Kedelig opdatering:)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. januar 2011

CA

Diana... skriver:

Øv øv øv at du er blevet syg  Jeg havde feber da jeg fødte og derfor måtte vi ikke tage hjem før undersøgelse af lille pigen bagefter. 

Tit når man er syg under en fødsels så regere kroppen og arbejder hurtigere (naturens gang) Så du kan jo håber det går i gang så du får en hurtigere fødsel 

Håber det bliver et positivt møde hos jdm. 

Knus Diana

Ej, hvor smart! Så er det måske alligevel okay at føde selvom man er lidt halvsyg... Jeg har bare aldrig hørt om nogen der var syge under fødslen - før nu. Godt at høre at det kan lade sig gøre 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2011

Diana...

Carina87 skriver:

Ej, hvor smart! Så er det måske alligevel okay at føde selvom man er lidt halvsyg... Jeg har bare aldrig hørt om nogen der var syge under fødslen - før nu. Godt at høre at det kan lade sig gøre 

Jo jo det kan sagtens lade sig gøre jeg var faktisk slet ikke klar over jeg var syg det var min jdm der synes jeg så syg ud så hun tog min temp og de vidste sig så at jeg havde feber  

Anmeld

17. januar 2011

piadas

Carina87 skriver:

Ja jeg ved virkelig ikke hvad det er der foregår med de manglende fødsler!

Vi har det bedre. er noget slatne i dag, men feberfri. Stædige Martin tog på arbejde selvom vi har været vågne det meste af natten. Har skiftes til febertur, tissetur og overvejelse af om man skulle tage hovedpinepiller eller ej Nu skal der skiftes sengetøj, for der er godt nok lige lidt feber i de dyner. Jeg troede på et tidspunkt at vandet var gået - både i min og Martins seng AAAAD! 

Ang. hindeløsning, er det så sådan noget man bare lige kan få gjort? Eller går det under kategorien igangsættelse? For min JM går slet slet ikke ind for igangsættelse og mener at det er bedst at det kommer af sig selv... Suuuk ku godt lige have lyst til at blive sparket lidt i gang... 

Ved du om der er nogen risici ved hindeløsning?

Haha! Det lyder lækkert med sengetøjet!

Lea har det heldigvis bedre, så måske slipper jeg - jeg har i hvert fald ingen symptomer på sygdom.

Min veninde/jdm. vil også forsøge at lave hindeløsning på mig, når jeg rammer uge 40, med mindre jeg selvfølgelig har født! Hun siger, at der er 15% mindre sandsynlighed for at man når uge 42 og dermed igangsættelse med piller, ballonkateder osv., hvis man laver hindeløsning inden. Det er selvfølgelig ikke alle det virker på, men det er da et forsøg værd! Jeg er også lidt ambivalent omkring det, for jeg har også den holdning, at man føder, når baby og kroppen er klar, men på den anden side lyder det mere tiltalende end igangsættelse med diverse medicinske præparater! Jeg er faktisk heller ikke klar over, om man kan lave hindeløsning på alle? Man skal vel være lidt åben eller noget, så man kan komme op og få fat? Jeg ved heller ikke helt, hvad det er, de gør, men hun kommer hjem til mig på onsdag, så vil jeg spørge hende...

Til sidst lige lidt vestøv:

Anmeld

17. januar 2011

CA

piadas skriver:

Haha! Det lyder lækkert med sengetøjet!

Lea har det heldigvis bedre, så måske slipper jeg - jeg har i hvert fald ingen symptomer på sygdom.

