ESB. skriver:
Hvor mange timer må jeres spille computer om dagen og hvor gamle er de..evt hvornår om eftermiddag eller aften eller vælger de selv og hvad med i weekenden?
Mine unger synes jeg er den onde mor fordi der er tidsgrænse på...så nu skriver jeg det her med dem for at de skal se om jeg er ond eller de er forkælede..
VH Jeppe, Bertram og Eva-...
PS de er 8 og 13 år...
Altså bortset fra, at de skal passe deres ting, have noget luft og få rørt sig, samt passe deres sengetid, så er min mening, at de selv skal have lov til at bestemme hvor meget computer de vil spille.
Det har mine unger fået lov til, og de er alle velafballancerede unge mennesker.
Nå, nu er vi en familie af pc-nørder hele banden, jeg har været på IT-vognen siden 91, undervist i det, og min mand har i årevis haft en lille virksomhed som softwaresupporter. Mine 2 mindste har kunnet holde på en mus før de kunne gå, og det har mine 2 ældste børnebørn også.
Så vi har ingen regler og restriktioner.
Jeg må indrømme, at jeg ryster på hovedet, når Nickolai sidder og spiller et eller andet onlinespil og så pludseligt sukker dybt og siger, nå så gik NN, fordi nu må han ikke spille længere for sin mor.
Jahrmen helt ærligt 
Og så kommer det gerne fra Nickolai: "De vil alle sammen (vennerne) gerne have dig som mor, og synes bare jeg er verdens heldigste, dels fordi du selv spiller, og det synes de er sejt, men også fordi, du lader mig selv bestemme. men jeg vil bare ikke bytte..hehe!"
Ligeledes har jeg meget lidt tilovers for forældre, der straffer deres børn ved at give dem spilleforbud i x antal dage, hvis de har overtrådt en eller anden regel.
Igen..det handler om frihed under ansvar.
De er vokset op med, at man har ting man passer/forpligtelser og resten er fritid, man selv bestemmer over.
Om man så vil lege med biler eller dukker, glo tv eller spille bilspil eller Sims, kan vel komme ud på et.
Pc-spil udvikler multitasking og især onlinegames udvikler sprog, formuleringens kunst, staveevner og især evnen til at begå sig mellem andre m.m.

Kærligst
Sussie