De "dumme" spørgsmål fra en kommende mor ;-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. januar 2011

Anonym trådstarter

dorthemus skriver:

Den følelse kender jeg godt. Jeg er alene med min datter og var ved at skide grønne grise af skræk. Var dødbange for om jeg magtede opgaven jo tættere på fødslen jeg kom.

Men da hun så var der, så faldt det hele på plads oven i hovedet på mig og det blev naturligt...det kommer det også til for dig

Men et virkeligt godt råd er at du skal huske at hvile dig når hun sover...fuck opvasken

Ja jeg har det på præcis samme måde!!

Er også sikker på at det nok skal komme.. men gud hvor er jeg nervøs for den nye rolle.. kan man nu, hvad nu hvis osv osv osv... Vil bare gøre det så godt som muligt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2011

dorthemus

Anonym skriver:

Ja jeg har det på præcis samme måde!!

Er også sikker på at det nok skal komme.. men gud hvor er jeg nervøs for den nye rolle.. kan man nu, hvad nu hvis osv osv osv... Vil bare gøre det så godt som muligt...

Det der gør os usikre/bange her i livet, er når vi står over for en ukendt forandring i vores liv; vi ved, at der kommer til at ske store ændringer, men vi ved ikke hvor meget de kommer til at påvirke vores liv og vi aner ikke hvordan vi kommer til at reagere.

MEN at få børn er noget af det mest naturlige i verden og du vil blive forbløffet over hvor hurtigt du får "styr på det". Nu er I to, så fordel opgaverne mellem jer og NYD NYD NYD den helt fantastiske første tid med baby

Anmeld

17. januar 2011

ekzunz

Anonym skriver:

Årh godt jeg lige fik skrevet denne.. vidste slet ikke man ikke måtte lave motion før 8 uger efter.. Jamen så må jeg jo ud med barnevognen på nogle lange ture.. Ja så kom der lige et spørgsmål mere.... Hvad gør i hvis i er ude og gå og den lille pludselig bliver sulten.. man kan jo ikke sidde der på de åbne marker i vejkanten (bor på landet, så ingen bænke, supermakreder eller noget).. Hmmmm årh tænker på så meget hele tiden...

Gud ja det rigtig skråstol m,å man ikke bruge i starten.. Men så kan hun jo komme med på toilettet på en dyne og vente til jeg er færdig

Årh perfekt ide med at koge en kande vand så man kan pusle henden ovenpå om natten uden at skulle neden under og tænde en masse lys  Hvor er i gode...

Du lærer hurtigt barnets rutiner at kende, og hvis du ammer og bagefter putter i barnevognen og går en tur, så kan du altså sagtens nå ud og hjem uden at være bange for at den lille vågner og er sulten. Og skulle det ske, så skynder du dig bare hjem igen.

Det er altså helt rigtigt det Dorthe skriver - det giver helt sig selv når først du har dit barn i armene. Der følger heldigvis nogle instinkter med

Anmeld

17. januar 2011

dorthemus

Anonym skriver:

Årh godt jeg lige fik skrevet denne.. vidste slet ikke man ikke måtte lave motion før 8 uger efter.. Jamen så må jeg jo ud med barnevognen på nogle lange ture.. Ja så kom der lige et spørgsmål mere.... Hvad gør i hvis i er ude og gå og den lille pludselig bliver sulten.. man kan jo ikke sidde der på de åbne marker i vejkanten (bor på landet, så ingen bænke, supermakreder eller noget).. Hmmmm årh tænker på så meget hele tiden...

Gud ja det rigtig skråstol m,å man ikke bruge i starten.. Men så kan hun jo komme med på toilettet på en dyne og vente til jeg er færdig

Årh perfekt ide med at koge en kande vand så man kan pusle henden ovenpå om natten uden at skulle neden under og tænde en masse lys  Hvor er i gode...

Altså jeg har ammet Runa siddende på en kantsten på en stille villavej i Herlev, så eh

Anmeld

17. januar 2011

Kaufie

Mht motion - så er det vigtigt at du får trænet bækkenbunden og mavemusklerne op før du begynder på decideret motion! Det kan du starte på så snart du har født - og det er bl.a bækkenbundensstyrke lægen vil tjekke ved 8-ugers undersøgelsen, hvor du så vil få ok til at gå igang med løb/svømning/whatever.... Så det er om at komme igang med knibeøvelserne.....

Anmeld

17. januar 2011

Anonym trådstarter

dorthemus skriver:

Altså jeg har ammet Runa siddende på en kantsten på en stille villavej i Herlev, så eh

Ha ha ha  Ja ok så kan jeg vel også på de åbne marker.. stod du bare op og ammede hende???

