Jeg venter barn sammen med en fyr som virkelig har været et røvhul overfor mig. Han har aldrig vist interesse for mig eller min graviditet og nu er han begyndt, at skrive alle mulige sms'er til mig og det påvirker mig psykisk i en negativ retning.
Vi mødte hinanden - jeg er nok blevet gravid første el anden gang vi havde sex med hinanden... Jeg havde det svært ved, at finde ud af at jeg var gravid i starten idet jeg lige var blevet færdig med min uddannelse, manglede et sted at bo og var startet i et nyt og meget hårdt job som også påvirkede mig meget. Jeg følte ikke jeg kunne rumme, at være i parforhold og endte det med ham.
Han blev meget ked af det men sagde en masse søde ting til mig så som, at han var glad for at det var mig der skulle være mor til hans barn fordi så vidste han barnet ville få det godt... osv osv - altså blev jeg rigtig rørt over alle de positive ting han havde, at sige på trods af at jeg slog op med ham. Han spurgte om han skulle vente på mig, hvis jeg nu fik det bedre - men det afslog jeg idet jeg ikke mente, at jeg kunne tilbyde ham det.
Noget tid efter fik jeg lejlighed og var faldet til på min nye arbejdsplads - derfor fik jeg ligesom mere overskud og tid til, at tænke tingene igennem. Jeg begyndte at savne ham og ville gerne hvis han gav os en chance til.
Vi sad og talte en hel nat og det var både med smil og tårer, vi aftalte at ses igen næste dag hvor han skulle komme hjem til mig. Han kom aldrig! Han hverken besvarede på mine opkald eller sms’er i et pr døgn, jeg var livs forskrækket og bange for, at der mon var sket ham et el andet. Idet jeg ikke kunne sove om natten i de dage, måtte jeg kontakte min arbejdsplads og fortælle dem hvilken situation jeg var i og hvordan denne påvirkede mig – jeg blev derfor hjemme et pr dage.
Da jeg endelig hører fra ham igen efter et pr dages tavshed, fortæller han mig, at han ikke ved hvad han vil. Jeg bliver meget ked af det, idet jeg ikke forstår hvordan han kan sidde og se mine opkald på telefonen og læse alle mine sms’er og bare ignorere dem når jeg nu giver udtryk for min tvivl omkring hans velbefindende og endvidere, at det er vigtigt han svarer så jeg ved han er ok. Og det tyder jo på, at han slet ikke er i stand til, at kunne se alvoren i det fra min side.
Kontakten ophører igen i en periode hvorefter vi endnu engang finder sammen! Vi får talt tingene igennem og han virker denne gang meget forstående overfor min daværende bekymren grundet hans tavshed og fortæller mig, at han blev bange for, at jeg igen ville ende forholdet og vidste ikke hvad han skulle gøre – hvorfor han blot forsøgte, at beskytte sig selv! Han lovede, at han aldrig ville gøre det igen og vi aftalte, at han skulle komme til mig og tale om tingene hvis han begyndte, at føle sig usikker igen.
Tingene begynder, at tage en positiv drejning og vi får det faktisk godt sammen, men pludselig en dag begynder han igen på det med ikke, at lade høre fra sig. Jeg gør alt hvad jeg kan for, at komme i kontakt med ham – jeg ringer, sms’er, sender breve og møder op på hans bopæl et pr gange hvor han tilsyneladende ikke er hjemme. Men nej, han tager ikke telefonen når jeg ringer og besvarer ej heller mine sms’er, jeg føler mig magtesløs og ved ikke hvad jeg skal stille op. Jeg sover ikke om nætterne, har svært ved at passe mit arbejde og begynder på et tidspunkt at bløde i underlivet.
Jeg tager på skadestuen og ringer selvfølgelig til min eks, men han tager ikke sin telefon så derfor sender jeg en sms, som jeg kan se han modtager – og ca. 5 min efter det slukker han sin telefon - velvidende om hvilken situation jeg befinder mig i.
Heldigvis var der ikke noget galt med mit barn, så jeg var lettet. De næstkommende dage ringer jeg til ham med jævne mellemrum – det gør jeg fordi jeg synes jeg fortjener en forklaring, han tager stadig ikke sin telefon, før en eftermiddag hvor jeg ringer ham op med ”hemmeligt nummer” – han tager telefonen men idet han kan høre det er mig, så smider han røret på. Jeg skriver efterfølgende en sms til ham hvori jeg skriver følgende: ”Det eneste jeg vil vide er om vi er slut?” han svarer ”ja det synes jeg!”
Endnu engang havde han endt forholdet på en uværdig måde og igen helt uden forklaring. Dette gør mig meget sårbar og ked af det, så jeg bliver nærmest lykkelig et pr dage senere hvor han skriver til mig, om vi ikke skal tage en snak om tingene. Vi aftaler at han skal komme hjem til mig en eftermiddag, men han møder aldrig op og endnu engang får jeg ingen forklaring på noget som helst.
Langt om længe giver jeg op, jeg vælger at komme videre med mit liv ved, at tage et ansvar for mig selv/mit barn og indser, at det jo ikke kan blive ved på denne måde, det er hverken jeg eller mit barn tjent med.
Jeg skifter tlf. nummer, koncentrerer mig om mig selv/mit arbejde/veninder osv – jeg får det faktisk rigtig godt med mig selv igen.
Så en aften ringer det på døren, det er min eks – han spørger mig hvorfor jeg ikke tager telefonen? Jeg tænker for mig selv, at manden må være komplet idiot (undskyld sproget) og vælger ikke, at gå ind i en konfrontation/konflikt med ham og svarer ham, at jeg har skiftet nr fordi jeg ikke længere ønsker kontakt med ham. Han ser noget overrasket ud, og beder om sine ting, som jeg henter til ham og forlader min opgang.
Det er nu ved, at gå op for mig, at han nok lever i sin egen verden og har ikke den fjerneste realitetssans idet det virker som om, at han glemmer sine handlinger og bare tror jeg står parat når han behøver det. Han har ikke udvist andet end utilregnelighed og ustabilitet i den tid jeg har kendt ham og jeg kommer aldrig til, at stole på ham igen. Jeg forstår ikke, at man kan behandle en kvinde som bærer på ens barn på sådan en uværdig måde velvidende om, at det både påvirker kvinden og det barn hun bærer.
I god tro om, at TDC opretholder vores aftale om hemmeligt nr får jeg nu overført mit gamle nr over på det nye abonnement, idet nummeret er meget nemt og fordi at jeg selvfølgelig ikke tror at han vil begynde at kontakte mig på det gamle nr da jeg jo fortalte ham, at jeg havde skiftet nr. Men der gik ikke mere end 14 dage, så begyndte han at skrive til mig. Han skriver b.la at han håber vi har det godt osv. - altså igen lader han som om, at intet er sket. Jeg vælger bevidst ikke, at svare på størstedelen af hans sms’er idet jeg virkelig ikke har lyst til kontakten med ham pga. den måde han har behandlet mig på.
Fortsættes ...
Anmeld