Alvin & Viola 5 måneder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. januar 2011

Vial

Tulipan skriver:

Hvor er de kære vildt at du har overskud til at planlægge hvordan hver dag forgår

Jeg har det omvendt. Jeg ville ikke magte, hvis det ikke var planlagt. To børn og det hele kører som vinden blæser, så var jeg flyttet hjemmefra. Det kan man gøre, når man kun har ét - eller der er flere år i mellem dem.

I starten var det jo sådan. Jeg anede ikke, hvornår jeg kunne sove, spise eller andet. Der var konstant et barn, der skulle sove ellers spise. Så at få dem synkrone både med mad og søvn er en kæmpe hjælp - og så skal man næsten have en plan..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2011

DK

Ihhh de er så fine og lækre dine unger!!!

Dejligt at i er kommet i "skema" så i alle har en god og rolig dag!

Anmeld

10. januar 2011

Vial

DK skriver:

Ihhh de er så fine og lækre dine unger!!!

Dejligt at i er kommet i "skema" så i alle har en god og rolig dag!

Det er guld værd. Har lige haft besøg af to veninder. De kom kl. 1430 og er lige gået. Det har kun kunne lade sig gøre fordi, at jeg præcis har vist, hvornår børnene skulle sove og spise. Så intet skrig og skrål og mad kunne planlægges.

Anmeld

10. januar 2011

CS

KaMa skriver:

Så blev de små puds 5 måneder. Eller store puds. De vejer nu omkring 9 kilo og er 70 og 71 cm lange. Store dejlige bamser.

Jeg har efterhånden fået lavet en god struktur i dagen. Jeg fører dagbog for at holde styr, hvor meget mad de spiser om dagen. Desuden har eftermiddagene været meget rodede med ind og ud af sengene og overtrætte børn.

Nu er det hele kortlagt:

8. Vi står op.

8.15 240 ml flaske

9.15 Morgenlur af ca. 45 min

10.15 Grød 1 dl og ca. 60 ml flaske

11.00 middagslur i vognen

14.30 Bliver vækket!

15.00 200 ml flaske

16.00 eftermiddagslur ca. 45 min

17.30 Kartoffel/gulerodsmos – evt med broccoli og blomkål. 1. dl. Samt 40 ml. frugtmos til dessert.

18.30 Alvin skal have powernap – nogle gange Viola

19.30 Vælling 240 ml.

20.00 God nat!

Søndag og onsdag er stor badedag. Jeg kan desværre ikke bade dem hver dag. Det er fysisk for hårdt.

Vi er flyttet fra mormor og morfar lige før jul. Det går rigtig godt i vores hyggelige lille hjem ca. 5 min fra mormor og morfar. De besøger os hver dag – i hvert fald morfar. Han kommer gerne over efter middagsluren. Mormor støder evt. til, når hun kommer fra arbejde.  Det nyder vi alle meget (specielt moren her, der skynder sig i køkkenet og får en masse fra hånden, mens der er underholdning til børnene).

Der har lige været et tigerspring. Alvin var ikke sig selv omkring flytningen. En ellers meget glad og smilende dreng så meget alvorlig ud og uanset hvor jeg var, så klæbede hans øjne til mig. Efter en lille uge gik det over og han ligner igen en flækket træsko – nu med nogle meget dygtige hænder, som kan gribe og tage ting i munden og så har han opdaget nye toner, som flittigt bliver afprøvet.

Viola er i skrivende stund godt i gang med sit spring. Som det er med Viola så bliver det hele lidt mere ”hysterisk”. Hun sover ikke særlig godt. Vågner i skrig og virker meget ængstelig. Stakkels lille pige. Forleden aften gik det helt galt. Hun var blevet så overtræt. Hun kom ind i min seng. Hver gang jeg slukkede lyset gik hun fuldstændig amok. Det lille bitte menneske lød som en søndag formiddag på Monza banen.  Moren her var dybt rystet. Temperament har hun da! Jeg er lidt i tvivl om det er tænder. For hun tygger godt og grundig i hånden. Meget aggressivt til tider. I dag prøvede jeg at give hende en bidering. Hun tog fat i den. Modsat Alvin er hun ikke helt bevist om at gribe og føre op til munden, så i stedet knaldede hun sig selv en i hoved med bideringen. Skrig og skrål udløste det.  Hun er hun en fantastisk dejlig pige. En bestemt dame, som elsker at snakke og putte.

