Hvor mange timers computer om dagen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. januar 2011

Svei

112233 skriver:

han spiller faktisk Call of Duty, Black Ops

Vi er først hjemme omkring kl. 16, så er der læsning/lektier, så mad og så ro og i seng.

Jeg føler ikke tiden er til det i hverdagen. De har godt af ikke at sidde ved computeren og foran fjernsynet.

Han leger meget med lillesøster på 3 år...

så derfor.. en regel jeg indførte og som jeg ikke afviger fra..

Hvorfor har de ikke det.. jeg tænker de er på hele dagen med en masse børn så er det ikke lige det de har brug for.. bare en tanke...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2011

Svei

nutche skriver:

tja... lige nu er det mest bil spil, men de har flere forskellige sider de kommer på:

dr.dk/oline

friv.com

y8.com

y3.com

gratisspil.dk

Nå, ok...det gør den lille også her...men de store spiller wow, i stor stil...

Anmeld

11. januar 2011

wamse

ESB. skriver:

Ok..men hvor mange timer bliver det så til.. er du ligeglad om det er 2 eller 8 timer bare han passer skolen eller?

Ja så længe han har klaret de ting han skal, så er det frihed under ansvar. Jeg går ikke ind for en hverdag med regler, ikke flere end højst nødvendigt. Han bruger den jo næsten som jeg gør, både til at spille, men også til at være social og søge oplysninger.

Anmeld

11. januar 2011

Hansen97

altså det han spiller er ret stressende.. og han er ikke alt for kreativ og fantasifuld, så ved at trække ham fra computeren får jeg ham til at bruge sin hjerne noget mere...

Vi har heller ikke så mange konflikter som da han fik lov til at spille i hverdagene...

Børn er vel forskellige...

Anmeld

11. januar 2011

Svei

wamse skriver:

Ja så længe han har klaret de ting han skal, så er det frihed under ansvar. Jeg går ikke ind for en hverdag med regler, ikke flere end højst nødvendigt. Han bruger den jo næsten som jeg gør, både til at spille, men også til at være social og søge oplysninger.

Kan sagtens følge dig...men hvad er under ansvar..magter de det, ved de hvad der er bedst når de er 15 år...jeg har læst hvad det gør ved hjernen at spille meget, mine spiller wow og det er sgu ikke så heldigt...men synes det er en balancegang og vi har ikke haft grænser, men synes tiden er til det nu...især den store forsvinder let ind i den verden..men det er så KUN wow...

Anmeld

11. januar 2011

SussieThyssen

ESB. skriver:

Hvor mange timer må jeres spille computer om dagen og hvor gamle er de..evt hvornår om eftermiddag eller aften eller vælger de selv og hvad med i weekenden?

Mine unger synes jeg er den onde mor fordi der er tidsgrænse på...så nu skriver jeg det her med dem for at de skal se om jeg er ond eller de er forkælede..

VH Jeppe, Bertram og Eva-...

PS de er 8 og 13 år...

Altså bortset fra, at de skal passe deres ting, have noget luft og få rørt sig, samt passe deres sengetid, så er min mening, at de selv skal have lov til at bestemme hvor meget computer de vil spille.
Det har mine unger fået lov til, og de er alle velafballancerede unge mennesker.

Nå, nu er vi en familie af pc-nørder hele banden, jeg har været på IT-vognen siden 91, undervist i det, og min mand har i årevis haft en lille virksomhed som softwaresupporter. Mine 2 mindste har kunnet holde på en mus før de kunne gå, og det har mine 2 ældste børnebørn også.
Så vi har ingen regler og restriktioner.

Jeg må indrømme, at jeg ryster på hovedet, når Nickolai sidder og spiller et eller andet onlinespil og så pludseligt sukker dybt og siger, nå så gik NN, fordi nu må han ikke spille længere for sin mor.
Jahrmen helt ærligt 
Og så kommer det gerne fra Nickolai: "De vil alle sammen (vennerne) gerne have dig som mor, og synes bare jeg er verdens heldigste, dels fordi du selv spiller, og det synes de er sejt, men også fordi, du lader mig selv bestemme. men jeg vil bare ikke bytte..hehe!"

