Hmm synes jeg har mange plukveer og ligamentsmerter/ niv..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.619 visninger
27 svar
0 synes godt om
12. januar 2011

Maria-s

Hmmm har siden mandag haft en øget mændge plukveer og synes også jeg får niv/ ligament smerter på siden af maven/ i bunden af maven. Skambenet er ømt og jeg har også haft milde mens smerter.... Det er sikkert bare fordi prinsen er ved at være god stor, men jeg har nu valgt at blive hjemme fra arbejde i dag, for lige at tage en slapper.

Til alle jer der er i slutningen af 30'erne (ja altså uger ikke alder! ) Har I haft det på samme måde?...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2011

AnneBJ

Maria-s skriver:

Hmmm har siden mandag haft en øget mændge plukveer og synes også jeg får niv/ ligament smerter på siden af maven/ i bunden af maven. Skambenet er ømt og jeg har også haft milde mens smerter.... Det er sikkert bare fordi prinsen er ved at være god stor, men jeg har nu valgt at blive hjemme fra arbejde i dag, for lige at tage en slapper.

Til alle jer der er i slutningen af 30'erne (ja altså uger ikke alder! ) Har I haft det på samme måde?...

Jeg har lige haft mange plukveer og det var en grim blærebetændelse der gemte sig...

Derudover har jeg RIGTIG MANGE ligamentssmerter og de gør NAS!

- er ikke helt så langt som dig jo, men synes lige du skal få tjekket urinen hvis det er noget tid siden sidst. Lyder fornuftigt med en fridag!

Anmeld

12. januar 2011

CA

Ja... føles det ligesom knivstik? For så kan det være prinsen der er ved at skrue sig ned i dit bækken for at sætte sig fast med knolden. 

Anmeld

12. januar 2011

Maria-s

Det kunne godt være jeg lige smulle tage et smut forbi den læge der... HAr bare trukket det ud fordi jeg skal derop til 3. lægebesøg den 18. så havde håbet lidt det kunne vente.. Nu må jeg lige se hvordan jeg har det i morgen

@Carina: Ja det føles faktisk lidt som knivstik dernede nogengange. Nå men det er da godt hvis han er ved at sætte sig rigtigt

Uhh jeg glæder mig til at det bliver min tur til at se min prins

Anmeld

12. januar 2011

piadas

Maria-s skriver:

Det kunne godt være jeg lige smulle tage et smut forbi den læge der... HAr bare trukket det ud fordi jeg skal derop til 3. lægebesøg den 18. så havde håbet lidt det kunne vente.. Nu må jeg lige se hvordan jeg har det i morgen

@Carina: Ja det føles faktisk lidt som knivstik dernede nogengange. Nå men det er da godt hvis han er ved at sætte sig rigtigt

Det der med de knivstik har vist nok noget at gøre med, at hovedet presser på nogle nerver dernede, så det føles som knivstik. Det sker vist først, når hovedet er ved at sætte sig fast, så det kan sagtens være, det er det, der er ved at ske.

Anmeld

12. januar 2011

Sofia

Jeg er ikke så langt som dig, men jeg har hverken plukveer eller ligamentsmerter. Er faktisk lidt nysgerrig efter hvordan de plukveer føles.. Synes det er en god ide at smutte til lægen, det kan aldrig skade. Tidligere i graviditeten havde jeg en omgang blærebetændelse der gav nogle smerter, som godt kunne lyder som det du beskriver, så altid godt lidt at få urinen tjekket.

Knus

Anmeld

12. januar 2011

Karina84

Maria-s skriver:

Hmm det lyder faktisk lidt som det jeg mærker indimellem. Jeg var til 3. lægeuns. i mandags (er 32+4), og da jeg nævnte at jeg var øm i/på skambenet sagde hun at det godt kunne være noget begyndende bækkenløsning, og var helt normalt, da det jo begynder at gi sig lidt dernede.

Jeg har også indimellem smerter der føles som milde mens. smerter og så nogle niv i hver side (føles som om han slår på mine æggestokke eller hvad hulan der ligger dernede ad, som kan gøre nas).

Jeg fik testet urinen og det så fint ud, så umiddelbart har jeg ikke blærebetændelse.

Det skal så lige siges at jeg er en klovn til det der med sygdomme, da jeg aldrig har prøvet at ha blæbetændelse eller noget før. Og det der med lige at hitte ud af, om det er normalt at det skal gøre ondt der og der, det er jeg et fjols til, har jo aldrig prøvet det her før! ih!

Så jeg følger lige lidt med her

Anmeld

12. januar 2011

AnneBJ

Sofia skriver:

Jeg er ikke så langt som dig, men jeg har hverken plukveer eller ligamentsmerter. Er faktisk lidt nysgerrig efter hvordan de plukveer føles.. Synes det er en god ide at smutte til lægen, det kan aldrig skade. Tidligere i graviditeten havde jeg en omgang blærebetændelse der gav nogle smerter, som godt kunne lyder som det du beskriver, så altid godt lidt at få urinen tjekket.

Knus

Når jeg har plukveer føles det som om hele mit underliv vejer 10 kg mere end det plejer, fra det ene sekund til det andet. Maven bliver helt hård og vupti er det væk igen. Det gør ikke rigtig ondt, er bare lidt træls..

Anmeld

12. januar 2011

AnneBJ

Karina84 skriver:

Det skal så lige siges at jeg er en klovn til det der med sygdomme, da jeg aldrig har prøvet at ha blæbetændelse eller noget før. Og det der med lige at hitte ud af, om det er normalt at det skal gøre ondt der og der, det er jeg et fjols til, har jo aldrig prøvet det her før! ih!

Så jeg følger lige lidt med her

Jeg har haft en milliard blærebetændelse i mit 24 år lange liv... Sådan føles det i hvert fald

Har nu også lige haft én blærebetændelse som gravid, og det føles slet ikke på samme måde. Så hvis du føler noget er anderledes/forkert i underlivet, hvis du tisser meget (altså meget mere end meget som man jo bare gør som gravid) eller er enormt tørstig, så ville jeg ringe til lægen. Det tager ikke mange minutter at teste en urinprøve...

Anmeld

12. januar 2011

AnneBJ

Maria-s skriver:

Kommer lige til at sidde og tænke at du også nævnte for nogle dage siden at du er tørstig? Hvis du stadig er det, og smerterne fortsætter ville jeg ringe imorgen.

Der er længe til d. 18. hvis du går med en blærebetændelse, for det giver jo flere plukveer og dermed risiko for for tidlig fødsel. Selvom du glæder dig til at møde prinsen, er det jo stadig lige tidligt nok

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.