For min kæreste og jeg selv, er det vigtigt at vi finder en sportsgren som vores børn vil holde af og gå op i, der udover, er det rigtig vigtigt for mig at mine børn får dén afslapning DE har brug for, både om eftermiddagen, inden sengetid og i weekender.. Har mine børn brug for at sidde 1-2 timer mellem aftensmaden og putningen, så skal de bestemt have lov til det.. Med mindre det er et spil der selvf. stresser op eller andet..
Men det er jo faktisk tit at småbørn er stressede, fordi nymoderne forældre er meget hurtige til at sørge for aktiviteter heeeele dagen, og de har været på hele dagen i institution, så nogle gange er det faktisk godt for dem at de bare får lov at cykle rundt i området, eller spille computer/playstation el. andet, eller for den sags skyld fjernsyn.. Selvf. skal det ikke distrahere dem fra aftensmaden, sportsgrene eller et socialt liv med legekammerater, meeen - så længe de slapper af via et spil eller en tegnefilm er jeg helt rolig med dét..
Min nevø f.eks, spiller rigtig meget guitar, når han kommer hjem fra skole og klub.. Hvorfor skulle dét stoppes, hvis det f.eks var et comp. spil?
Nogle gange synes JEG at forældre kan blive for hysteriske med sådanne ting.. Og ja, jeg ser ikke forskellen på at de spiller lidt comp. som var det en leg eller et musikinstrument.. 
Faktisk er det også bevist at det er ret sundt for drenge, at have en gameboy eller andet, de lære faktisk motorik samme tidig med at de tænker sig om 
Anmeld