eirene skriver:
Hej piger.
Min mand har en dreng på 11 som bor fast hos os og ikke ser sin mor. Han har siden han startede i skolen fået besked med hjem om at han larmer og forstyrrer undervisningen. I starten regnede vi alle med at det handlede om hans mor og det at han ikke så hende. Men han bliver ved. Han laver lyde. En skærende skriglyd. Bare 2 sek. men nok til at gå os på nerverne. Han har fået lov til at tygge tyggegummi i skolen for at afhjælpe det. Og det har hjulpet.
Så har vi jo så en dreng på 4 år sammen. Han kan sidde og se tv og pludselig råber han meget højt. Bababa eller dududu eller andet i den stil.
Jeg har jo tænkt at der kunne være noget tourettes, men kan det godt kun være disse lyde?? De har jo ingen andre ting. Altså ingen mærkelige bevægelser eller tics. Eller har jeg bare to støjende drenge og hvad dælen gør jeg så for at stoppe det?
Det skal lige siges at farmand absolut ikke mener der er noget galt med drengene. De vil bare ikke høre efter når man beder dem stoppe med det...
Kh Irene
Jeg synes, at du skal gå ind på tourette.dk og læse "Hvad er Tourette Syndrom?", det er meget godt beskrevet, hvad det går ud på, og der er faktisk en hel del lighedspunkter med dit indlæg.
Dernæst synes jeg, at I skal få en vurdering hos en fagperson, som kan afgøre, om det er noget, der skal afhjælpes, eller det bare er en fase, de skal igennem.
Jeg havde nok lave et lille eksperiment, hvor de ville få en suveræn belønning, hvis de kunne lade være en hel dag, det kunne måske give et fingerpeg om, hvor meget vilje eller ufrivillighed, der er i det.
Anmeld