Hmm synes jeg har mange plukveer og ligamentsmerter/ niv..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2011

JonTri

Her niver det også i skambenet - ja nogle gange føles det som om der stikkes syl ind i knoglen... og her er det røven, der driller dernede, så ved ikke om det nødvendigvis er fordi baby skruer sig ned. 

Midt på skambenet sidder symfysen og den giver sig - især til sidst. 

Pyhh... men det kan jo være kroppen rigtig gør sig klar til finalen... spændende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2011

Karina84

AnneBJ skriver:

Jeg har haft en milliard blærebetændelse i mit 24 år lange liv... Sådan føles det i hvert fald

Har nu også lige haft én blærebetændelse som gravid, og det føles slet ikke på samme måde. Så hvis du føler noget er anderledes/forkert i underlivet, hvis du tisser meget (altså meget mere end meget som man jo bare gør som gravid) eller er enormt tørstig, så ville jeg ringe til lægen. Det tager ikke mange minutter at teste en urinprøve...

Den urinprøve jeg lavede i mandags viste umiddelbart spor af blod, og de ville derfor prøve at dyrke den til i går, hvor jeg så ringede for at få resultatet. Der sagde de at den så fin ud, så medmindre jeg begyndre at mærke noget svien osv. så var der vist ikke tegn på at der var noget galt. Hmm tror ikke jeg tisser mere end jeg har normalt har gjort her gennem graviditeten, og tja tjo er måske en smule mere  tørstig godt nok...

Men jeg vil da lige tænke over det du skriver, for som sagt aner jeg minus om sådan noget her

Anmeld

12. januar 2011

AnneBJ

Karina84 skriver:

Den urinprøve jeg lavede i mandags viste umiddelbart spor af blod, og de ville derfor prøve at dyrke den til i går, hvor jeg så ringede for at få resultatet. Der sagde de at den så fin ud, så medmindre jeg begyndre at mærke noget svien osv. så var der vist ikke tegn på at der var noget galt. Hmm tror ikke jeg tisser mere end jeg har normalt har gjort her gennem graviditeten, og tja tjo er måske en smule mere  tørstig godt nok...

Men jeg vil da lige tænke over det du skriver, for som sagt aner jeg minus om sådan noget her

Hvis den er clearet igår, er der ikke noget at bekymre sig om. Som sagt har jeg prøvet det mange gange, men i graviditeten føltes det ikke som plejer. Så da jeg mærkede flere og flere plukveer og den der tyngende fornemmelse ringede jeg til lægen

Hellere ringe en gang for meget end for lidt

Anmeld

12. januar 2011

Karina84

rikkekrogh skriver:

Her niver det også i skambenet - ja nogle gange føles det som om der stikkes syl ind i knoglen... og her er det røven, der driller dernede, så ved ikke om det nødvendigvis er fordi baby skruer sig ned. 

Midt på skambenet sidder symfysen og den giver sig - især til sidst. 

Pyhh... men det kan jo være kroppen rigtig gør sig klar til finalen... spændende

Okay, så passer det meget godt med det lægen sagde til mig omkring omheden der for neden.

Kan forresten se at du her termin et par uger før mig, så det kan være vi ses på Viborg sygehus

Anmeld

12. januar 2011

JonTri

Det ku da være hyggeligt... det er mig der BANDER som en havnearbejder

Anmeld

12. januar 2011

Riksen

Hejsa!

Jep, har det på præcis samme måde. De sidste par dage er plukveerne taget væsentligt til både i styrke og frekvens, derudover niver og værker det i underliv og bækken, og Karla er på speed - det føles som hun er ved at grave sig ud med hjælp fra nogle ordentlige afsæt på mine stakkels ribben.

Så ja, jeg er også plaget af diverse ting her i slutningen af 30'erne

Anmeld

12. januar 2011

Maria-s

AnneBJ skriver:

Kommer lige til at sidde og tænke at du også nævnte for nogle dage siden at du er tørstig? Hvis du stadig er det, og smerterne fortsætter ville jeg ringe imorgen.

Der er længe til d. 18. hvis du går med en blærebetændelse, for det giver jo flere plukveer og dermed risiko for for tidlig fødsel. Selvom du glæder dig til at møde prinsen, er det jo stadig lige tidligt nok

Ja jeg er faktisk stadig meget tørstig og drikker rigtig meget. Hmmm.... ja jeg må jo nok hellere få ringet. Åh det er bare så bøvlet at komme til lægen + så at komme på arbejde, for lige nu har vi stadig kun en bil og min kæreste skal bruge den.  Har aldrig (heldigvis) haft blærebetændelse, så jeg har INGEN anelse om hvordan sådan noget føles.

Åhh jeg er bare så træt af at gå med alle de her småting hele tiden. Min kæreste (måske nok lidt for sjov) kaldte mig hypokonder her den anden dag. Og jeg blev faktisk lidt såret over det. For det havde sgu været noget andet hvis jeg ikke var gravid, så havde jeg bare kørt på med de ting jeg har døjet med det sidste lange stykke tid. Men jeg har fandme ansvaret for et andet liv indeni mig. Det tror jeg ikke altid han tænker over.... Jeg tror ikke han ved hvor meget af min tid i løbet af dagen (ja natten med) handler om at jeg mærker efter eller tænker på om prinsen er ok derinde i sin hule.