Tusind tak for dine gode svar.. Ja det er nemlig fordi det hele er så nyt.. og man VED jo det kommer.. og normalt er jeg en som ser konsekvenserne af ting og altid når finde løsninger osv.. men her aner jeg vitterlig ikke hvad der vil ske  Kan godt lide at have styr på tingene og have kontrol.. men her er jeg bare på BAR BUND  Men ja glæder mig til hun ligger i mine arme.. Og som min mor også siger så får man jo ikke en stor unge i armene hvor man skal forholde sig til problemer, opdragelse osv osv.. Men man "vokser og lære i takt med den lille"..  Prøver dunke det ind i hovedet.. men så meget uvished kan jeg ikke lige altid håndtere

Anmeld

17. januar 2011

M&F&C

Anonym skriver:

Ja nu sidder jeg og har snart termin.. har nogle underlige spørgsmål som jeg jo ikke aner noget om da jeg jo aldrig har prøvet at have en lille.. Så håber nogle af jer garvede mødre kan hjælpe

1. Hvis den lille f.eks. lige har været vågen og blevet ammet og er træt igen.. Man ved at man selv skal sove snart, men vil ikke ligge hende op (vi sover på 1. salen) før vi er deroppe.. Ville i så bare lægge hende i kravlegården eller lignende neden under også bære hende op når i gik i seng.. (med fare for at vække hende).. eller lade hende falde i søvn i jeres arme også bære hende op og derefter gøre jer klar til natten..??

2. Hvad gør i for at amme så i er lidt mere private.. altså når der er andre til stede og i ikke kan gå i et andet rum?? Gider ikke hele verden ser mine bryster.. synes det så privat..

3. Hvad gør i når i skal på toilettet/bad og baby er vågen? Vi har en stor hund og vil ikke lade hende ligge alene med den!!
Ville i så tage hende med på toilettet i skråstol eller lignende? Eller ligge hende i kravlegården alene de minutter det nu tager???

4. ville i have tid/overskud til at motionere hjemme 1 time, lige da i havde født.. Har sådan en motions maskine og vil gerne igang lige efter fødslen og tabe de kg.. men ved ikke om man overhovedet har overskud??

5. Vi har puslebord og oppe og nedenunder.. Ovenpå er der jo ikke vand.. Hvordan vasker i jeres?? Neden unden ville jeg bare bruge hoved/hale fad.. Men skal der sæbe i vandet?? Hun har jo skidt.. men man skal vel ikke bruge for meget af sådan noget?? Og hvad hvis hun har skidt ovenpå.. ville i så gå nedenunder og skifte så hun vågner op igen?? Eller bare bruge vådservietter ovenpå så man ikke behøver tænde en masse lys og vække hende...??

Årh så meget man ikke ved.. Måske det kommer af sig selv når man står med hende....

1. Ligge bebsen op i sengen og bruge babyalarmen

2. Hvis jeg absolut ikke kunne komme til at sidde et andet sted, da jeg ammede, så lagde jeg en stofble, så den dækkede det meste Jeg skulle nemlig heller ikke nyde noget af, at sidde og blotte mig selv. Har ÉN gang måtte hive babsen frem i føtex, og dække os lidt til

3. Hvis i føler jer usikre på jeres hund, hvorfor har i den så?  Men ellers, det var jo svar du vil have, og her kom trunten med i skråstolen når jeg skulle noget Altså, skulle jeg bare tisse lod jeg hende bare ligge på sit legetæppe/i kravlegård. Børn kan godt ligge for sig selv, de 2 minutter det lige tager at få ordnet en tur på toilet

4. Hvis du har overskud, kan du sagtens motionere, mens bebsen sover det larmer jo ikke alverden med sådan en maskine. Og du vil elske dig selv for at gøre det At bruge energi, giver energi - den lov gælder hvert fald for mig!

5. Jeg bruger ikke sæbe til min datters numse, og har aldrig gjort. Hun er alle dage blevet vasket med skumklude, og kun vand. Når hun så er i bad, bliver der brugt "sæbe". Og det kan sagtens gå, med vådservietter om natten - ligesom det sagtens kan gå og vaske numsen med en vådserviet når man er på farten

Held og lykke ! Er sikker på, at i nok skal finde en rytme .... og du vil smile over, at du spurgte Tingene går som regel helt af sig selv

Anmeld

17. januar 2011

dorthemus

Anonym skriver:

Ha ha ha  Ja ok så kan jeg vel også på de åbne marker.. stod du bare op og ammede hende???

