De "dumme" spørgsmål fra en kommende mor ;-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2011

Ciss

Hej

Du har jo fået mange gode svar, så jeg vil bare komme med et par tilføjelser:

Når babyen kommer, så er det den der styrer huset. Sådan er det bare. Sov når den sover, spis, når du får chancen osv. Det giver sig helt af sig selv.

Jeg fik tips fra SP om, at hvis babyen havde fyldt bleen og det var vanskeligt at få vasket ordentligt rent, så hjælper det at have lidt babyolje i vandet.

Hvis babyen falder i søvn i armene vil den ofte vågne så snart du lægger den ned i sengen/vuggen. Jeg fik det tips, at ungen først er i dyb søvn efter ca et kvarter, og at den da ikke vågner så nemt ved skiftet fra varm favn til kold seng. Det føles som en evighed, når du bare vil sove selv, men det kan være til hjælp. Det er også et tips at forvarme sengen med en varmedunk, så forskellen ikke bliver så stor.

Da ungerne var baby lagde jeg dem på et tæppe/håndklæde på badeværelsegulvet mens jeg tog bruser. Hvis de blev urolige sang jeg, så de kunne høre mig, og det fungerede helt fint. Men hvis jeg havde lyst til at bruge længere tid/gøre andre ting end bare en rutinebruser, så ventede jeg til min mand kom hjem.

Forresten er det et tips at prøve at komme i kontakt med andre med babyer i samme område, så man kan trille tur sammen. Det kan være lidt lettere at komme sig ud på tur da, selvom huset ser bombet ud og man egentlig bare har lyst til at ligge på sofaen...

Og som andre også har sagt: Alle babyer er forskellige, og det vigtige er, at I laver de rutiner som passer for jer og nyder familielivet mest muligt.

Lykke til med det alt sammen!!! Det er jo spændende!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.