Anmeld

12. januar 2011

AnneBJ

Maria-s skriver:

Ja jeg er faktisk stadig meget tørstig og drikker rigtig meget. Hmmm.... ja jeg må jo nok hellere få ringet. Åh det er bare så bøvlet at komme til lægen + så at komme på arbejde, for lige nu har vi stadig kun en bil og min kæreste skal bruge den.  Har aldrig (heldigvis) haft blærebetændelse, så jeg har INGEN anelse om hvordan sådan noget føles.

Åhh jeg er bare så træt af at gå med alle de her småting hele tiden. Min kæreste (måske nok lidt for sjov) kaldte mig hypokonder her den anden dag. Og jeg blev faktisk lidt såret over det. For det havde sgu været noget andet hvis jeg ikke var gravid, så havde jeg bare kørt på med de ting jeg har døjet med det sidste lange stykke tid. Men jeg har fandme ansvaret for et andet liv indeni mig. Det tror jeg ikke altid han tænker over.... Jeg tror ikke han ved hvor meget af min tid i løbet af dagen (ja natten med) handler om at jeg mærker efter eller tænker på om prinsen er ok derinde i sin hule.

Jeg kan sagtens følge dig! Fx hoster jeg a h. til lige for tiden. Sådan en træls hoste, der gerne skulle frigøre noget af alt det slim jeg har i halsen (ja undskyld for detaljerne) men det hjælper bare ikke. Havde jeg ikke været gravid havde jeg købt noget håndkøbs-duttelut og ned med det og håbet på bedring snart.
Men nu er jeg nødt til at ringe til lægen hvis jeg skal have noget, og jeg har jo liiiige været der i sidste uge - to gange endda! Så synes ikke jeg vil ringe igen, når det bare er fordi jeg hoster lidt...

Så altså, selvom det er træls, må mit råd stadig være at smutte til læge. Mit bedste bud er, at hvis du ringer imorgen tidlig/formiddag vil de se dig imorgen. Du kan jo ringe på arbejde og melde dig syg med blærebetændelse....

Anmeld

12. januar 2011

Maria-s

Jeg kan sagtens følge dig! Fx hoster jeg a h. til lige for tiden. Sådan en træls hoste, der gerne skulle frigøre noget af alt det slim jeg har i halsen (ja undskyld for detaljerne) men det hjælper bare ikke. Havde jeg ikke været gravid havde jeg købt noget håndkøbs-duttelut og ned med det og håbet på bedring snart.
Men nu er jeg nødt til at ringe til lægen hvis jeg skal have noget, og jeg har jo liiiige været der i sidste uge - to gange endda! Så synes ikke jeg vil ringe igen, når det bare er fordi jeg hoster lidt...

Så altså, selvom det er træls, må mit råd stadig være at smutte til læge. Mit bedste bud er, at hvis du ringer imorgen tidlig/formiddag vil de se dig imorgen. Du kan jo ringe på arbejde og melde dig syg med blærebetændelse....

Jeg havde også gjort sådan i morgen, hvis det ikke lige var fordi jeg skal have møde med en chef omkring overlevering af mine opgaver inden jeg går på barsel........  Agggrrhhhh altså!

Ellers så må jeg jo 1) enten få det til at passe med lægen så at kæresten køre mig på arbejde (hvis jeg kan få en tid ved lægen så tidligt?? Skal være før klokken 9 så..) Eller 2) så må min kæreste tage toget på arbejde (som jeg ved han hader og bliver irreteret over) og så skal jeg hente ham om aftenen (en times kørsel hver vej) eller han skal sove på sit arbejde til fredag og så skal jeg hente ham der.

Anmeld

12. januar 2011

AnneBJ

Maria-s skriver:

Jeg havde også gjort sådan i morgen, hvis det ikke lige var fordi jeg skal have møde med en chef omkring overlevering af mine opgaver inden jeg går på barsel........  Agggrrhhhh altså!

Ellers så må jeg jo 1) enten få det til at passe med at lægen køre mig på arbejde (hvis jeg kan få en tid ved lægen så tidligt?? Skal være før klokken 9 så..) Eller 2) så må min kæreste tage toget på arbejde (som jeg ved han hader og bliver irreteret over) og så skal jeg hente ham om aftenen (en times kørsel hver vej) eller han skal sove på sit arbejde til fredag og så skal jeg hente ham der.

Få lægen til at køre dig på arbejde?? Det er skisme en fleksibel læge du har så

Jamen altså blærebetændelse er jo så heller ikke et spørgsmål om liv eller død, så ring fredag i stedet Synes bare det er længe hvis du skal gå med det til tirsdag...

I mellemtiden kan du selv lindre lidt (hvis det er BB) ved at være varm om lænd og underliv - pak gerne et tæppe om dig - og blive ved at drikke rigeligt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.