bange for fødsel.? råd / redskaber

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. januar 2011

Hansen97

Hmm... mut svar er måske noget tamt, men mit bedste råd er ikke at kæmpe imod når kroppen går i gang med sit arbejde...

Det bliver værre og sværere når man tror at man skal have fuldstændig kontrol. Man skal tro på at kroppen godt kan selv og ved hvad der skal gøres!!

Og ja, gu gør det ondt men det er til at holde ud hvis man har belønningen i tankerne ;-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2011

Jakob'sMor

NinaSophia skriver:

hej piger.

Jeg er godt nok kun 22+4 men tanken om den forstående fødsel
gør mig en anelse bange ved tanken om smerterne ved veerne..
Tanken om at skulle presse hende ud rør mig ikke og det er nok det jeg glæder mig til.. Men ve-arbejdet.. det frygter jeg..

Jeg har en meget lav smerteterskel og at få taget en blodprøve UDEN emlaplaster er sjældent sket da jeg simpelthen ikke kan klare tanken at at blive stukket.. Men nej, det er jo ikke een lang blodprøve jeg skal igennem, og kommer det der til at jeg nok skal ha lagt venflon, så må vi tage den derfra..

men jeg er begyndt til graviditets yoga og graviditets svømning i håb om det kan hjælpe
mig med at trække vejrtet under veerne da jeg ved en maveonde / mens smerter ligger i totalt sammenrullet fosterstilling og spænder og holder vejret indtil det er ovre.

det går bare ikke ved en fødsel...

Har i nogen råd eller redskaber jeg kan arbejde med ind til fødslen
så jeg kan arbejde med afspændingen under veerne ??

jeg er simpelthen nød til at få styr på det, ellers bliver det et HELVEDE for både ikke mindst mig selv, fødselsshjælperne og dem der er med at fødslen..

Jeg har 16 uger ca til at få styr på mig selv og mine fødselsproblemer.. 

Hej.

Jeg havde det meget som dig, for min smertetærskel er også lav. Jeg gik til graviditets svømning som var godt for mig

Jeg læste rigtig meget i bøger om hvad det er der sker med kroppen under en fødsel, det var godt for mig.

Jeg havde allerede fra uge 8 koncentreret mig meget om en rolig og afslappende vejrtrækning helt ned i maven.

Da fødslen kom og mine veer blev kraftige, overraskede jeg mig selv rigtig meget og sagde til manden at det ikke var så slemt som jeg troede. Så hvis bare du lære at arbejde med dine veer og bevare roen, er jeg sikker på du klare den.

Held og lykke, håbet du får en fantastisk oplevelse

Anmeld

3. februar 2011

NessaXenia

BetinaMikkel skriver:

Hej.

Jeg havde det meget som dig, for min smertetærskel er også lav. Jeg gik til graviditets svømning som var godt for mig

Jeg læste rigtig meget i bøger om hvad det er der sker med kroppen under en fødsel, det var godt for mig.

Jeg havde allerede fra uge 8 koncentreret mig meget om en rolig og afslappende vejrtrækning helt ned i maven.

Da fødslen kom og mine veer blev kraftige, overraskede jeg mig selv rigtig meget og sagde til manden at det ikke var så slemt som jeg troede. Så hvis bare du lære at arbejde med dine veer og bevare roen, er jeg sikker på du klare den.

Held og lykke, håbet du får en fantastisk oplevelse

det lyder som en rigtig god plan. jeg har 12 uger tilbage så jeg er gået igang med at lære den gode vejrtrækningsmetode, har siden jeg oprettede denne tråd fået mere blod på tanden og tænker ikke på fødslen med stræk men nu har jeg en masse overskud og så kan fødslen bare komme an, for jeg er så kampklar

Anmeld

3. februar 2011

Moar2011

NinaSophia skriver:

ja det var det jeg tænkte, og evt. lave nogen åndedræts øvelser derhjemme..  

jeg bor i Kalundborg, vestsjælland..
men jeg tror jeg finder en coach..

- jeg har fået fortalt at det med at trække vejret under veer osv, kommer hellt naturligt når man først er i det ..

men tro mig jeg er ligeså nervøs som dig..

Anmeld

3. februar 2011

Gaia

Hej

jeg var helt vild bange for fødslen og brugte enorm meget tid på at bekymre mig. Jeg var som dig bange for smerterne. 6 dage over min termin gik vandet og veerne startede et par timer efter som små mens smerter, slet ikke vild overhovedet. En tre-fire timer senere begyndte de at gøre ondt..sådan en varm mens smerte i maven og lænden. MEN slet slet ikke så slemt som jeg havde gjort det til.

