Hvor mange timers computer om dagen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. januar 2011

3rollinger

Hjemme hos os snakker vi ikke om computertid, men skaermtid. Om de saa vil bruge deres daglige tid foran fjernsynsskaerm, computerskaerm eller nintendoskaerm, det er deres valg.

Ikke desto mindre er vi tidligst hjemme klokken 18 hver dag, saa der er ikke tid til meget, hverken af det ene eller det andet.

Isaer fordi deres onde moder ikke vil lade dem se fjernsyn mens de spiser.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2011

wamse

ESB. skriver:

Kan sagtens følge dig...men hvad er under ansvar..magter de det, ved de hvad der er bedst når de er 15 år...jeg har læst hvad det gør ved hjernen at spille meget, mine spiller wow og det er sgu ikke så heldigt...men synes det er en balancegang og vi har ikke haft grænser, men synes tiden er til det nu...især den store forsvinder let ind i den verden..men det er så KUN wow...

Min ældste søn har også i en periode spillet WOW meget, men det var en periode, og så bliver andre ting mere interessant.

Jeg ville reage, hvis jeg mærkede at det påvirkede dem i negativ retning, men ser ingen problemer i, at de for en periode, vælger at trække sig på den måde.

Anmeld

11. januar 2011

Svei

wamse skriver:

Min ældste søn har også i en periode spillet WOW meget, men det var en periode, og så bliver andre ting mere interessant.

Jeg ville reage, hvis jeg mærkede at det påvirkede dem i negativ retning, men ser ingen problemer i, at de for en periode, vælger at trække sig på den måde.

Jeg synes ikke det er negativt, men hvis ikke jeg siger noget og jeppe har været ved mine forældre så har han kunne sidde fra 10 formiddag til 4 nat..det synes jeg bare er for meget....så nu er jeg den onde mor...nu skal vi have noget andet ind også..

Anmeld

11. januar 2011

wamse

ESB. skriver:

Jeg synes ikke det er negativt, men hvis ikke jeg siger noget og jeppe har været ved mine forældre så har han kunne sidde fra 10 formiddag til 4 nat..det synes jeg bare er for meget....så nu er jeg den onde mor...nu skal vi have noget andet ind også..

Det kunne sagtens være Kasper du beskrev der Men jeg tror han havde brug for at kunne trække sig ind i den verden i en periode, hvor det indre(var i puberteten) var i kaos.

Nu fiser han rundt og scorer tøser, som enhver anden 17 årig knægt

Anmeld

11. januar 2011

SussieThyssen

ESB. skriver:

Kan sagtens følge dig...men hvad er under ansvar..magter de det, ved de hvad der er bedst når de er 15 år...jeg har læst hvad det gør ved hjernen at spille meget, mine spiller wow og det er sgu ikke så heldigt...men synes det er en balancegang og vi har ikke haft grænser, men synes tiden er til det nu...især den store forsvinder let ind i den verden..men det er så KUN wow...

Vi er storspillere af WoW..og har været det siden spillet var et halvt år gammelt, altså mere end 5 år
Det går over..eller rettere..lad barnet spille...de mister interessen, når de har udforsket hele den verden.
Selvom det tager tid.
Ind imellem tager man pauser fra det, vender tilbage for så helt at tabe interessen.
Sådan er det gået min 13 årige, og mange af hans venner har det på samme måde.
Men jo flere forbud du laver, jo mere tiltrækning vil det give.
Det har jeg set alt for mange gange.
Og du glemmer en ting...dit barn lærer formuleringens kunst, multitaskng, diplomati, sproglig udvikling og smidiggørelse.
Unge der spiller meget computer klarer sig godt senere i livet, blot man husker hele tiden at støtte dem i deres valg i uddannelser.
De har sjældent konflikter med andre mennesker, men har lært at begå sig.
Børn og unge, der har læse- og sprogproblemer, lærer at læse og skrive og gerne flersprogligt.
Så lad du bare knægten spille WoW.
Det er et helt eventyrligt spil og en fantastisk verden, hvor det gode bekæmper det onde.
At det så er to fraktioner der kæmper mod hinanden, så er enden på historien, og som er den vigtigste del af det, nemlig at de to fraktioner ender med at blive venner med hianden og skal kæmpe side om side
Ganske ligesom i de gamle westernfilm..de der er skurkene har sorte hatte og heltene har hvide...hehe!

Kærligst
Sussie

Anmeld

11. januar 2011

Svei

SussieThyssen skriver:

Vi er storspillere af WoW..og har været det siden spillet var et halvt år gammelt, altså mere end 5 år
Det går over..eller rettere..lad barnet spille...de mister interessen, når de har udforsket hele den verden.
Selvom det tager tid.
Ind imellem tager man pauser fra det, vender tilbage for så helt at tabe interessen.
Sådan er det gået min 13 årige, og mange af hans venner har det på samme måde.
Men jo flere forbud du laver, jo mere tiltrækning vil det give.
Det har jeg set alt for mange gange.
Og du glemmer en ting...dit barn lærer formuleringens kunst, multitaskng, diplomati, sproglig udvikling og smidiggørelse.
Unge der spiller meget computer klarer sig godt senere i livet, blot man husker hele tiden at støtte dem i deres valg i uddannelser.
De har sjældent konflikter med andre mennesker, men har lært at begå sig.
Børn og unge, der har læse- og sprogproblemer, lærer at læse og skrive og gerne flersprogligt.
Så lad du bare knægten spille WoW.
Det er et helt eventyrligt spil og en fantastisk verden, hvor det gode bekæmper det onde.
At det så er to fraktioner der kæmper mod hinanden, så er enden på historien, og som er den vigtigste del af det, nemlig at de to fraktioner ender med at blive venner med hianden og skal kæmpe side om side
Ganske ligesom i de gamle westernfilm..de der er skurkene har sorte hatte og heltene har hvide...hehe!

