Arhg for dælan da osse...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.283 visninger
25 svar
0 synes godt om
10. januar 2011

JonTri

Hej med Jer...

Sidder her og ønsker på livet løs... 

Ved mit sidste lægebesøg, fortæller doktor at baby ligger solidt med nummeren NEDAD!!! Hvad er nu det for noget? Ved sidste graviditet stod Jonathan fast ret tidligt. Den fødsel var forfærdenlig og endte efter 36 timer i aks og en tur på neonatalafdelingen med en syg dreng.

Denne gang kunne jeg vælge frit mellem kejsersnit og vaginal fødsel og jeg vælger (som den oplyste sygeplejerske jeg er) at føde vaginalt - og tænk engang - jeg GLÆDER mig sgu... altså lige indtil den doktor Frølich, fortæller nyheden.

Jeg er slet ikke klar på et pks... og man vender ikke på kvinder, der tidligere har fået kejsersnit. Håber og beder til at baby vender sig, så jm den 19 kan fortæller, at den ligger som den skal

- og nå ja, nu er jeg begyndt at lægge mærke til ALT i maven... og tænk sig, jeg synes den har flyttet sig - hikkene kommer ikke fra højre side, men nede fra underlivet - og synes ikke jeg kan mærke hovedet i højre side mere... men men det kan jo være ønsketænkning... Mon der er nogen, der har erfaringer med hvordan det føles når baby vender rigtigt - jeg husker det ikke fra sidst...

Klemmer Rikke 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2011

Sofia

Krydser fingre for du kan føde vaginalt! Jeg har ingen ide om hvordan min baby vender, men håber også rigtig meget jeg kan føde vaginalt! Men hvis det skulle ende med pks, beroliger det mig at vide at Mettemus netop har haft en rigtig god oplevelse på den front!

Anmeld

10. januar 2011

JonTri

Sofia skriver:

Krydser fingre for du kan føde vaginalt! Jeg har ingen ide om hvordan min baby vender, men håber også rigtig meget jeg kan føde vaginalt! Men hvis det skulle ende med pks, beroliger det mig at vide at Mettemus netop har haft en rigtig god oplevelse på den front!

Takker!

Ja jeg har læst hendes beretning og det var jo en super oplevelse. Ihh har bare brugt så meget krudt på, at overveje fødselsmåde og risikovurderinger osv... og så holder det måske ikke. 

Der er heldigvis også positive ting at sige om pks... ville bare SÅ gerne have min baby op på maven - og slippe for den lede morfin!

Anmeld

10. januar 2011

DK

Uhh det er noget med at du kan lægge dig med numsen opad og hovedet nedad, på maven, og så kan barnet have bedre plads til at vende sig. (altså på alle 4 må det jo være, med numsen op og ansigtet i madrassen...!?)Man skal vist ligge sådan i en times tid hver dag eller noget for at det måske har en effekt.

Jeg kan ikke præcist huske hvordan det er, men prøv at google det eller spørg din JDM om det? Det skal være "nu her" du skal gøre det inden baby bliver alt for stor!

Ellers må du have et lykkeligt og fredfyldt PKS ligesom Mettemus! Det lød faktisk også super dejligt!

Anmeld

10. januar 2011

JonTri

DK skriver:

Uhh det er noget med at du kan lægge dig med numsen opad og hovedet nedad, på maven, og så kan barnet have bedre plads til at vende sig. (altså på alle 4 må det jo være, med numsen op og ansigtet i madrassen...!?)Man skal vist ligge sådan i en times tid hver dag eller noget for at det måske har en effekt.

Jeg kan ikke præcist huske hvordan det er, men prøv at google det eller spørg din JDM om det? Det skal være "nu her" du skal gøre det inden baby bliver alt for stor!

Ellers må du have et lykkeligt og fredfyldt PKS ligesom Mettemus! Det lød faktisk også super dejligt!

Tak for det fine råd... var der evidens for, at det virkede gjorde jeg ikke andet... men ak, mon jeg kan påvirke bettes stilling

den kan heldigvis nå at vende sig endnu

nu har jeg jo været igennem et kejsersnit, som desværre satte dybe spor... skulle jeg få et til, er der definitivt helt lukket for evt. vaginale fødsler - øv. 

Hmm heldigvis er der mange gode ting ved et kejsersnit - man er frisk og veludhvilet og pasning af den store er lettere at planlægge... 

Anmeld

10. januar 2011

AnneBJ

Arh øv med sådan en lille drillebaby! jeg ved desværre heller ikke hvordan det føles når de vender sig, eller vender rigtigt, men jeg krydser gerne fingre for at den lille trold vender rigtigt d. 19!

Anmeld

10. januar 2011

JonTri

AnneBJ skriver:

Arh øv med sådan en lille drillebaby! jeg ved desværre heller ikke hvordan det føles når de vender sig, eller vender rigtigt, men jeg krydser gerne fingre for at den lille trold vender rigtigt d. 19!

tak skal du have...Ja det er vist en ægte drillebaby... Jeg må ind og ha snuden i madrassen, som Ditte skriver. 

Anmeld

10. januar 2011

piadas

rikkekrogh skriver:

Hej med Jer...

Sidder her og ønsker på livet løs... 

Ved mit sidste lægebesøg, fortæller doktor at baby ligger solidt med nummeren NEDAD!!! Hvad er nu det for noget? Ved sidste graviditet stod Jonathan fast ret tidligt. Den fødsel var forfærdenlig og endte efter 36 timer i aks og en tur på neonatalafdelingen med en syg dreng.

Denne gang kunne jeg vælge frit mellem kejsersnit og vaginal fødsel og jeg vælger (som den oplyste sygeplejerske jeg er) at føde vaginalt - og tænk engang - jeg GLÆDER mig sgu... altså lige indtil den doktor Frølich, fortæller nyheden.

Jeg er slet ikke klar på et pks... og man vender ikke på kvinder, der tidligere har fået kejsersnit. Håber og beder til at baby vender sig, så jm den 19 kan fortæller, at den ligger som den skal

- og nå ja, nu er jeg begyndt at lægge mærke til ALT i maven... og tænk sig, jeg synes den har flyttet sig - hikkene kommer ikke fra højre side, men nede fra underlivet - og synes ikke jeg kan mærke hovedet i højre side mere... men men det kan jo være ønsketænkning... Mon der er nogen, der har erfaringer med hvordan det føles når baby vender rigtigt - jeg husker det ikke fra sidst...

Klemmer Rikke 

Æj, hvor træls! Jeg håber så meget, at din fornemmelse er rigtig, og at h*n har vendt sig rundt! Det er altså bare nemmere bagefter, når man har født naturligt...jeg vil ikke sige så meget mere - bare ind og ligge som DK skriver og så håbe det hjælper!!

Anmeld

11. januar 2011

Kats

Hej Rikke.
Hva´ er nu det med den ’nummer’, der vender forkert??!
Sådan en lille drillepind - skal vi ikke krydse fingrer for at babyen vender sig, og at du får bekræftelse på det på onsdag.

KNus Kats (39+0)

Anmeld

11. januar 2011

JonTri

18januar/kats skriver:

Hej Rikke.
Hva´ er nu det med den ’nummer’, der vender forkert??!
Sådan en lille drillepind - skal vi ikke krydse fingrer for at babyen vender sig, og at du får bekræftelse på det på onsdag.

KNus Kats (39+0)

Hejsa... Ihh det ville da være skønt... Fortryder nok at jeg ønsker der, hvis det lykkedes at føde vaginalt... Under fødslen i hvert fald
Ak... Men ud det skal den jo.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.