Uregelmæssig cyklus efter p pille stop og gravid??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2011

Filippa & Liva

A. skriver:

man kan også blive gravid med det samme

præcis.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2011

Filippa & Liva

RiUL skriver:

Det skal nok komme Det tager bare tid at lave sådan en lille en Puhaa, hvor var jeg også utålmodig

Ja, den tålmodighed der...den er godt nok svær.

men dejligt at høre at det sagtens kan lade sig gøre, selvom ens cyklus er ude af kurs efter p pille stop.

Anmeld

12. januar 2011

RiUL

BigBabyWish skriver:

Ja, den tålmodighed der...den er godt nok svær.

men dejligt at høre at det sagtens kan lade sig gøre, selvom ens cyklus er ude af kurs efter p pille stop.

Det var det mest frustrerende, det med den uregelmæssige mens Men det skal nok komme

Anmeld

14. januar 2011

-Milla-

BigBabyWish skriver:

Heej damer..

Jeg er lidt nysgerrig efter at høre fra nogle af jer, som har oplevet uregelmæssig cyklus efter p pille stop..

Hvornår blev I gravide, trods den uregelmæssige cyklus??

Hej.
Nu ved jeg ikke lige hvor uregelmæssig din cyklus er, men min var meget uregelmæssig efter p-pillestop.

Kan nu næsten ikke huske, hvor mange dage og måneder der gik før jeg fik mens, men har lige set en af mine gamle tråde og der var der vist gået 7 mdr. Jeg fik konstateret en mild pcos, og prøvede alt muligt for at få gang i min cyklus igen bl.a vha vitex(også noget naturmedicin) og ved at læge min kost fuldstændig om.
Intet hjalp desværre, og næste skridt for mig var at starte på hormonpiller.
Det var dog lidt svært at tage det skridt, og jeg udskød at starte måned for måned selvom jeg havde recept på pillerne liggende.
Der gik 1 år og 3mdr siden stoppet, og så stod jeg pludselig med en positiv test, som var kommet helt bag på mig.

Jeg fik skubbet projekt baby i baggrunden og fokuseret på andre ting, som min sport, kæreste, familie og veninder, og det fik et positivt resultat hos mig. Det er rigtig svært at skulle lægge tankerne og ønsket om baby lidt i baggrunden, og ofte overbeviser man sig selv om at man gør det. Jeg brugte fx en del den der med "at jeg bare gerne ville ha gang i min cyklus igen", og det ville jeg jo også, men ønsket og tankerne om graviditet fyldte stadig meget ubevidst.

Mit råd til dig er at prøve og slappe mere af og tænke det nok skal komme, nyde livet og din kæreste. Som min gynækolog sagde, så bliver de fleste gravide før eller siden.

for at lykken også skal tilsmile dig.

Anmeld

15. januar 2011

NilleG

er ikke gravid men har prøvet i tre måneder og min mens springer lidt rundt med 1 uge før eller efter den burde komme.. Men vi hygger bare og håber på det bedste alligevel jeg nu er ved at miste tålmodigheden..

Anmeld

15. januar 2011

Filippa & Liva

NilleG skriver:

er ikke gravid men har prøvet i tre måneder og min mens springer lidt rundt med 1 uge før eller efter den burde komme.. Men vi hygger bare og håber på det bedste alligevel jeg nu er ved at miste tålmodigheden..

kender godt til det med tålmodigheden...

den kan være svær at opretholde...

Hvis jeg så bare stadig fik min mens ligesom du gør, jeg har ikke haft en rigtig mens én eneste gang siden p pille stoppet.

Anmeld

15. januar 2011

NilleG

ja kan godt følge dig er også glad for jeg får min... For så hver gang man får den ved man at man kan starte forfra og det er der jo også noget positivt i.. Det er bare op med humøret og håbe det bedste og være glad for vi er unge og det burde være rimeligt nemt at gå til

Anmeld

15. januar 2011

abjensen

Der behøver ikke gå ret lang tid, i princippet kan man jo blive gravid med det samme. Men det er ikke ualmindeligt at cyklus'en er noget rod i flere måneder. Men man kan jo altid væbne sig med nogle graviditetstest og tjekke op på situationen løbende. For de fleste tror jeg ikke at p-pille-stoppet gør ret meget hverken fra eller til hvad angår sandsynligheden for at blive gravid, så længe man gør det man skal gøre for at blive det.

Jeg krydser fingre  for dig og din kommende graviditet.

Anmeld

15. januar 2011

Filippa & Liva

abjensen skriver:

Der behøver ikke gå ret lang tid, i princippet kan man jo blive gravid med det samme. Men det er ikke ualmindeligt at cyklus'en er noget rod i flere måneder. Men man kan jo altid væbne sig med nogle graviditetstest og tjekke op på situationen løbende. For de fleste tror jeg ikke at p-pille-stoppet gør ret meget hverken fra eller til hvad angår sandsynligheden for at blive gravid, så længe man gør det man skal gøre for at blive det.

Jeg krydser fingre  for dig og din kommende graviditet.

Mange tak...

ja, vi må  for at det snart kommer.

om ikke andet at min mens snart kommer..

Anmeld

18. januar 2011

carinabj

Jeg kender alt til det med ikke at få sin menustration. Jeg smed p-pillerne i august, og har endnu ikke fået den... Men i fredags da jeg tog den månedlige graviditetstest, var den pludselig positiv -har ellers aldrig rigtigt turde tro på det, med at blive gravid uden menses... Men det kan lade sig gøre 

Så der er håb forude...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.