Lidt i tvivl, vil lige hører hvad i mener :o)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.177 visninger
22 svar
0 synes godt om
14. januar 2011

Tystys14

Hej igen  Ja det jo ikke første gang jeg spørger om noget her inde, men nu spørger jeg altså lige igen.  

Jeg fik i uge 12 sat min termin til at være den 25/2, men sidste gang jeg var hos min Jdm sagde hun at det lød mærkeligt, og at hun ville have mig til at være en uge for tidlig så jeg brude have termin den 4/3...

Da jeg så var hos min læge, til 3 kontrol, sagde han at min termin burde være en uge før altså den 18/2, og det samme fik jeg afvide til 3D scanningen at min termin burde være den 17/2...

Så nu er jeg forvirret...? hvad mener i?

Ikke nok med det, så har jeg nu været hos Jdm 3 gange, og hver gang hos en anden, er det også normalt? jeg havde nemlig fået den idé at man gik hos den samme hver gang?  Men det er måske bare mig der har misforstået noget?

Håber i kan hjælpe mig lidt her  er nemlig snot forvirret, skal til Jdm igen her den 26/1, hvor jeg igen skal ind til den første jeg var hos i tidernes morgen.

(I følge den termin jeg skulle gå ud fra i uge 12, så er jeg nu i uge 34+0)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2011

afrobabies

Cho skriver:

Hej igen  Ja det jo ikke første gang jeg spørger om noget her inde, men nu spørger jeg altså lige igen.  

Jeg fik i uge 12 sat min termin til at være den 25/2, men sidste gang jeg var hos min Jdm sagde hun at det lød mærkeligt, og at hun ville have mig til at være en uge for tidlig så jeg brude have termin den 4/3...

Da jeg så var hos min læge, til 3 kontrol, sagde han at min termin burde være en uge før altså den 18/2, og det samme fik jeg afvide til 3D scanningen at min termin burde være den 17/2...

Så nu er jeg forvirret...? hvad mener i?

Ikke nok med det, så har jeg nu været hos Jdm 3 gange, og hver gang hos en anden, er det også normalt? jeg havde nemlig fået den idé at man gik hos den samme hver gang?  Men det er måske bare mig der har misforstået noget?

Håber i kan hjælpe mig lidt her  er nemlig snot forvirret, skal til Jdm igen her den 26/1, hvor jeg igen skal ind til den første jeg var hos i tidernes morgen.

Det burde være den samme jordemoder hver gang, self. medmindre der er sygdom.... Ang. termins beregning, så kan man nok bedst regne med den termin der bliver sat ved scanning, der kan de jo se barnet, og måle det

Anmeld

14. januar 2011

Marco2

Har du ikke været til NF-scanning?

Og hvad står der i din vandrejournal? Der skulle din termin da gerne stå.

Det er den dato der også ligger til grund for hvornår du må gå på barsel.

AG

Anmeld

14. januar 2011

Tystys14

victoria2008 skriver:

Det burde være den samme jordemoder hver gang, self. medmindre der er sygdom.... Ang. termins beregning, så kan man nok bedst regne med den termin der bliver sat ved scanning, der kan de jo se barnet, og måle det

Har ikke fået noget afvide om at der skulle være ny Jdm pga sygdom, hende jeg havde sidst sagde bare

"næste gang får du (hendes navn) og så må vi se om vi ses igen"

Synes det virkede lidt uprof, eller er det kun mig der mener det?

Anmeld

14. januar 2011

morethanperfect

Meget underligt det ikke er den samme JM 

Anmeld

14. januar 2011

afrobabies

Cho skriver:

Har ikke fået noget afvide om at der skulle være ny Jdm pga sygdom, hende jeg havde sidst sagde bare

"næste gang får du (hendes navn) og så må vi se om vi ses igen"

Synes det virkede lidt uprof, eller er det kun mig der mener det?

Jeg synes at det er for dårligt, det er ikke særlig trygt md flere forskellige, fordi så får man flere forskellige ting at vide, og bliver forvirret

Anmeld

14. januar 2011

Tystys14

Marco2 skriver:

Har du ikke været til NF-scanning?

Og hvad står der i din vandrejournal? Der skulle din termin da gerne stå.

Det er den dato der også ligger til grund for hvornår du må gå på barsel.

AG

Jo og der blev jeg også sat til den 25/2, så jeg går også ud fra det den jeg skal tage det som værende min termin som udgangspunkt  men jeg bliver bare så forvirret når de hele tiden vil "lave om på den".

Men nu må vi jo se hvornår hun gider ud, og så se hvem der var tættest på det rigtige,  fordi jeg har termin den 25/2 betyder det jo ikke hun gider komme ud der, selvom det håber jeg lidt hihi.

Anmeld

14. januar 2011

Tystys14

Jeg synes at det er for dårligt, det er ikke særlig trygt md flere forskellige, fordi så får man flere forskellige ting at vide, og bliver forvirret

Ja det er også det problem jeg har nu... og sidst jeg var hos Jdm med kæresten, havde vi en del spørgsmål vi gerne ville have svar på, men det var der slet ikke tid til, så det måtte hun sætte 20 min af til næste gang hos den anden Jdm...  troede man skulle spørge Jdm om de ting man gerne ville når man kom der som aftalt, og ikke at man skulle havde sat tid af til det?

Er det ikke også ens Jdm der skal tilbyde en at komme til eventuelle møder, om fødsel osv? jeg har nemlig ikke fået nogen tilbud om noget som helst, og det var en af de ting vi gerne ville spørge hende om da vi var der.

Anmeld

14. januar 2011

afrobabies

Cho skriver:

Ja det er også det problem jeg har nu... og sidst jeg var hos Jdm med kæresten, havde vi en del spørgsmål vi gerne ville have svar på, men det var der slet ikke tid til, så det måtte hun sætte 20 min af til næste gang hos den anden Jdm...  troede man skulle spørge Jdm om de ting man gerne ville når man kom der som aftalt, og ikke at man skulle havde sat tid af til det?

Må jeg være fræk at spørge hvilken kommune det er i???? Der er sgu da ikke styr på en skid efter min mening

Anmeld

14. januar 2011

SussieThyssen

Kan ski da godt forstå du er forvirret.
Der var det lidt nemmere i gamle dage..der talte man bare 9 mdr, og så kom bebsen når den ville. Der gik man ikke så meget op i uger og dage

Men jeg vil jo nok sige, at du skal regne med scaningen, selvom bebsen godt kan være stor, og så kan man heller ikke altid regne med det.
Men ellers vil jeg da sige, at du de enkelte steder må sætte den bestemte mine på og sige, at nu MÅ de se at blive enige.

Og ellers, så brug den gammeldags beregning..den er nu heller ikke tosset.
Sidste mens første dag ---> tæl 9 mdr frem og træk en uge fra.
Hvis man fx fik sidste mens den 22. januar...lægger du 9 mdr til = 22. okt... minus en uge = 15. okt.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.