Min veninde/jdm. vil også forsøge at lave hindeløsning på mig, når jeg rammer uge 40, med mindre jeg selvfølgelig har født! Hun siger, at der er 15% mindre sandsynlighed for at man når uge 42 og dermed igangsættelse med piller, ballonkateder osv., hvis man laver hindeløsning inden. Det er selvfølgelig ikke alle det virker på, men det er da et forsøg værd! Jeg er også lidt ambivalent omkring det, for jeg har også den holdning, at man føder, når baby og kroppen er klar, men på den anden side lyder det mere tiltalende end igangsættelse med diverse medicinske præparater! Jeg er faktisk heller ikke klar over, om man kan lave hindeløsning på alle? Man skal vel være lidt åben eller noget, så man kan komme op og få fat? Jeg ved heller ikke helt, hvad det er, de gør, men hun kommer hjem til mig på onsdag, så vil jeg spørge hende...

Til sidst lige lidt vestøv:

Ja nu er dynerne hængt til tørre. Hvordan kan man svede så meget? Og vi har ikke engang varme på i soveværelset

Godt hun har det bedre derhjemme. Og at du ikke er smittet! Jeg kunne godt have været foruden.

Hvor er du altså bare heldig med at have en veninde der er JM. Så kan du jo spørge om alt uden at føle dig dum Smart

Jeg tror jeg vil spørge hende om hindeløsning, men forudser allerede at hun vil sige at hindeløsning vil være det første der gøres når jeg når til uge 42 som en del af igangsættelsen og DEREFTER medicinsk igangsættelse. Hun siger at ingen blir sat igang før tid på viborg sygehus, medmindre der er en meget god grund til det. Og at man ikke kan "snakke" sig til en igangsættelse som man kunne før... Det gir meget god mening det hele, men jeg vil bare så gerne snart føøøøde!  Men din JMveninde arbejder da også i Viborg, gør hun ikke? 

Anmeld

17. januar 2011

CA

Og tak for vestøv og heppekor! 

Anmeld

17. januar 2011

piadas

Carina87 skriver:

Ja nu er dynerne hængt til tørre. Hvordan kan man svede så meget? Og vi har ikke engang varme på i soveværelset

Godt hun har det bedre derhjemme. Og at du ikke er smittet! Jeg kunne godt have været foruden.

Hvor er du altså bare heldig med at have en veninde der er JM. Så kan du jo spørge om alt uden at føle dig dum Smart

Jeg tror jeg vil spørge hende om hindeløsning, men forudser allerede at hun vil sige at hindeløsning vil være det første der gøres når jeg når til uge 42 som en del af igangsættelsen og DEREFTER medicinsk igangsættelse. Hun siger at ingen blir sat igang før tid på viborg sygehus, medmindre der er en meget god grund til det. Og at man ikke kan "snakke" sig til en igangsættelse som man kunne før... Det gir meget god mening det hele, men jeg vil bare så gerne snart føøøøde!  Men din JMveninde arbejder da også i Viborg, gør hun ikke? 

Hæhæ, ja det er simpelthen så klamt, når man er syg og fryser og sveder samtidig. Sengetøjet bliver SÅ ulækkert!

Jo, hun arbejder også i Viborg. Du kan komme op til mig på onsdag, så kan vi få hende til at lave hindeløsning på dig!

Jeg tror, at grunden til, at hun har sagt til mig at vi kan forsøge hindeløsningen i uge 40 er, at hun ved, at jeg plejer at gå lang tid over, så sandsynligheden for, at det ender i igangsættelse er stor. Det kan jo måske forhindres med hindeløsningen. Og så er det selvfølgelig nok også fordi jeg kender hende!

Men ja, det er rigtig dejligt at have én at spørge om alt muligt uden at føle sig dum! Jeg tror bare ikke, man skal tænke over om man selv synes spørgsmålene er dumme - jeg tror, de er vant til at blive spurgt om lidt af hvert! Man bliver nok bare nødt til at være lidt egoistisk og tænke på sig selv - spørge om det man har behov for, så man føler sig tryg, når man når frem til det tidspunkt, hvor man skal føde.

Jeg har forresten lige gået/løbet et par km. på mit løbebånd - det giver sgu ikke en gang plukveer!

Anmeld

17. januar 2011

CA

Whaaaat! MAn kan da ikke løbe når man er højgravid! 

