Arhg for dælan da osse...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. januar 2011

JonTri

piadas skriver:

Æj, hvor træls! Jeg håber så meget, at din fornemmelse er rigtig, og at h*n har vendt sig rundt! Det er altså bare nemmere bagefter, når man har født naturligt...jeg vil ikke sige så meget mere - bare ind og ligge som DK skriver og så håbe det hjælper!!

Ja det håber jeg dælme også, at den har. Havde dælme svært ved at acceptere det sidste kejsersnit - det var selvfølgelig også akut... men det gav nogle men. 

Ja det er vel nemmere ved vaginal fødsel... amning og smerter mm... synes nu ikke smerterne ved kejsersnittet var SÅ slemme... men tvivler på at min to årige accepterer at mor intet kan. 

Jeg må hellere bile mig selv ind, at min intuition er korrekt - at den er vendt... og lad det så blive den 19. januar!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2011

Maja88

rikkekrogh skriver:

Ja det håber jeg dælme også, at den har. Havde dælme svært ved at acceptere det sidste kejsersnit - det var selvfølgelig også akut... men det gav nogle men. 

Ja det er vel nemmere ved vaginal fødsel... amning og smerter mm... synes nu ikke smerterne ved kejsersnittet var SÅ slemme... men tvivler på at min to årige accepterer at mor intet kan. 

Jeg må hellere bile mig selv ind, at min intuition er korrekt - at den er vendt... og lad det så blive den 19. januar!!!

iih hvor træls, men du skal da være glad for de har fundet ud af det i det mindste.

jeg har hele tiden sagt til læge og jm at baby sidder op og jeg kun har aktivitet for neden, men begge har hårdnakket sagt at den lå med hovedet ned af.

så var jeg til lægen i torsdags og hun sagde igen den lå med hoved nedad, men en time efter var jeg til scanning og hvad gjorde baby? den sad sørme op og det kunne hun se på hovedformen den havde gjort i Laaang TID, men ved godt der er tid for den til at vende sig endnu, men er bare træls de skal være så stædige de læger osv

Anmeld

11. januar 2011

Kats

rikkekrogh skriver:

Hejsa... Ihh det ville da være skønt... Fortryder nok at jeg ønsker der, hvis det lykkedes at føde vaginalt... Under fødslen i hvert fald
Ak... Men ud det skal den jo.

Ja det ville da være skønt !

Og ja, det kan godt være du fortryder ønsket -  lige midt i selve fødslen  Men mon ikke vi alligevel skal krydse og håbe

Anmeld

11. januar 2011

Mettemus

Øv med baby som vender forkert - jeg kender fornemmelsen ganske udemærket! Som flere af de andre har skrevet havde jeg en rigtig god oplevelse med mit planlagte kejsersnit, men du har da ret - man får ikke baby på maven med det samme og man er temmelig dopet. Jeg fik dog kun morfin de første 10 timer - jeg syntes jeg blev mærklig i hovedet af det og så ondt gjorde det alligevel heller ikke.

Kan du få lov til at føde vaginalt selvom den lille vender forkert, når det nu er dit andet barn? Jeg fik nogle papirer om sædefødsler. ca. 20 % ender i akut kejsersnit, og det er alligevel også et ret stort antal, synes jeg.

Men altså - jeg tror, der er rigtig, rigtig stor forskel på akut og planlagt kejsersnit. Der var masser af ro på og rigtig god stemning på stuen. Jeg kan på den anden side sagtens forstå at det er ærgerligt ikke at have muligheden for at føde selv senere....

Krydser fingre for at den lille slår en kolbøtte af sig selv, så du kan holde dig til den oprindelige fødselsplan!

Anmeld

11. januar 2011

JonTri

Maja88 skriver:

iih hvor træls, men du skal da være glad for de har fundet ud af det i det mindste.

jeg har hele tiden sagt til læge og jm at baby sidder op og jeg kun har aktivitet for neden, men begge har hårdnakket sagt at den lå med hovedet ned af.

så var jeg til lægen i torsdags og hun sagde igen den lå med hoved nedad, men en time efter var jeg til scanning og hvad gjorde baby? den sad sørme op og det kunne hun se på hovedformen den havde gjort i Laaang TID, men ved godt der er tid for den til at vende sig endnu, men er bare træls de skal være så stædige de læger osv

Min baby kan også nå at vende sig endnu, men det er dælme rart at få en afklaring... havde egentlig ikke overvejet, at den ligefrem kunne finde på at vende forkert... og havde jeg da bare født normalt tidligere - så kunne de jo vende krapylet - måske

Kan se du har termin i marts, så lad os  for at vores babyer vender.