Tusind tak for dine gode svar.. Ja det er nemlig fordi det hele er så nyt.. og man VED jo det kommer.. og normalt er jeg en som ser konsekvenserne af ting og altid når finde løsninger osv.. men her aner jeg vitterlig ikke hvad der vil ske  Kan godt lide at have styr på tingene og have kontrol.. men her er jeg bare på BAR BUND  Men ja glæder mig til hun ligger i mine arme.. Og som min mor også siger så får man jo ikke en stor unge i armene hvor man skal forholde sig til problemer, opdragelse osv osv.. Men man "vokser og lære i takt med den lille"..  Prøver dunke det ind i hovedet.. men så meget uvished kan jeg ikke lige altid håndtere

Din mor er en klog dame...lyt mere til hende Ja jeg sad meget ubekvemt på kantstenen, men der var ikke noget at gøre hun VILLE have mad og ku ikke vente

Jeg tror, at det er sundt for sådan nogle som dig og mig at blive rystet lidt i vores kontrol...jeg synes ihvertfald jeg er blevet langt bedre til at håndtere mange ting og at tage tingene som de kommer og bevare roen

Anmeld

17. januar 2011

sarahb

Anonym skriver:

Ja nu sidder jeg og har snart termin.. har nogle underlige spørgsmål som jeg jo ikke aner noget om da jeg jo aldrig har prøvet at have en lille.. Så håber nogle af jer garvede mødre kan hjælpe

1. Hvis den lille f.eks. lige har været vågen og blevet ammet og er træt igen.. Man ved at man selv skal sove snart, men vil ikke ligge hende op (vi sover på 1. salen) før vi er deroppe.. Ville i så bare lægge hende i kravlegården eller lignende neden under også bære hende op når i gik i seng.. (med fare for at vække hende).. eller lade hende falde i søvn i jeres arme også bære hende op og derefter gøre jer klar til natten..??

2. Hvad gør i for at amme så i er lidt mere private.. altså når der er andre til stede og i ikke kan gå i et andet rum?? Gider ikke hele verden ser mine bryster.. synes det så privat..

3. Hvad gør i når i skal på toilettet/bad og baby er vågen? Vi har en stor hund og vil ikke lade hende ligge alene med den!!
Ville i så tage hende med på toilettet i skråstol eller lignende? Eller ligge hende i kravlegården alene de minutter det nu tager???

4. ville i have tid/overskud til at motionere hjemme 1 time, lige da i havde født.. Har sådan en motions maskine og vil gerne igang lige efter fødslen og tabe de kg.. men ved ikke om man overhovedet har overskud??

5. Vi har puslebord og oppe og nedenunder.. Ovenpå er der jo ikke vand.. Hvordan vasker i jeres?? Neden unden ville jeg bare bruge hoved/hale fad.. Men skal der sæbe i vandet?? Hun har jo skidt.. men man skal vel ikke bruge for meget af sådan noget?? Og hvad hvis hun har skidt ovenpå.. ville i så gå nedenunder og skifte så hun vågner op igen?? Eller bare bruge vådservietter ovenpå så man ikke behøver tænde en masse lys og vække hende...??

Årh så meget man ikke ved.. Måske det kommer af sig selv når man står med hende....

1: Når de er så små vågner de ikke så let, det har mine i hvert tilfælde ikke gjort. Så ja jeg ville bare ligge hende i stuen og tage hende med op senere. Eller bruge en babyalarm.
2:En stof ble over brystet og lidt af babys hoved.
3: Stiller ham uden for badeværelset i skråstolen da han blev lidt ældre ellers smuttede jeg ibad når han sov.
4: Du må ikke motionere med det samme, der skal gå lidt tid så dit underliv er klar til det. så du ikke risikerer et lavt underliv. Jeg startede med at træne 5,5 uge efter fødslen i træningscenter hvor den lille er med i lift eller autostol
5: Du kan godt bruge vådservietter, bare det er nogle iuden en masse tilsætnings stoffer osv. Men du kan jo også lade barnet ligge ovenpå og så lige hente lidt vand, de kan jo ikke noget når de er så små.
Og nej du behøver ikk sæbe .

Men eller føler man sig jo bare frem og gør hvad man SELV synes er bedst.

Anmeld

17. januar 2011

Zafir

1: Jeg ville altid putte baby nedenunder i stuen sammen med mig, til jeg gik i seng. Jeg syntes det er vigtigt at børn bliver vænnet til uro omkring dem også når de skal sove. Så er de også nemmere at være sociale med og tage med steder hen Også tage baby med i seng, når du går i seng...

2: Det er nemt lige at ligge et tørklæde eller lignene over baby, når du ammer. Hvis du laver regler for dig selv om at du skal være alene, eller gå et andet sted hen, bliver det besværligt og træls at amme. Min kloge gamle JM fra dengang med Idun, sagde: DU skal lære dig alt det du gør når du ikke ammer, at gøre mens du ammer. Ellers holder du ikke (det virker)

3: Var det ikke noget med puslebord? - Jeg ville bruge vådservietter ovenpå, da du jo ikke kommer til at pusle så tit går jeg udfra, ovenpå. Er det ikke kun der hvor I sover?

Held og lykke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.