Wasa har lavet nogle små, kikselignende knækbrød - Knäckis mener jeg de hedder - der smager rigtigt godt. Dem har vi altid brugt som kiks herhjemme, og de ligger i den sundere ende.
Ellers tag hende med ud og svømme. Det vil helt sikkert også være godt til dig at komme i vandet og bevæge dig, så det kan jo være "undskyldningen".
Og så ville jeg nok - med undskyldningen at I alle sammen skal spise sundt - lade være med at købe det usunde og rydde alle skabene for ting, der er mindre sunde.
Jeg tror at hvis I gør det rigtigt og fokuserer på at det har er noget I gør alle sammen, ikke at det vil forårsage en spiseforstyrrelse. Du skrev t hun stoppede med at spise fordi hun havde det skidt, men hvis du får den drejet så det er et familieprojekt, så tror jeg hurtigt der går lidt sport i det. Lad være med at fokusere på vægt, men på sundhed.
Fx: Toastbrød er rigtigt usundt, så I skal have fundet på noget andet istedet - vil hun hjælpe med det? Gør det til en sport i supermarkedet at kigge varedeklarationer og snak ernæring derhjemme. Lad være med at gøre noget stort ud af det, men lad det være en helt naturlig ting.
Det er vigtigt for jer alle sammen - ikke mindst baby på vej - at I spiser sundt og rigtigt og at I alle sammen fokuserer på at finde sunde alternativer. Det vil jeg tro at hun kan forholde sig til. Giv hende en dag om ugen hvor hun bestemmer aftensmad, så længe den overholder jeres nye sunde regler. Det er en super måde at komme til at snakke mad og sundhed med hende.
Anmeld