Mine drenge laver lyde...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. januar 2011

TbCp

Jeg har tourettes og jeg har i perioder haft de ufrivillige bevægelser og i andre perioder lyde. Ind imellem har jeg haft både lyde og bevægelser samtidig men altså også lyde og bevægelser alene.

Din læge vil nok kunne henvise til en neurolog som kan hjælpe med at finde ud af om det er tourettes.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2011

SussieThyssen

eirene skriver:

Hej piger.

Min mand har en dreng på 11 som bor fast hos os og ikke ser sin mor. Han har siden han startede i skolen fået besked med hjem om at han larmer og forstyrrer undervisningen. I starten regnede vi alle med at det handlede om hans mor og det at han ikke så hende. Men han bliver ved. Han laver lyde. En skærende skriglyd. Bare 2 sek. men nok til at gå os på nerverne. Han har fået lov til at tygge tyggegummi i skolen for at afhjælpe det. Og det har hjulpet.

Så har vi jo så en dreng på 4 år sammen. Han kan sidde og se tv og pludselig råber han meget højt. Bababa eller dududu eller andet i den stil.

Jeg har jo tænkt at der kunne være noget tourettes, men kan det godt kun være disse lyde?? De har jo ingen andre ting. Altså ingen mærkelige bevægelser eller tics. Eller har jeg bare to støjende drenge og hvad dælen gør jeg så for at stoppe det?

Det skal lige siges at farmand absolut ikke mener der er noget galt med drengene. De vil bare ikke høre efter når man beder dem stoppe med det...

Kh Irene

Umiddelbart så tænker jeg tilbage på alle mine år med små og større drenge både som lærer og som mor/plejemor.
Og så griner jeg lidt for mig selv...før er det ikke et ret normalt fænomen.
Drenge og deres lyde, som kommer på de besynderligste tidspunkter og især når de IKKE skal komme.
Og de gør det tit langt op i alderen
Ligesom man sidder der og er allermest stille..så kommer der en eller anden underlig lyd fra knægten.
Hvis man ellers har læst Sten og Stoffer, så vil man se at serietegneren har fat i netop det fænomen..ofte...hehe!
Om din 11-årige kan have et problem, vil jeg ikke udelukke..især ud fra din beskrivelse, men..igen..drenge og deres besynderlige lyde.
Men selvfølgelig...få den store vurderet, hvis du synes det er FOR unormalt.

Kærligst
Sussie

Anmeld

20. januar 2011

twinny

Jeg kendte engang en dreng som havde tourettes, han skreg engang imellem. Man blev virkelig forskrækket. Men han var ikk selv klar over det. 

Det tog meget lang tid for lægerne, at findes ud af det var tourettes.

Men håber du finder u af det....

Anmeld

20. januar 2011

eirene

SussieThyssen skriver:

Umiddelbart så tænker jeg tilbage på alle mine år med små og større drenge både som lærer og som mor/plejemor.
Og så griner jeg lidt for mig selv...før er det ikke et ret normalt fænomen.
Drenge og deres lyde, som kommer på de besynderligste tidspunkter og især når de IKKE skal komme.
Og de gør det tit langt op i alderen
Ligesom man sidder der og er allermest stille..så kommer der en eller anden underlig lyd fra knægten.
Hvis man ellers har læst Sten og Stoffer, så vil man se at serietegneren har fat i netop det fænomen..ofte...hehe!
Om din 11-årige kan have et problem, vil jeg ikke udelukke..især ud fra din beskrivelse, men..igen..drenge og deres besynderlige lyde.
Men selvfølgelig...få den store vurderet, hvis du synes det er FOR unormalt.

Kærligst
Sussie

Det var jo lige præcis det jeg tænkte. Og de råber højt i børnehaven for at overdøve hinanden og så hænger det jo ved. Men har godt nok ikke oplevet det med at lave en lyd hvor der er helt stille. Men det kan jo godt være det er en drengeting...

Vi har netop prøvet at gennemføre et måltid mad i ro og fred hvor de voksne også kan snakke med hinanden og de store om dagens begivenheder, men det er den lille der styrer det hele. Råber højt og prøver at overdøve alle. Det er frustrerende og stressende, men mon ikke det bare er sådan indtil han lærer det?

