontanhjælp og modtager ca 7000-8500 kr udbetalt.

Min kæreste er studerende og får SU på 5.500 om måneden.

Min kæreste har en kæmpe gæld ( 500.000+ ) fra før vi kendte hinanden og jeg har kun boligindskudslån( 10.000) Vi har en lejlighed hvor vi kommer af med 5.500 om måneden.

Og vi har virkelig svært ved at overskue alle betalingerne til kreditor og alt det gæld der hoper sig op fordi vi ikke har råd til at betale dem.

Jeg tager IKKE ud og shopper og vi har IKKE råd til at gå i bio eller på restaurant.

Nogle gange er jeg så træt af denne tilværelse og tænker nogle gange for mig selv, Hvad fanden kan jeg dog gøre for at reducere alt den gæld. Jeg har sagt til min kæreste at jeg gerne vil hjælpe ham med at betale gælden.

Jeg har overvejet at få besøg af Luksusfælden, men jeg er simpelthen så bange for ydmygelsen ved det. Familien og venner kommer til at se at vi ikke kan finde ud af at styre vores egne penge. --- Jeg kan ikke se noget forkert i det, familien kan se, at I søger hjælp og det er kun fornuftigt. Efter kort tid, har faktisk allesammen glemt det....

Jeg ser ofte luksusfælden og jeg synes de er helt fantastiske til at hjælpe andre mennesker og give dem det skub de har brug for.

Og VI har seriøst brug for det skub, lejligheden står nærmest tom fordi vi ikke har råd til at dekorere vores hjem. --- Det er ikke en prioritet, vi har boet i en lejlighed med kun en seng, en sofa og et bord i mange år, det der er samfunds print i vores hovedet, at man skal bruge penge på ting!

Jeg tvivler at vi overhovedet har råd til at gøre barnets værelse klar. --- Så må I finde noget mindre og billigere at bo I. Vi har haft det svært med penge og vi besluttede at bo i denne lejlighed, hvor vi stadig bor i dag. Vi har ikke et værelset til børn. Igen det er samfundet, der går amok med baby ting og man føler sig fættig, for man ikke eje et smart børneværelse. Vores to børn sover i vores værelse, for der er kun 1 soveværelse. Og vi sover allesammen godt :-D

Jeg føler lidt at min kæreste prøver at komme væk fra sin gæld ved at gemme den, og jeg vil jo virkelig gerne have at vi sætter os ned og gennemgår det hele og evt. ser om vi kan samle gælden i vores bank. Men der sker INGENTING. --- Så prøv at der sker noget, ring til dem hele tiden, tag ned til dem og snak og lad dem vide, at I virkeligt mener, at I har brug for hjælp. De kommer måske til at hjælpe for alvor. Men man skal virkeligt mene det og gør noget ved det. Det er ikke nok at ikke tage på restaurant og biografen. I skal sidde med økonomien, lave en budget og bevise til banken, at I mener det.

Gældsanering har han hentet indtil videre 3 blanketter af, men de får bare lov til at ligge på bordet indtil de til sidst bliver smidt ud.

Åh hvor er det frustrende at indrømme at man er en taber! --- Man nå ikke lang med at sidde og være ked af det, for at være en taber. Man skal gør noget ved det. Jeg har ikke noget imod dig, jeg kender slet ikke, men det lyder, som om I bare sidder og I er ked af det i stedet for at selv begynde at lede efter hjælp og studere deres egne økonomi og hvor meget I bruger. Det er hård, men det er også hård at være vokse nogle gange. Fordelen med jer er, at I er unge og at I kan stadig klare det!

Jeg ved ikke om jeg stiller et bestemt spørgsmål til jer. Jeg ville bare ud med det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2011

Anonym trådstarter

Cris skriver:

Tusind tak for det, det er hårdt men det er sgu sandt

Jeg er lige nu meget besluttet på at vi SKAL få det her til at fungere før barnet kommer til verden. Jeg vil IKKE kontakte luksufælden. Men jeg vil snakke med vores bank. Hvis de ikke kan gøre noget så vil jeg prøve gældsanering. Og til aller sidst personlig økonomisk rådgivning, det koster det sidste, men det kan være det hele værd

Anmeld

19. januar 2011

signe.

