Hmm... ved ikke lige hvordan

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. januar 2011

wiebking

Kirle skriver:

Hvad med at lave en hjemmelavet kage af den sundere slags med dadler i istedet for Hvidt sukker? Med nogle af de søde frugter i som du ikke kan få i hende almindeligt?Derudover så brug mindre tallerkner til måltiderne så spiser man mindre. Drop alt Hvidt brød, pasta og mel/sukker. Få hende til at hjælpe med at støvsuge og bage brød( kæmpe kallorie forbrændere) og som de andre siger - det må og skal være en livstils ændring for hele familien og den bedste måde er ved at gå forrest. Så få spist de 600gr frugt og grønt om dagen der er anbefalingen og drop alle de usunde ting så vil kiloerne rasle af stille og roligt.

Hehe, hun vil ikke engang spise alm jordbærsyltetøj fordi der er bær i...

Hun skal nok få soteret alle de sunde frugter fra.... og sådan har hun været siden hun begyndte at få alm mad dengang...jeg kunne blende grønt og frugt og alligevel spiste hun udenom på en eller anden måde...Så tror ikke jeg skal prøve at snyde hende på den måde med at gemme de sunde ting...tror det virker bedre hvis jeg stiller det frem i det åbne og siger det her eller intet...

Ja jeg har jo en Wii med board og sådan noget, så tænker jeg hiver hende op på den en times tid om dagen..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2011

Skouboe

Wasa har lavet nogle små, kikselignende knækbrød - Knäckis mener jeg de hedder - der smager rigtigt godt. Dem har vi altid brugt som kiks herhjemme, og de ligger i den sundere ende.

Ellers tag hende med ud og svømme. Det vil helt sikkert også være godt til dig at komme i vandet og bevæge dig, så det kan jo være "undskyldningen".

Og så ville jeg nok - med undskyldningen at I alle sammen skal spise sundt - lade være med at købe det usunde og rydde alle skabene for ting, der er mindre sunde.

Jeg tror at hvis I gør det rigtigt og fokuserer på at det har er noget I gør alle sammen, ikke at det vil forårsage en spiseforstyrrelse. Du skrev t hun stoppede med at spise fordi hun havde det skidt, men hvis du får den drejet så det er et familieprojekt, så tror jeg hurtigt der går lidt sport i det. Lad være med at fokusere på vægt, men på sundhed.

Fx: Toastbrød er rigtigt usundt, så I skal have fundet på noget andet istedet - vil hun hjælpe med det? Gør det til en sport i supermarkedet at kigge varedeklarationer og snak ernæring derhjemme. Lad være med at gøre noget stort ud af det, men lad det være en helt naturlig ting.

Det er vigtigt for jer alle sammen - ikke mindst baby på vej - at I spiser sundt og rigtigt og at I alle sammen fokuserer på at finde sunde alternativer. Det vil jeg tro at hun kan forholde sig til. Giv hende en dag om ugen hvor hun bestemmer aftensmad, så længe den overholder jeres nye sunde regler. Det er en super måde at komme til at snakke mad og sundhed med hende.

Anmeld

9. januar 2011

Skouboe

Jeg kom iøvrigt også til at tænke på.. hvad med at lave et pointsystem?

Når man spiser grøntsager tjener man points, der kan bruges til fredags/lørdagsslik?

På den måde bestemmer hun helt selv hvor meget slik hun gerne vil have, og hvis hun har spist sundt hele ugen, gør det ikke så meget at hun får en skål slik fx lørdag.

Igen er det naturligvis noget der er nødt til at gælde alle

Anmeld

9. januar 2011

wiebking

Skouboe skriver:

Wasa har lavet nogle små, kikselignende knækbrød - Knäckis mener jeg de hedder - der smager rigtigt godt. Dem har vi altid brugt som kiks herhjemme, og de ligger i den sundere ende.

Ellers tag hende med ud og svømme. Det vil helt sikkert også være godt til dig at komme i vandet og bevæge dig, så det kan jo være "undskyldningen".

Og så ville jeg nok - med undskyldningen at I alle sammen skal spise sundt - lade være med at købe det usunde og rydde alle skabene for ting, der er mindre sunde.

Jeg tror at hvis I gør det rigtigt og fokuserer på at det har er noget I gør alle sammen, ikke at det vil forårsage en spiseforstyrrelse. Du skrev t hun stoppede med at spise fordi hun havde det skidt, men hvis du får den drejet så det er et familieprojekt, så tror jeg hurtigt der går lidt sport i det. Lad være med at fokusere på vægt, men på sundhed.

Fx: Toastbrød er rigtigt usundt, så I skal have fundet på noget andet istedet - vil hun hjælpe med det? Gør det til en sport i supermarkedet at kigge varedeklarationer og snak ernæring derhjemme. Lad være med at gøre noget stort ud af det, men lad det være en helt naturlig ting.

Det er vigtigt for jer alle sammen - ikke mindst baby på vej - at I spiser sundt og rigtigt og at I alle sammen fokuserer på at finde sunde alternativer. Det vil jeg tro at hun kan forholde sig til. Giv hende en dag om ugen hvor hun bestemmer aftensmad, så længe den overholder jeres nye sunde regler. Det er en super måde at komme til at snakke mad og sundhed med hende.

Ja projektet skal være et familie projekt...Nu håber jeg så på, at hendes far( ikke min kæreste) er med på det..han har det med at være på tværs..

Men det var en god ide, at hun må bestemme aftensmaden engang imellem inde for rammerne..så kan hun da i det mindste ikke brokke sig over maden...

Anmeld

9. januar 2011

wiebking

Skouboe skriver:

Jeg kom iøvrigt også til at tænke på.. hvad med at lave et pointsystem?

Når man spiser grøntsager tjener man points, der kan bruges til fredags/lørdagsslik?

På den måde bestemmer hun helt selv hvor meget slik hun gerne vil have, og hvis hun har spist sundt hele ugen, gør det ikke så meget at hun får en skål slik fx lørdag.

Igen er det naturligvis noget der er nødt til at gælde alle

Se det var sgu da en rigtig god ide jeg sagens kunne finde på.... mange tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.