Mit råd til dig vil være; få snakket med din jordemor om din angst og få så skrevet fødselsønsker ned: det gjorde jeg; jeg fandt ud af hvad jeg gerne ville tilbyde og hvad jeg absoult ikke ville have. jeg ville f.eks. gerbne have en epidural inden smerterne tog overhånd (det skrev jeg ned) Jeg ville absoult ikke have bistik (skrev jeg også ned) Jeg ville ikke i bad, jeg ville gerne have akupunktur. Sådan skrev jeg en liste med de ting jeg gerne og ikke ville have. Jeg skrev også hvem der skulle med til fødslen og jeg skrev at jeg gennem hele graviditeten havde været bange for smerterne.

Denne seddel afleverede jeg den dag fødslen gik igang. så jordemødrene havde noget at forholde sig til og så jeg var mere tryg i at de viste hvordan jeg havde det. de fulgte sedlen og jeg fik epidural da smerterne blev lige festlige nok. det var rigtig skønt. og kan varmt anbefales hvis du er bange fior smerterne.

Jeg havde den mest fantastiske fødsel og kunne gøre det hele igen. jeg følte mig tryg pga. at jeg havde gjort mig nogle overvejelser og jeg viste at dem kendte jordemødrene til.

Kan anbefale dig at låne eller købe: "du bliver en skøn mor" den er helt fantastisk og er på udsalg i bog og idé.

Anmeld

3. februar 2011

Kamulla

lyder lige som mig.. jeg var så bange at jeg ønskede KS... men fik jeg så ikke lov til.. og ugerne gik og så kom veerne... jeg tog det faktisk pænt i forhold til hvad jeg havde forvendtet.. jeg fuckede bare min vejrtrækning op og gjorde det hele ret ulidligt de få timer jeg var i fødsel.. JAAAAAAAAAA det gør ondt.. men det er en smerte du ikke kan sætte ord på.. og når de kommer må du virkelig bare fokusere på vejrtrækningen med det samme..

nogle tager et bad for at lindre, andre ligger på en bild og nogle i en sækkestol, hvor andre trasker rundt når de har veer.. det er så forskelligt.. du finder også ud af om du er en der ville have massage på lænden sammentid.. alt dette kan du ikke vide før du er i fødsel..

så tænk nu ikke for meget på den fødsel.. du skal nok klare det, og smerte skræmmer jo os alle.. men det er noget vi skal igennem.. så mit råd er bare sug ind gennem næsen og pust ud gennem munden... og hav ro på.. hjælper ikke gå i panik.. så går det meget værre og veerne føles værer 

Anmeld

3. februar 2011

Kamulla

Babyklar skriver:

- jeg har fået fortalt at det med at trække vejret under veer osv, kommer hellt naturligt når man først er i det ..

men tro mig jeg er ligeså nervøs som dig..

kom det ikke for mig desværre.. jeg havde ingen rytme og hyperventillerede, det sortnede for mine øjne og jeg kunne ikke arbejde med veerne... der er jeg faktisk sur over JM ikke hjalp mig tilbage i rytmen.. for jeg blev virkelig dårlig og var ved at besvime.. så igen.. bare hav vejrtrækningen i orden til at starte med..  det skal nok gå

Anmeld

3. februar 2011

CarinaSB

jeg var os hammer rad for fødslen .. men da veerne begyndte overskyggede spændingen det hele .. Jovist det gjorde da ondt det er ikke nogen hemmelighed ... Og min kæreste var super god til at lave vejrtræknings øvelserne sammen med mig når det gik helt i kage .. og det hjælper utrolig meget .. og du skal arbejde med kroppen og ikke imod .. men det har mange af de kloge kvinder skrevet herinde ... Men jeg er sikker på at når din fødsel går igang klare du den til et 12 tal .. Og når du skal presse så gør som din jm siger så skal det nok gå .. De siger at hvis du lytter efter hende så er der større chance for at du ikke brister :) jeg fik en lille bitte rift oppe ved urin røret .. men det var fordi at Noah havde fået revet mig på vej ud .. :)

Anmeld

3. februar 2011

Gaia

Nåja bogen" du bliver en skøn mor" handler om alt ang. fødslen, smertelindringer, alternative metoder, traditionelle metoder, hvad man skal have med på sygehuset, hvordan man tackler sin angst for fødslen, vejrtrækningen, hvad der sker i kroppen, hvem man kan tage med, de første 5 uger efter fødslen osv. Den er simpelthen super god og skrevet rigtig godt og overskueligt.

Kan altså virkelig anbefalen den! Den er GULD værd.

Anmeld

3. februar 2011

CeViss

Da jeg havde veer og fødte, hjalp vejrtrækningen mig bare super meget.

Og så en kold klud på panden det var simpelthen guld hver

Men held og lykke med fødslen:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.