Det der ,ed spisning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

561 visninger
14 svar
0 synes godt om
13. september 2008

Loggidut

Lader i jeres børn spise selv?

Tif er yderst dårlig til det, hvis hun får rugbrød skovler hun ind til at hun er ved at brække sig, så nu er jeg begyndt at sætte tallerkenen foran hende, og når hun tager en, så fjerner jeg tallerkenen igen...men det er da ikke den ultimative løsning? det er da ikke nogen bordmanere jeg har lyst til hun skal have, altså at hun selv skubber tallerkenen væk hver gang hun har taget en bid?

aftensmaden bliver bare kørt rundt i, skovlet ud over det hele, og er jeg heldig slikker hun på skeen en enkelt gang, er det en gaffel hun sidder med, ja så kan den da med lethed ramme hendes øjne, for hun sidder bare og fægter rundt med bestikket?

hvordan klare i andre den her sag...så vidt jeg kan huske plejer man da at lade ungerne sidde med maden nu? men for pokker da et svineri...lige nu kan jeg gå ned og tømme mit køkken for ris fra i går, og yughurt fra i morges, det er ikke til at holde ud...>(

lader i ungerne spise selv, og kan de finde ud af det?

jeg tror sgu jeg har forsømt den træning lidt for meget må jeg nok indrømme!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2008

Lise

Simon er ved at blive bedre til det... meeeeeen for Søren, der er også meget svineri her. Sådan som du beskriver Tiff lyder som Simon for ca 2 uger siden. Men han accepterede ikke at vi tog tallerkenen fra ham når vi først havde givet ham den. Men jeg giver ham en ske/gaffel, og så tager jeg selv en. Og så får han lov at skovle ind som han nu kan finde ud af og har lyst til, og imens fodrer jeg ham også lidt så vi ved at han får noget at spise..

Simon laver også den der nogle gange med at fylde munden fuldstændigt - kan slet ikke holde ud at kigge på det +o( Men har lagt mærke til flere gange at han tager det ud igen hvis det bliver for meget, så jeg har det ikke så dårligt med det længere..

Anmeld

13. september 2008

Plysbjørnen

Jeg vil sige det på den her måde at tygge på maden er absolut en by i rusland her... Der bliver bare skovlet ind til der ikke er mere på tallerknen, og ja hvis hun fik lov til det så drak hun sig mæt... Så koppen skal hun helst ikke se før hun har spist... Og bestik tja det aner hun ikke helt hvad er, dvs gaflen bliver brugt til at spide tallerknen med og skulle hun være så heldig at få noget på gaflen bliver det enten pillet af med fingrene eller spist af gaflen, men en ske kan hun ikke styre...

Betina

Anmeld

13. september 2008

Nadi

Det skifter meget, Oliver får både lov til at spise selv både med gaffel og med hænderne. Men gaflerne ryger også rundt her, men når de gør det så tager jeg den bare fra ham for jeg er lidt urolig for om den en dag sidder i øjet på ham.

Når han spiser selv så putter jeg mad på gaflen og giver ham den så får jeg den igen og giver ham den så igen når han er klar til at få et nyt stykke. Hvis han spiser med fingerne så lægger jeg en hapser foran ham som han så tager. Tallerkenen får han ikke hen foran sig for ellers så gør han også bare som Tif gør. Og ellers så prøver jeg mig lidt frem, og stiller tallerkenen foran ham med jævne mellemrum.

Oliver kan endnu ikke drikke af kop selv for han kan ikke finde ud af at han skal læne hovedet tilbage og når han så endelig gør så skal jeg også love for at det kommer bagover, så der er væske ud over det hele!

Jeg tror det der med at det er nu man lader dem sidde alene med maden er meget induviduelt, det er jo det samme med at gå.

-Nadia

Anmeld

13. september 2008

mor til en del

uha det er altså min dårlige samvittighed, jeg er så dårlig til at lade dem sidde med tallerkenen selv, jeg propper på skeen og mader, de får lov at spise med fingerne i det omfang jeg orker svineriet til, men men men ikke et af mine børn har ikke lært at spise selv;), så mon ikke det går, selvom de først får lov når der er 1½-2 år....

Lisbeth.

Anmeld

13. september 2008

Lise

13. september 2008

Lise

Arrj, hvor mærkeligt...først var billedet, og nu er det bare et kryds. Kan i andre se det?

Anmeld

13. september 2008

Nadi

Nope :S

Kan heller ikke se det hvis jeg trykker på linket.

Anmeld

13. september 2008

Lise

Hrmf...er det mon blevet cencureret væk (?)

Prøver igen - nu jeg er så godt igang :P

Anmeld

13. september 2008

bette

mikkel får lov lidt selv.. men giver ham ik tallerkenen.. det går bare ik.. den smadre han bare på gulvet..
ellers gør vi det at jeg hjælper med at spide en haps og så spiser han den.. men skeen er vi ik kommet til endnu..
dog drikker han selv selv af kop.. jeg må ihvertfald ikke give ham den mere.. :-o
men jo damn det svineri det giver.. men sådan er det jo

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.