Ligeledes har jeg meget lidt tilovers for forældre, der straffer deres børn ved at give dem spilleforbud i x antal dage, hvis de har overtrådt en eller anden regel.
Igen..det handler om frihed under ansvar.
De er vokset op med, at man har ting man passer/forpligtelser og resten er fritid, man selv bestemmer over.
Om man så vil lege med biler eller dukker, glo tv eller spille bilspil eller Sims, kan vel komme ud på et.
Pc-spil udvikler multitasking og især onlinegames udvikler sprog, formuleringens kunst, staveevner og især evnen til at begå sig mellem andre m.m.

Kærligst
Sussie

Anmeld

11. januar 2011

Svei

112233 skriver:

altså det han spiller er ret stressende.. og han er ikke alt for kreativ og fantasifuld, så ved at trække ham fra computeren får jeg ham til at bruge sin hjerne noget mere...

Vi har heller ikke så mange konflikter som da han fik lov til at spille i hverdagene...

Børn er vel forskellige...

Børn bliver jo i høj grad som vi præger dem..vi overfører vel hvad vi mener er rigtigt...mine har heldigvis ikke institutionsdage...ikke mere end måske en time, så jeg har ikek den der med at nu skal vi være sammen den korte tid vi har...for vi har masser af tid..

Anmeld

11. januar 2011

Hansen97

ESB. skriver:

Børn bliver jo i høj grad som vi præger dem..vi overfører vel hvad vi mener er rigtigt...mine har heldigvis ikke institutionsdage...ikke mere end måske en time, så jeg har ikek den der med at nu skal vi være sammen den korte tid vi har...for vi har masser af tid..

Heldige jer

Anmeld

11. januar 2011

Svei

SussieThyssen skriver:

Altså bortset fra, at de skal passe deres ting, have noget luft og få rørt sig, samt passe deres sengetid, så er min mening, at de selv skal have lov til at bestemme hvor meget computer de vil spille.
Det har mine unger fået lov til, og de er alle velafballancerede unge mennesker.

Nå, nu er vi en familie af pc-nørder hele banden, jeg har været på IT-vognen siden 91, undervist i det, og min mand har i årevis haft en lille virksomhed som softwaresupporter. Mine 2 mindste har kunnet holde på en mus før de kunne gå, og det har mine 2 ældste børnebørn også.
Så vi har ingen regler og restriktioner.

Jeg må indrømme, at jeg ryster på hovedet, når Nickolai sidder og spiller et eller andet onlinespil og så pludseligt sukker dybt og siger, nå så gik NN, fordi nu må han ikke spille længere for sin mor.
Jahrmen helt ærligt 
Og så kommer det gerne fra Nickolai: "De vil alle sammen (vennerne) gerne have dig som mor, og synes bare jeg er verdens heldigste, dels fordi du selv spiller, og det synes de er sejt, men også fordi, du lader mig selv bestemme. men jeg vil bare ikke bytte..hehe!"

Ligeledes har jeg meget lidt tilovers for forældre, der straffer deres børn ved at give dem spilleforbud i x antal dage, hvis de har overtrådt en eller anden regel.
Igen..det handler om frihed under ansvar.
De er vokset op med, at man har ting man passer/forpligtelser og resten er fritid, man selv bestemmer over.
Om man så vil lege med biler eller dukker, glo tv eller spille bilspil eller Sims, kan vel komme ud på et.
Pc-spil udvikler multitasking og især onlinegames udvikler sprog, formuleringens kunst, staveevner og især evnen til at begå sig mellem andre m.m.

Kærligst
Sussie

Men så bestemmer du jo også...ved at sige at de kan spille alt de vil..HVIS de får gjort det de skal, får luft, rørt sig osv..

Anmeld

11. januar 2011

Svei

112233 skriver:

Heldige jer

Ja, jeg er virkelig glad for vi ikke lever en stresset hverdag...så kan da egentlig godt følge de forældre som vil være sammen med børnene i den korte tid der er..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.