Hej
jeg var helt vild bange for fødslen og brugte enorm meget tid på at bekymre mig. Jeg var som dig bange for smerterne. 6 dage over min termin gik vandet og veerne startede et par timer efter som små mens smerter, slet ikke vild overhovedet. En tre-fire timer senere begyndte de at gøre ondt..sådan en varm mens smerte i maven og lænden. MEN slet slet ikke så slemt som jeg havde gjort det til.
Mit råd til dig vil være; få snakket med din jordemor om din angst og få så skrevet fødselsønsker ned: det gjorde jeg; jeg fandt ud af hvad jeg gerne ville tilbyde og hvad jeg absoult ikke ville have. jeg ville f.eks. gerbne have en epidural inden smerterne tog overhånd (det skrev jeg ned) Jeg ville absoult ikke have bistik (skrev jeg også ned) Jeg ville ikke i bad, jeg ville gerne have akupunktur. Sådan skrev jeg en liste med de ting jeg gerne og ikke ville have. Jeg skrev også hvem der skulle med til fødslen og jeg skrev at jeg gennem hele graviditeten havde været bange for smerterne.
Denne seddel afleverede jeg den dag fødslen gik igang. så jordemødrene havde noget at forholde sig til og så jeg var mere tryg i at de viste hvordan jeg havde det. de fulgte sedlen og jeg fik epidural da smerterne blev lige festlige nok. det var rigtig skønt. og kan varmt anbefales hvis du er bange fior smerterne.
Jeg havde den mest fantastiske fødsel og kunne gøre det hele igen. jeg følte mig tryg pga. at jeg havde gjort mig nogle overvejelser og jeg viste at dem kendte jordemødrene til.
Kan anbefale dig at låne eller købe: "du bliver en skøn mor" den er helt fantastisk og er på udsalg i bog og idé.
Anmeld