Og så skal de læger til at lytte til "fornemmelser"

Anmeld

11. januar 2011

JonTri

Mettemus skriver:

Øv med baby som vender forkert - jeg kender fornemmelsen ganske udemærket! Som flere af de andre har skrevet havde jeg en rigtig god oplevelse med mit planlagte kejsersnit, men du har da ret - man får ikke baby på maven med det samme og man er temmelig dopet. Jeg fik dog kun morfin de første 10 timer - jeg syntes jeg blev mærklig i hovedet af det og så ondt gjorde det alligevel heller ikke.

Kan du få lov til at føde vaginalt selvom den lille vender forkert, når det nu er dit andet barn? Jeg fik nogle papirer om sædefødsler. ca. 20 % ender i akut kejsersnit, og det er alligevel også et ret stort antal, synes jeg.

Men altså - jeg tror, der er rigtig, rigtig stor forskel på akut og planlagt kejsersnit. Der var masser af ro på og rigtig god stemning på stuen. Jeg kan på den anden side sagtens forstå at det er ærgerligt ikke at have muligheden for at føde selv senere....

Krydser fingre for at den lille slår en kolbøtte af sig selv, så du kan holde dig til den oprindelige fødselsplan!

Uhh jeg fik morfin og contalgin under 6 timer og var HELT bims. Husker dælme ikke meget fra det første døgn og derefter blev min dreng indlagt på neonatal mens vi blev indlogeret på et hotel... Derfor forbinder jeg kejsersnit med noget skidt... men selve operationen var en super oplevelse og det kan det blive igen... som tidligere skrevet så er der mange positive ting ved pks. 

Husker det egentlig heller ikke som om jeg havde SÅ mange smerter, men igen, jeg sad jo ved Jonathans side og var ret ligeglad med mig selv og mit kejsersnit

Hvordan har du det nu her efter nogle dage???

Anmeld

12. januar 2011

Maja88

rikkekrogh skriver:

Min baby kan også nå at vende sig endnu, men det er dælme rart at få en afklaring... havde egentlig ikke overvejet, at den ligefrem kunne finde på at vende forkert... og havde jeg da bare født normalt tidligere - så kunne de jo vende krapylet - måske

Kan se du har termin i marts, så lad os  for at vores babyer vender.

Og så skal de læger til at lytte til "fornemmelser"

men hvorfor er det de ikke vender babyer ved mødre som har fået KS før????

men ja vi krydser fingre... jeg havde heller ikke overvejet at jeg skulle andet end at føde vaginalt, men nu er jeg da lidt skræmt ved tanken om det måske ikke kan lade sig gøre

Anmeld

12. januar 2011

Diana...

Ahh hvor øv at den vender med numsen ned af, men de vender sig senere anden gang en første gang så jeg  for den når og vende sig. 

Jeg har også hikken nederst i maven og min lille pige står fast med hoved ned af. Så jeg håber det er det samme for dig 

Anmeld

12. januar 2011

JonTri

Maja88 skriver:

men hvorfor er det de ikke vender babyer ved mødre som har fået KS før????

men ja vi krydser fingre... jeg havde heller ikke overvejet at jeg skulle andet end at føde vaginalt, men nu er jeg da lidt skræmt ved tanken om det måske ikke kan lade sig gøre

Det er fordi, det er en voldsom indgriben med øget risiko for at arret fra ks springer op... ligeså vel giver man bricanyl, for at stoppe evt veer, da der også er risiko for at fødslen går i gang... et vendingforsøg skulle være temmelig ubehageligt, men det er værd at forsøge... du kan jo få vendt din baby ikke??? Hvis den ikke makker ret

Anmeld

12. januar 2011

JonTri

Diana... skriver:

Ahh hvor øv at den vender med numsen ned af, men de vender sig senere anden gang en første gang så jeg  for den når og vende sig. 

Jeg har også hikken nederst i maven og min lille pige står fast med hoved ned af. Så jeg håber det er det samme for dig 

Takker... ja jeg håber også... det hikker dog i højre side igen... men bilder mig ind at det er fordi, den hikker med HELE kroppen. Jo ved godt de vender sig senere, men efter et kompliceret forløb sidst, skal jeg skannes den 16 feb og evt sættes i gang præcis til termin... og skal til jm onsdag og vender den forkert, har jeg forstået det sådan, at man foretager det i uge 38 - DET ER OM TRE - SOM I 3 UGER. Uhh bliver egentlig helt nervøs, ved tanken

Håber snart din Nadia kommer ud 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.