De har fået øje på hinanden og snakker sammen. Alvin er helt klart den, der helst vil snakke. Viola er lidt mere reserveret (det skyldes nok nærmere, at hun er lige efter Alvin i udviklingen).

Jeg selv er nærmest lykkelig. Når jeg skriver nærmest, så er det fordi, at det også er hamrende hårdt at være enlig mor til tvillinger. Der er arbejde fra morgen til aften. Når der endelig er ro og dagens opgaver er klaret, så er det godnat tid, så jeg er klar på en ny dag. Måske er lykken at have så travlt, at man ikke har tid til at stoppe op og pille sig i navlen. Det fungerer i hvert fald for mig. Det er så befriende ikke at fokusere på mig, mig mig!

Og så til billederne:

Først et af udsigten fra vores stuevindue.

En flækket træsko - Alvin

Begge børn i denim

I striber

På gulvet

Nytårstøjet -  "den lille sorte"

Nuhr hvor er de skønne Karina og dejligt at læse at i trives Skønt at komme tæt på mormor og morfar tænker jeg.  

Tillykke med de 5 mdr - sikke tiden flyver afsted

Anmeld

10. januar 2011

3rollinger

KaMa skriver:

TARK!

Glæder mig bare til at de ikke ligner nogle, der lige er faldet ned fra månen, når der bliver taget billeder.

De laver så mange sjove ting. Holder i hånd osv. lige så snart jeg tager kameraet frem, så fryser de fuldstændig og tager armene til sig.

Hvor er de dog bare skoenne.

Du kan ligesaa godt vaenne dig til det. Naar de bliver aeldre og du gerne vil vise at de kan klappe/vinke/sige mor eller hvad som helst som de goer med stor entusiame hjemme, saa kan du vaere helt sikker paa at de ihvertfald ikke goer det

Anmeld

10. januar 2011

Vial

ChristinaS skriver:

Nuhr hvor er de skønne Karina og dejligt at læse at i trives Skønt at komme tæt på mormor og morfar tænker jeg.  

Tillykke med de 5 mdr - sikke tiden flyver afsted

Tak Christina.

Ja, det er helt vidunderlig skønt at være tæt på dem. Ja, næsten nødvendigt, synes jeg.

Din mus er da helt vidunderlig køn og nuser. Ja, tiden går stærkt!

Anmeld

10. januar 2011

Vial

3rollinger skriver:

Hvor er de dog bare skoenne.

Du kan ligesaa godt vaenne dig til det. Naar de bliver aeldre og du gerne vil vise at de kan klappe/vinke/sige mor eller hvad som helst som de goer med stor entusiame hjemme, saa kan du vaere helt sikker paa at de ihvertfald ikke goer det

Ja, der godt nok ikke meget cirkushunde om dem.

Har lige haft besøg i dag og der blev taget så mange billeder. De ser SÅ overraskede ud på dem alle sammen..

Anmeld

10. januar 2011

misslea

FÅÅÅÅÅÅRK hvor er de lækre mand!!!!!

Og haleluja, hvor har du travlt!!! Jeg forstår sørme godt, at du er en træt mor engang imellem..... men hvor er du SEJ....!!!! VIRKELIG!!!!

Anmeld

10. januar 2011

Vial

misslea skriver:

FÅÅÅÅÅÅRK hvor er de lækre mand!!!!!

Og haleluja, hvor har du travlt!!! Jeg forstår sørme godt, at du er en træt mor engang imellem..... men hvor er du SEJ....!!!! VIRKELIG!!!!

Det er i hvert fald mere end 37 timer i mine arbejdsuger, men lønnen er også derefter. Shit, hvor kan man bare skabe mirakler (altså i al beskedenhed selvfølgelig.. ).

Skøn trold du har dig

Anmeld

10. januar 2011

Laulund87

Dobbelt op, smukke børn

Kan de ikke sende noget af deres appetit til min lille mus på 7,9 kg på 1 år??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.