I er jo ikke tabere.. Det er din kæreste som har megen gæld, for som jeg kan se det så har jeg mindre udbetalt om måneden, og har større udgifter end dig Luksusfælden kan vel ikke gøre så meget for jer,m hvis i alligevel ikke bruger penge på "fjant og fnidder" eller har en helt ny dyr bil i indkørslen. Så tror altså ikke de kan gøre så meget andet, end en almindelig bankrådgiver kan hjælpe DIN KÆRESTE med...

Anmeld

19. januar 2011

Cris

Anonym skriver:

Tusind tak for det, det er hårdt men det er sgu sandt

Jeg er lige nu meget besluttet på at vi SKAL få det her til at fungere før barnet kommer til verden. Jeg vil IKKE kontakte luksufælden. Men jeg vil snakke med vores bank. Hvis de ikke kan gøre noget så vil jeg prøve gældsanering. Og til aller sidst personlig økonomisk rådgivning, det koster det sidste, men det kan være det hele værd

Og prøv ellers at snakke med folk og høre, hvordan er det med deres bank. Jeg kender en som skiftede banken til en anden med alt hendes gæld. Hendes bank rådgiver en en s***n på den god måde  Jeg mender, at hun var ret skarp og ringede til hende for at høre den ene og den anden tit og til sidst fik hun tingene på plads og hendes liv fungerer nu godt, selv om hun har en gæld på 100.000 Så I skal gør det samme, det vil bare tage lidt længere tid med jer, for gælden er større. Men det hjælper ikke at sidde og tude, folk kan så ikke rigitgt mærke, at I har brug for hjælp, men at I bare sidder og brokker jer om penge ligesom så mange andre. Når man virkeligt mener noget, ind i dit hjerte, dybt i din sjæld, så kan du tror, at du kan flytte bjerge! Og glemt alt det det baby baby baby verden, folk bruger alt for mange penge på babier og børn. Hvis man har det, så er det lovligt og sjovt. Hvis du ikke har det, kommer dine børn ikke at blive traumatiseret fordi de ikke kan have en baby værelse som ikke en gang kan huske, når de vokser (den bliver mest brugt til at vise de andre) og fordi de ikke bruger nogle bodier der koster 100kr stk...

Anmeld

19. januar 2011

Anonym trådstarter

Cris skriver:

Og prøv ellers at snakke med folk og høre, hvordan er det med deres bank. Jeg kender en som skiftede banken til en anden med alt hendes gæld. Hendes bank rådgiver en en s***n på den god måde  Jeg mender, at hun var ret skarp og ringede til hende for at høre den ene og den anden tit og til sidst fik hun tingene på plads og hendes liv fungerer nu godt, selv om hun har en gæld på 100.000 Så I skal gør det samme, det vil bare tage lidt længere tid med jer, for gælden er større. Men det hjælper ikke at sidde og tude, folk kan så ikke rigitgt mærke, at I har brug for hjælp, men at I bare sidder og brokker jer om penge ligesom så mange andre. Når man virkeligt mener noget, ind i dit hjerte, dybt i din sjæld, så kan du tror, at du kan flytte bjerge! Og glemt alt det det baby baby baby verden, folk bruger alt for mange penge på babier og børn. Hvis man har det, så er det lovligt og sjovt. Hvis du ikke har det, kommer dine børn ikke at blive traumatiseret fordi de ikke kan have en baby værelse som ikke en gang kan huske, når de vokser (den bliver mest brugt til at vise de andre) og fordi de ikke bruger nogle bodier der koster 100kr stk...

Åh ja tak for rådet om at ringe til andre banker og høre med dem ad. Jeg siger tusind takf for dine vise ord og er lige nu i gang med at finde en der kan hjælpe.

Anmeld

19. januar 2011

Cris

Anonym skriver:

Åh ja tak for rådet om at ringe til andre banker og høre med dem ad. Jeg siger tusind takf for dine vise ord og er lige nu i gang med at finde en der kan hjælpe.

