Hjemmefødsel eller hospital???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. januar 2011

Ciss

Hej

Jeg har ikke fået tilbudet. Da jeg ventede den første, tror jeg ikke, jeg havde turdet . Med nr to syntes jeg stadig, at det var betryggende med sygehuset . Men jeg har hele tiden "luktet" lidt til hjemmefødsler. Jeg synes, det lyder så flot at kunne gøre det! Det giver associationer til ro, glæde og tryghed. Hvis vi skulle have nr tre, tror jeg, jeg ville være meget fristet til at vælge det...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2011

Mi

Jeg fødte tvillingerne på hospitalet og lillesøsteren hjemme for to år siden. Hvis jeg skulle føde igen (hvilket er helt udelukket), så blev det helt sikkert hjemme igen.

Dejligt for jer, at i har en læge som bakker det op. Det er ikke mit indtryg at lægerne generelt er så venligt stemte overfor hjemmefødsler.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

24. januar 2011

NZ

Jeg ville rigtig gerne føde hjemme og havde også arrangeret det med jordemoderen og hele molevitten og glædede mig enormt (det var nr. 1). Da dagen oprandt lå jeg med veer i flere døgn og var til sidst så udmattet at jordemoderen anbefalde at få mig flyttet til hospitalet, hvilket vi blev og fandt ud af at den lille lå skævt. Vi endte med en rigtig hardcore fødsel, hvor der ikke blev sparet på hverken smertelindring eller blod - så jeg er rigtig glad for at hun fik os til at tage på hospitalet. Men jeg fortryder helt sikkert ikke at udgangspunktet var hjemmefødsel for det betød at jordemoderen kom ud til os og vurderede i stedet for at vi skulle pendle mellem hospital og hjemme. Næste gang prøver jeg helt sikker også hjemme.

Min pointe er at det er en rigtig god ide, og som du helt sikker også ved, så skal man bare være indstillet på at tingene ofte bliver på en helt anden måde end man forventer - og at man bare skal passe på med at have for mange romantiske forestillinger om det hele, da de godt kan briste, og at det kan lede til skuffelse. Jeg var ihvertfald meget overrasket over at min fødsel endte som den gjorde og over at jeg skulle ligge på hospitalet i 4 døgn, jeg egenltlig havdre regnet med at have hjemme. Derudover er det en god ide at pakke en "taske" just in case - det havde vi ikke gjort så min kæreste måtte gøre det hurtigt mens jeg lå og skreg af smerte og jordemoderen prøvede at pejle en taxa og det var ret kaotisk og han glemte halvdelen.

Anmeld

24. januar 2011

JustinsMoar

Efter min fødsel med Justin, så skal jeg ALDRIG føde hjemme!

Men det er også umulligt fordi jeg skal have PKS næste gang.

Anmeld

24. januar 2011

Cris

Hjemme! Jeg synes, at det var fantasktisk at bare være hjemme, når alt var overstået. Jeg har født på Hvidovre første gang, da vi kom tilbage til DK og jeg vidste ikke noget om steddet eller om hjemmeføsel. Og det var meget godt og personale var super søde. Men anden gang blev det hjemme og jeg har haft det så godt med det!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.