Du kan komme hjem til mig og støvsuge - mon ikke det gir noget? Ej, tror jeg tar den selv i dag. Martin får et føl, men hvis nu jeg fik en baby ud af det ville det nok kunne tilgives

Anmeld

17. januar 2011

piadas

Carina87 skriver:

Whaaaat! MAn kan da ikke løbe når man er højgravid! 

Du kan komme hjem til mig og støvsuge - mon ikke det gir noget? Ej, tror jeg tar den selv i dag. Martin får et føl, men hvis nu jeg fik en baby ud af det ville det nok kunne tilgives

Det ved jeg ikke, om man må! Det var heller ikke mere end 3-400 meter. Resten af tiden gik jeg...

Anmeld

17. januar 2011

CA

SÅ har jeg været ved Jm for sidste gang...

Er i dag 40+3

Vægt: Gider jeg slet ikke snakke om mere!

Blodtryk: 128/80

Urin: Spor af protein ellers blank

Ødem: +(meget!)

Symfyse fund. mål: 34

Foster præs.: Hovedet står fast

Fosteraktivitet: Dgl. liv og fin hjertelyd

Skal på mandag op på fødegangen til undersøgelse og samtale om i gangsættelse. Jeg spurgte til det med hindeløsning, og hun sagde at det gjorde man ikke særlig tit på 1. gangsfødende, da det ofte bare gir tegnblødning og trælse plukveer som kan vare flere dage uden at blive til mere. Derimod kan det have god virkening på flergangsfødende. Hun lovede mig, at jeg ville blive sat i gang senest d. 28. altså 42+0.

Havde bare aldrig troet jeg skulle være gravid så længe her... Jeg synes godt nok det er svært at blive ved med at holde modet oppe. Jeg vil virkelig gerne snart møde den lille! Se hvad det der med at være mor er for noget, kysse de små krøllede fødder, dufte til ham/hende, høre og se - ikke bare mærke.

Og jeg vil gerne have min krop igen. Jeg kan slet ikke holde ud at se på mig selv mere. Vil bare gerne snart af med de her smerter, så jeg kan komme ud og gå lange ture igen og måske hvis alt går godt begynde i fitness sammen med Martin. OG slippe for alle de der kommentarer og sms som bare vælter ind og gør selvtilliden mindre og utålmodigheden større.

Jeg vil finde ud af om amning er noget der kan du for os, jeg vil snart mærke om det gør ondt at føde og ikke bare gøre mig tanker om det, jeg vil finde ud af hvornår vi kan få et normalt sexliv herhjemme igen -DET savner jeg! 

Min veninde spurgte for nylig, hvornår vi havde tænkt at få nr. 2 NR. 2???!!! Ikke lige nu i hvert fald! Men de skal også helst komme tæt... Hmm... Må man ikke godt kræve minimum 1-2 års pause?? 

Ja undskyld i får så mange bekymringer og brok herinde, men det er bare nemmest at lukke det ud til nogen som forstår, hvad det er man mener... Jeg har fantastiske veninder! Men de er ikke gravide og blir det ikke lige foreløbig, så det er lidt svært for dem at sætte sig ind i - hvor meget de end prøver, så ender det altid i noget "Carina forklarer hvordan en graviditet fungerer" eller de får sagt ting de selvfølgelig ikke ville have sagt, hvis de vidste hvor rmegt det sårer og sætter tanker i gang. 

Så ja, bed mig klappe i, når I ikke gider høre mere brok eller lad være med at læse med. Jeg skal bare ud med det et sted 

Anmeld

17. januar 2011

CA

piadas skriver:

Det ved jeg ikke, om man må! Det var heller ikke mere end 3-400 meter. Resten af tiden gik jeg...

Okay. Troede bare slet ikke man kunne løbe. Jeg ka i hvert fald ikke. Men en gå tur er vel altid sundt og godt. Ih hvor jeg savner at gå! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.