Vi boede mange år med ikke så mange penge, for jeg ikke kunne finde et job i DK. Nu sidder vi igen med kun en løn, for efter at vi er rejst tilbage til DK sidder jeg med 2 små børn og jeg har slet ikke fundet noget job igen. Vi skal klare med det penge vi har. Man bliver nød til at sidde og kikke for alvor, hvor mange penge man egenlig har og hvad skal den bruges til. Hvis I sidder nu i de næste dage og studere deres økonomi, kan I finde ud, hvor pengene bruges til hver dag. Og bankmanden bliver glad for at se, at man har styr på økonomien. Det er ikke smart at de spørger om jeres budget og I sidder og kløer i næsen og siger øøøøøøøøhhhh   Så op med humøret og begynd jeres arbejde! I kan klare det!

Anmeld

19. januar 2011

bvk

Stop stands

Har I prøvet forbrugerstyrelsens gratis gældsrådgivning:

http://www.forbrugerraadet.dk/tema/forbrugeraadets-gaaldraadgivning/

Jeg har selv siddet som frivillig derinde - og der blev vejledt om frivillige aftaler om afvikling af gæld, gældssanering osv. (ligeosm i luksusfælden)

Det er fuldstændig anonymt, og man kan få et rimeligt rådgivningsforløb ved samme rådgivere - og husk det er gratis! (der kan være lidt ventetid, men det kan være det værd)

/Bettina

Anmeld

19. januar 2011

tinasmor

Personligt ville jeg aldrig melde mig til sådan noger reality tv. For det er jo på en måde det der er. Ja i får hjælp, men de klipper sikkert i det som det passer dem. jeg ville kontakte banken og få hjælp og dernæst en gang for alle få gjort noget ved det gældsernæring.

Anmeld

19. januar 2011

Anonym trådstarter

Pylle3 skriver:

Det er en rigtig træls situation og stå i og især nu hvor der er en lille på vej.. Dog kan jeg slet ikke se at du/ i har noget at være flov over ang familien for som du skriver det så er det jo ikke fordi i bare bruger løs at de penge i ikke har men simpelthen bare er kommet der ud hvor gæld fra fortiden nu begynder at æde jer op indefra og det skal i ha hjælp til..

I skal da bare melde jer til luksusfælden - synes de er rigtig gode til at hjælpe - dem som vil ha hjælp

Go for it - så i igen kan begynde at se lyst på sagerne og få det hele på rette køl inden bettefisen i maven melder sin ankomst - det er jo heller ikke helt billigt at få børn

Vi bruger 2000 kr om måneden på mad og os selv, såsom medicin, specielle ting, tøj fra føtex til 100 kr. i ny og næ og gaver.

Alt andet går til faste regninger og de små lån med høje renter.

Dog var vi ingen forsikring og det SKAL man jo have, men i følge vores budget kan vi slet ikke presse ekstra udgifter ind.

Anmeld

19. januar 2011

Anonym trådstarter

Mor-til-Hasse skriver:

I er jo ikke tabere.. Det er din kæreste som har megen gæld, for som jeg kan se det så har jeg mindre udbetalt om måneden, og har større udgifter end dig Luksusfælden kan vel ikke gøre så meget for jer,m hvis i alligevel ikke bruger penge på "fjant og fnidder" eller har en helt ny dyr bil i indkørslen. Så tror altså ikke de kan gøre så meget andet, end en almindelig bankrådgiver kan hjælpe DIN KÆRESTE med...

Jeg forstår slet ikke hvor pengene bliver af.

Vi får ca 12000 ind på kontoen hvor 6500 går til faste regninger såsom husleje, el, internet, kabeltv, varme og vand samt boligindskudslån.

Så er der 5500 tilbage og vi SKAL højst bruge 2000 kr om måneden på mad og os selv IKKE MERE:

Så er der 3500 tilbage og alt det går til de små klatgæld med høje renter. Sådan ser vores budget ud.

Men eftersom vi går efter ET gæld af gangen af de små og betaler det af først så vi har overblik og ikke betaler bittesmå beløb til 10 kreditor. Så går der noget tid

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.