NinaSophia skriver:
hej piger.
Jeg er godt nok kun 22+4 men tanken om den forstående fødsel
gør mig en anelse bange ved tanken om smerterne ved veerne..
Tanken om at skulle presse hende ud rør mig ikke og det er nok det jeg glæder mig til.. Men ve-arbejdet.. det frygter jeg..
Jeg har en meget lav smerteterskel og at få taget en blodprøve UDEN emlaplaster er sjældent sket da jeg simpelthen ikke kan klare tanken at at blive stukket.. Men nej, det er jo ikke een lang blodprøve jeg skal igennem, og kommer det der til at jeg nok skal ha lagt venflon, så må vi tage den derfra..
men jeg er begyndt til graviditets yoga og graviditets svømning i håb om det kan hjælpe
mig med at trække vejrtet under veerne da jeg ved en maveonde / mens smerter ligger i totalt sammenrullet fosterstilling og spænder og holder vejret indtil det er ovre.
det går bare ikke ved en fødsel...
Har i nogen råd eller redskaber jeg kan arbejde med ind til fødslen
så jeg kan arbejde med afspændingen under veerne ??
jeg er simpelthen nød til at få styr på det, ellers bliver det et HELVEDE for både ikke mindst mig selv, fødselsshjælperne og dem der er med at fødslen..
Jeg har 16 uger ca til at få styr på mig selv og mine fødselsproblemer..

Hej søde.
Der da ikke noget at sige til alle dine tanker. Det er jo nogetman ikke kan forberedes på 100%, det er smerter, følelser osv som ikke kan beskrives medordmen kun kan opleves. Men jeg lover dig, at det er den FEDESTE oplevelse du nogensinde kommer til at få.
Jo det gør ondt, og jo man er også lidt usikker underejs, da man jo ved at ingen fødsler er ens og ikke aner hvordan fødslen kommer til at forløbe, hvor lang tid den varer osv.
Men det vigtigste råd jeg kan give dig er at lyt til din krop og hvad den fortæller dig. Når du har en ve, hvis kroppen gør at du siger mærkelige brølelyde, så arbejd med lydenen og veerne og ikke kæmpe imodog tænke: ej det er pinligt. Slip kontrollen lidt og flyd med.
Dernæst så få sat ord på når du kommer på fødegangen og møder din jordemoder.Sig til hende hvad duer bange for, og at du gerne vil have at hun hjælper dig fx med tfå en god vejrtrækning, gispning osv. Giv udtryk - du kan tro de lytter:0)
Jeg håber du får en fantastisk oplevelse:0)
Anmeld