Vi skal have en samtale med klasselæreren om den store. Der er en lærer der har nævnt tourettes og de har en anden nu og hun har ikke afvist det. Så skal så bare lige have overbevist faderen om at han skal testes.

Tak for dig svar.

Kh Irene

Anmeld

20. januar 2011

eirene

TbCp skriver:

Jeg har tourettes og jeg har i perioder haft de ufrivillige bevægelser og i andre perioder lyde. Ind imellem har jeg haft både lyde og bevægelser samtidig men altså også lyde og bevægelser alene.

Din læge vil nok kunne henvise til en neurolog som kan hjælpe med at finde ud af om det er tourettes.

Er der ikke noget med at det er arveligt? Har du så givet noget videre til dit barn?

Anmeld

20. januar 2011

TbCp

eirene skriver:

Er der ikke noget med at det er arveligt? Har du så givet noget videre til dit barn?

Jo det er det.

Min datter er kun 3 så hvis der er noget er det ihvertfald ikke noget vi endnu har oplevet.

Mit blev "opdaget" da jeg var 10-11 år og det er vist mest normalt at det er omkring den alder at det "kommer frem".

Anmeld

20. januar 2011

eirene

TbCp skriver:

Jo det er det.

Min datter er kun 3 så hvis der er noget er det ihvertfald ikke noget vi endnu har oplevet.

Mit blev "opdaget" da jeg var 10-11 år og det er vist mest normalt at det er omkring den alder at det "kommer frem".

Tak for info.

Vi må se hvad skolen siger og så går vi videre til lægen.

Men gør man egentlig noget ved det? Jeg tænker jo at hvis der er noget at så skal han hjælpes til en bedre hverdag, men spørgsmålet er jo om der er noget at gøre?

Anmeld

20. januar 2011

TbCp

eirene skriver:

Tak for info.

Vi må se hvad skolen siger og så går vi videre til lægen.

Men gør man egentlig noget ved det? Jeg tænker jo at hvis der er noget at så skal han hjælpes til en bedre hverdag, men spørgsmålet er jo om der er noget at gøre?

Omkring 13-14 års alderen var mit virkelig slemt... det var sådan noget med mere end 100 lyde i minuttet. Det var så hårdt og afkræftende.
Der fik jeg noget medicin imod det, det hjalp mig rigtig meget men var desværre også noget der gjorde mig hel vildt træt så efter noget tid valgte jeg at droppe medicinen igen og forsøge at leve med mine tics.
Så jo der kan godt gøres noget ved det, men det afhænger selvfølgelig af hvor slemt det er og om han selv er generet af det.

Held og lykke med det hele ihvertfald.

Anmeld

13. december 2011

eirene

Tænk engang. Alt dette blev skrevet i januar og nu har begge drenge fået konstateret adhd. Vi er så også gået fra hinanden så jeg står med den lille og alt problematikken omkring hvad man kan få af hjælp og hvordan jeg skal håndtere det. Den store er det jo ikke mig der har født, så han er flyttet med sin far.

Jeg håber jeg kan gøre det rigtige for min dreng, for hans far er der ikke meget hjælp at hente hos. Han har formodentlig også adhd, så han kan ikke se ret langt ud over sit eget..

Anmeld

13. december 2011

Nessie

eirene skriver:

Tænk engang. Alt dette blev skrevet i januar og nu har begge drenge fået konstateret adhd. Vi er så også gået fra hinanden så jeg står med den lille og alt problematikken omkring hvad man kan få af hjælp og hvordan jeg skal håndtere det. Den store er det jo ikke mig der har født, så han er flyttet med sin far.

Jeg håber jeg kan gøre det rigtige for min dreng, for hans far er der ikke meget hjælp at hente hos. Han har formodentlig også adhd, så han kan ikke se ret langt ud over sit eget..

Utroligt så meget der kan ske på et år.

Men det positive er jo, at I nu ved hvad der er "galt" med drengene, og kan handle ud fra det.

Så vidt jeg husker fra en anden tråd, er du stadig en del af din mands store drengs liv, og det tager jeg hatten af for

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.