Kærligst
Sussie

Jeg kunne ikke drømme om at lade ham gøre det og ejheller selv som voksent menneske lade min hverdag fylde at sådan noget..min søn har spillet længe og nu er det stop med at bruge alle hverdagens timer på det.

Men jeres familie er vidst også meget anderledes end min....og det er bestemt ikke sådan som I gør jeg vil lade mine børns verden og barndom være...wow tager ungdommen og åbenbart også voksendommen fra mange.. laaaaangt fra min verden..hold da op..

Så nej, jeg skal bestemt ikek bare lade ham spille...jeg spurgte hvad andre gjorde..men du lyder som min mor..

Anmeld

11. januar 2011

SussieThyssen

ESB. skriver:

Men så bestemmer du jo også...ved at sige at de kan spille alt de vil..HVIS de får gjort det de skal, får luft, rørt sig osv..

Joda..men mindre og mindre efterhånden som de bliver ældre.
Jeg dikterer da ikke en 15 årig at han/hun SKAL gå til tennis.
Jeg kan foreslå det, hvis jeg synes de ikke får motion nok, men jeg bestememr ikke for dem. Jeg forklarer dem, hvor vigtigt det er med motion og frisk luft, men tvang er der ikke.
Nickolai min 13 årige regulerer da også selv sin sengetid og lektietid m.m.
Han har gjort det til en vane at lave lektier kl 16 og i dagligdagen går han i seng ved halv 11 tiden. Han sover ikke, men ligger og ser sine ynglingskanaler. Han er B-menneske ligesom resten af familien.
I går sad han og lavede en danskopgave, som han først skulle have færdiggjort om 14 dage, men han blev enig med sig selv om, at nu kunne han lige så godt lave den færdig, så skulle han ikke spekulere mere på den. Han var først færdig ved halv 10-tiden, men han var pavestolt, da han kom ind og meddelte at nu var det klaret.
For 1 år siden havde han ikke gjort det, men igen..frihed under ansvar udvikler. Så få regler og restriktioner som muligt, som fastholdes, samtaler om tingene når de opstår, logik og smidighed. Så lader det til at de kommer godt i vej.

Anmeld

11. januar 2011

SSL

For min kæreste og jeg selv, er det vigtigt at vi finder en sportsgren som vores børn vil holde af og gå op i, der udover, er det rigtig vigtigt for mig at mine børn får dén afslapning DE har brug for, både om eftermiddagen, inden sengetid og i weekender.. Har mine børn brug for at sidde 1-2 timer mellem aftensmaden og putningen, så skal de bestemt have lov til det.. Med mindre det er et spil der selvf. stresser op eller andet..

Men det er jo faktisk tit at småbørn er stressede, fordi nymoderne forældre er meget hurtige til at sørge for aktiviteter heeeele dagen, og de har været på hele dagen i institution, så nogle gange er det faktisk godt for dem at de bare får lov at cykle rundt i området, eller spille computer/playstation el. andet, eller for den sags skyld fjernsyn.. Selvf. skal det ikke distrahere dem fra aftensmaden, sportsgrene eller et socialt liv med legekammerater, meeen - så længe de slapper af via et spil eller en tegnefilm er jeg helt rolig med dét..

Min nevø f.eks, spiller rigtig meget guitar, når han kommer hjem fra skole og klub.. Hvorfor skulle dét stoppes, hvis det f.eks var et comp. spil?

Nogle gange synes JEG at forældre kan blive for hysteriske med sådanne ting.. Og ja, jeg ser ikke forskellen på at de spiller lidt comp. som var det en leg eller et musikinstrument..

Faktisk er det også bevist at det er ret sundt for drenge, at have en gameboy eller andet, de lære faktisk motorik samme tidig med at de tænker sig om

Anmeld

11. januar 2011

SussieThyssen

ESB. skriver:

Jeg kunne ikke drømme om at lade ham gøre det og ejheller selv som voksent menneske lade min hverdag fylde at sådan noget..min søn har spillet længe og nu er det stop med at bruge alle hverdagens timer på det.

Men jeres familie er vidst også meget anderledes end min....og det er bestemt ikke sådan som I gør jeg vil lade mine børns verden og barndom være...wow tager ungdommen og åbenbart også voksendommen fra mange.. laaaaangt fra min verden..hold da op..

Så nej, jeg skal bestemt ikek bare lade ham spille...jeg spurgte hvad andre gjorde..men du lyder som min mor..

Synes du det lyder som om at min voksendom bliver taget fra mig?
Jeg spekulerer på om al den tid jeg bruger herinde hører med til at få taget sin voksendom fra sig, hvis det er det du mener??
Har du venner med samme interesse som din over hele jorden?

Pas nu på med ikke at dømme så hårdt, når du ikke ved mere end du gør.
Det er i orden at man ikke vil gøre det samme som andre..sådan er jeg selv.
Men om man glor tv eller er en familie af sportsfanatikere, der flyver og farer uden for hjemmet de fleste af familiens vågne timer, eller man er en hyggefamilie, der sidder i samme rum og snakker med hinanden om spil og meget andet, så er grundværdierne nok de samme.
Hehe..kan godt lide at du synes jeg ligner din mor...er hun også lidt mere leaned back som jeg eller hvordan mener du??
Ei...håber du forstår jeg driller dig lidt...vi er jo alle forskellige...heldigvis, og der er plads til alle mht at gøre tingene forskelligt.
Stort knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.